jaz sem se danes zelo skregala z bff. skratka: imela sem dve prijateljici: bff in recimo x. nekaj časa je bff skos govorila kak ji je x tečna in to. meni ni bila tak zelo. sčasoma, pa sta se onidve zelo začeli družit, postali sta zaničljivi do mene, hecali sta se na način, ki mi ni bil všeč. Kar izključili sta me. Bff me je včasih vprašala še grem z njo v trgovino. najprej sm hodla, pol pa ko sm kdaj rekla da ne morm, me je pa začela obtoževat, da se mi ne da itd. Postala je zelo zaničljiva. in zdej se x in bff ful več družita, js pa se z x nočem več druzit, a je problem da se ocitno bff rajs druzi z njo kot pa z mano. zato grem stran, ko sta skupi. in potem sem sama. jaz se znajdem sama, ampak mi ni ravno všeč. v razredu nimam nikogar drugega. moja ex bff (druga, nisma prjatelci ze skor 3 leta) si je nasla druge bestike in me nocejo v druzbi. če bi šla pa do drugih bi to actually blo ful cudn. tak "zaka si zdej ona druzi z nami? wtf" in pač zato ja.
help!! problem je pa še, da x vedno z njo potegne. :((
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
vesela sem, da si nam pisala in z nami delila svoj problem. Verjamem, da je bil za to potreben pogum in da te trenutna situacija s prijateljico močno obremenjuje.
Opisuješ, da si se znašla v situaciji, kjer si se skregala s svojo najboljšo prijateljico, ki zadnji čas več časa preživlja s prijateljico X. Obenem pa imaš občutek, da sta do tebe zaničljivi in izključujoči. Kljub temu si še vedno želiš biti v družbi svoje najboljše prijateljice.
Ob branju tvojega pisma sem dobila občutek, da se verjetno soočaš z občutki prizadetosti, izključenosti, zmede in jeze. Čeprav je to doživljanje neprijetno in boleče, je normalno in okej. S prijateljico sta bili dolgo povezani, zato je verjetno še toliko težje, ko imaš občutek, da se je nekaj med vama spremenilo.
Iz tvojega zapisa težko z gotovostjo vem, kaj se dogaja z vajinim prijateljstvom, vendar se mi zdi, da se je vajin odnos v zadnjem času precej spremenil. V obdobju odraščanja se prijateljstva pogosto spreminjajo, saj mladi odkrivamo sebe, svoje interese in ljudi, s katerimi se želimo družiti Žal se med prijatelji včasih zgodi, da se nekdo začne počutiti izključenega ali odrinjenega. Takšne situacije niso redke, vendar so lahko zelo boleče. Pomembno pa je, da veš, da nisi kriva za vedenje svojih prijateljic.
V nadaljevanju praviš, da se znajdeš tudi sama, vendar predvidevam, da se ob tem včasih počutiš osamljeno. Razumljivo je, da si želiš imeti ob sebi prijateljice. Hkrati pa ni okej, da ostajaš v odnosu, kjer se počutiš zavrnjeno, izključeno ali zaničevano.
Kako se ti zdi ideja, da bi se s svojo prijateljico iskreno pogovorila na samem? Lahko ji zaupaš, kako se počutiš, da si želiš ostati njena prijateljica in da se zadnji čas v njeni družbi pogosto počutiš prizadeto ali neprijetno. Če pa ne bo pripravljena slišati tvojih občutkov ali spoštovati tvojih meja, je morda zate bolje, da se od takšnega odnosa umakneš. Vem, da se to zdaj verjetno sliši zelo težko, vendar si zaslužiš prijateljstvo, v katerem se počutiš sprejeto, cenjeno in spoštovano.
Omenila si tudi, da bi bilo po tvojem mnenju čudno pristopiti do drugih sošolk, ker se do zdaj niste družile. Verjamem, da je težko najti svoj krog ljudi v razredu, še posebej, ko so se skupinice že oblikovale. Vendar se odnosi ves čas spreminjajo in tudi družbe se sčasoma preoblikujejo. Predstavljam si, da je težko narediti prvi korak, a morda lahko začneš z manjšimi pogovori pri pouku, med odmori ali pa na poti v šolo. Včasih se lahko iz povsem preprostega pogovora razvije novo prijateljstvo.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo v pomoč. Vedi, da v svojih občutkih nisi sama in da veliko mladih doživlja podobne stiske. Če boš imela še kakšno dilemo ali vprašanje, nam lahko ponovno pišeš.
Lepo te pozdravljam,
Hana Habinc, dipl. psihologinja (UN)
he
hellogirl
hoj tvoja bff pa x pač žou mi je ampak če se tko obnašata da tebe in to pač ne morta bit pravi prijateljici lahko ju imaš za zabavo pa da maš nekoga, ampak itak nikol ne zaupat preveč velkih skrivnosti k bosta uporabli proti teb enkrat zihr. to da se vrneš k exbff že zveni kt da ni okej ideja sploh če si je našla drugo družbo nekje drugje. pomoje pejt do drugih, okej ja bo wtf da greš k njim ampak nekak se deli confident pa da je bla to tvoja popolna odločitev. tm boš zihr našla koga k mu ni všeč v uni družbi in bo hotla tebe bolš spoznat. zdej do konc leta bo težko k se boš vedn mogla delat da maš vse pod nadzorom ampak bolš da si čimhitrej najdeš bolše osebe kt pa da ostajaš med istimi slabimi.
pa v vsakem primeru tut če se začneta x pa bff pogovarjat ne it stran. to zgleda pol kt da ti je vseen če se to dogaja, onidve bosta izrabli to in nikol se ne bo nč spremenil. bod zravn tut če bo awkward lej onidve sta tvoji prjatlci in naj se sprijaznita s tem