Ojla!
Js mam eno prjatlco, ka me izkorišča, saj zdi se mi tk. Kadr ni nobene druge, se druš sm z mano, ka pa prije kera druga, pa kuj pozab name. Vsakič me pros, če loh prepisuje od mene, pa ka se ji js uprem za kero kol stvar, mi kuj zamer. Pol se pa kdaj še dela prijazno do mene, če mam problem, de bi vsi drugi vidl "kok je prjazna". To mi gre na živce. Pol mi je pa zdej kr naenkrat zamerla-sploh nwm zakaj, pa če jo prašam, mi napiše:lej, že sama veš. In zato mi gre vse tok na živce, ka ubistvu je neumna, pa zoprna, sm js vem to, ostali so pa pr tem slepi.
Pol se pa še tk ful važ pred vsemi, de je bogata, čeprov so čisto povprečni. Pa še oblač se tk v izzivalna oblačila.
Kaj nej nardim? Gre mi na živce, ker se kar lepi name... Imam tudi dtuge prjatlce, ampak me ona vleče stran od njih.
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če prav razumem, se ob prijateljici počutiš izkoriščeno, potisnjeno na stran in tudi jezno. Opisuješ situacije, ko se s tabo druži, kadar nima nikogar drugega, ko se kdo pojavi pa te ignorira. Želi prepisovati od tebe in ti zameri, ko se postaviš zase, hkrati pa se pred drugimi kaže kot prijazna in skrbna. To je res lahko zelo naporno, ker nikoli ne veš, pri čem si.
Če se ob nekom počutiš manjvredno, izkoriščeno in odrinjeno, vajin odnos trenutno očitno ni tak, da bi se ti v njem lahko počutila dobro. Praviš, da si jo tudi že vprašala, kaj ti je zamerila, in ni želela odgovoriti. Vedi, da si ti v tem primeru v resnici naredila vse, kar je bilo v tvoji moči, ona pa morda v tistem trenutku res ni bila pripravljena o tem odkrito govoriti ali iskati rešitve. Omenila si, da zna sicer biti prijazna do tebe, ko imaš težave, še posebej pred drugimi. Možno je, da ji v resnici ni vseeno zate, hkrati pa je morda rada v središču pozornosti, ji je pomembno kako jo drugi vidijo in se težje sooča s situacijami, ko ni v ospredju. Ljudje so lahko hkrati skrbni in nezreli. Vprašanje zate pa je, kako se ob tem počutiš ti. Ti njena prijaznost daje občutek varnosti ali bolj občutek, da je pogojena s tem, kdo gleda?
Praviš, da je neumna, zoprna, važna in da se izzivalno oblači. Razumljivo je, da si jezna, a pogosto, ko začnemo nekoga tako soditi, pomeni, da smo precej prizadeti, nas morda boli njihovo vedenje in tudi sami nimamo več pravega interesa za odnos. Tudi če “se lepi” nate, še ne pomeni, da si ji ti dolžna biti vedno na voljo. Tudi v prijateljstvu imaš pravico do tega, da sama izbiraš s kom in koliko časa preživiš.
Že sama si napisala, da imaš tudi druge prijateljice in da te ona vleče stran od njih. Zavestno se lahko odločiš, da tega ne boš več dovolila. Ni potrebe, da se z njo skregaš, je pa zate in za tvoje dobro počutje pomembno, da postaviš meje. Da ji na primer ne dovoliš prepisovanja, če te to moti in se ne opravičuješ, ko ji rečeš ne. Vprašaj se ali te odnos z njo izčrpava ali te polni z energijo. Če te večinoma izčrpava, bi bilo morda boljše, da svojo energijo usmerjaš tja, kjer se počutiš dobro. Ni treba, da jo sovražiš ali da dokazuješ drugim, kakšna je. Dovolj je, da začneš bolj varovati sebe in svoj prostor. Prijateljstvo naj ne bi bilo tekmovanje, dokazovanje ali občutek, da si za nekoga samo rezerva. Prijateljstvo naj bi temeljilo na medsebojnem spoštovanju in zaslužiš si odnose, v katerih se počutiš sprejeto.
Če mi želiš še kaj napisati, sem ti na voljo.
Vse lepo in dobro ti želim.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)