živjo.
sploh nevem kako bi to povedala zato bom samo naštela vse.
ko sem bila majhna je bil moj ati zelo nasilen do naju s sestrico in mami in sem se ga vedno bala, ampak zdaj se je izbolšal in poskuša biti čim bolj prijazen do nas in poskuša ne biti agresiven. Včasih ko se starsa kregata me je vedno strah da bi on mami udaril ali pa kaj podobnega ali pa ko me krega me je vedno strah da bo mene udaril. to je moj prvi problrm.
moj drugi problem je da imam veliko stresa zaradi sole ker sem tudi športnica ampak nimam statusa in vcasih pridejo testi ravno takrat ko imam največ trenigov ali pa nastop, poleg tega pa hodim tudi v glesbeno šolo in potem sem en teden dobila va šoli zalo slabe ocene za 4 predmete in je mami rekla da ne bom smela več plesati in to me je zelo potrlo.
to je povezano tudi z naslednjim problemom kr sem takrat našla šilček in se začela rezati, rezala pa se takrat nisem prvič. Problem je bil tudi skrivati to pred starši ker nočem da jih skrbi in v šoli ker bi me vrjetno zafrkavali.
ko sem bila enkrat na plesnih sem imela oblečen že kostum za nastop ker je bila to generalka. kostum je bil žabe in hodke-kratke hlače,oprijete in čez neka oblekica podobna spalni srajčki. takrat sem imela noge oz.stegna čisto porezana od dveh dneh nazaj ko sem se rezala in zato sem se doma oblekla v žabe in dala čez hodke in dala gor kratko majco in vzela sabo oblekico in dala čez trenerko. ko sem se tam preoblačila sem dala najprej trenerko dol in potem čez obleko.mislila sem da bo vse v redu ker me prijatelji tam poznajo ampak tam je bila ena nova punca ki se je do vseh grdo obnašala in se je na ves glas zadrla: ti se režeš, in vsi so me pogledali. potem sem stekla na stranišče in sem tam sedela na tleh in jokala in roke so se mi tresle in težko sem dihala in čutila mravljince. mislim da sem imela nekakšen panični napad.
to pa ni bilo edinkrat. ko sem bila enkrat v šoli sem se po pouku pogovarjala s sošolkami in pogovarjale so se o eni naši sošolki ki je ni bilo zraven ki ima podobne probleme ne bom jih pa povedala ker mi jih je zaupala in jih mislim obdržati zase. govorile so kako je čudna in nekaj in emo in take fore zato sem jim rekla naj nehajo in se jim to zadrla in potem so mi začele težit ampak jaz nimam velikih problemov če o meni kdo grdo govori večje probleme imam če grdo govorijo o mojih prijateljih, jih zafrkavajo ali pa opravljajo imam pa tudi težave z jezo in nasiljem ker sem to nekako vzela od atija. zato smo se skoraj hudo steple ampak sem odšla ker vem da sem jaz kar močna in me je bilo strah da jih poškodujem. potem sem sla na wc in začela jokat in se tresti takrat ni bilo hudo ampak nekaj pa je zagotovo bilo.
imam tudi adhd zato se težko zberem v šoli in slab železo v krvi zato se mi včasih na treningih vrti in me nekateri zaradi tega zafrkavajo.
lansko leto se bila kar debela in težka ampak sem zdaj kar nekaj shijsala ampak imam se vedno močna stegna in nekaj face fat zato me vcasih zafrkavajo in mi je pol ful hudo.
mam tud mal poškodovan gležen ampak ne moro zdravniki nič naredit ampak me moti ker treniram akrobatiko.
to pamislim da je to. v naprej se zahvaljujem za vas čas da ste prebrali in mi boste odbisali.
Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Najstnica,
opisuješ, da pogosto občutiš stisko, tako zaradi (v preteklosti) nasilnega očeta, težav v odnosu z vrstniki in šolskih ocen, ki so lahko poleg obšolskih dejavnosti velika obremenitev. Verjamem, da ti je ob vsem tem zelo težko, celo do te mere, da najdeš izhod v samopoškodovanju. Najprej bi te pohvalila, ker si bila tako pogumna, da si se odločila zaupati svoja občutja v naši svetovalnici. Prav je, da si poiskala pomoč.
Nasilje v družini je velik problem za vse družinske člane, tudi če se ne dogaja neposredno tebi. Sicer je dobro, da se oče trudi spremeniti in ravnati drugače, vendar verjamem, da lahko prepir med starši v tebi vzbudi boleče spomine in aktivira strah, da se bo nasilje ponovilo. Ali si se o tem kdaj pogovorila z mamo ali s katero drugo odraslo osebo? Če še nisi, predlagam, da spet zbereš pogum in situacijo nekomu zaupaš. V prvi vrsti je treba poskrbeti, da bosta s sestro varni in da se bosta tako doma tudi počutili.
Razumljivo je, da je včasih težko uskladiti šolske obveznosti, trening in glasbeno šolo. Tudi za še tako sposobne učenke in učence je to precejšen izziv. Napisala si, da nimaš statusa športnika. Ali lahko to na kakšen način urediš? Težavo lahko zaupaš razredniku in vljudno prosiš za pomoč. Tudi če statusa ni mogoče dobiti, ker ni izpolnjeno katero od meril, bi te spodbudila, da najdeš rešitev v dialogu z učitelji – če je kdo od njih razumevajoč, bi se lahko morda dogovorila za napovedana preverjanja znanja in si obveznosti bolje načrtovala. Ena od možnih rešitev pa je tudi, da ob časovnem pritisku ustvariš seznam prioritet. Katera dejavnost ti pomeni veliko, brez katere pa lahko shajaš? Včasih si naložimo veliko stvari, ki jih zato le stežka opravljamo kakovostno, v njih pa posledično tudi ne uživamo. Zato razmisli, ali lahko obveznosti zmanjšaš. Potrebuješ namreč tudi prosti čas, ko počneš stvari, ki jih imaš rada ali pa se preprosto spočiješ.
Napisala si, da te skrbi, da bi te sošolci imeli za čudno, če bi kdo ugotovil, da se režeš. Rezanje je žal pogosti način obvladovanja stiske pri nekaterih mladostnikih, saj omogoča preusmeritev pozornosti in spremeni duševno bolečino v fizično. Samopoškodovanje je nevarno početje, zato je treba najti ustrezno alternativo, kako sprostiti nakopičeno stisko. Pomisli, kaj bi še lahko počela namesto tega. Bi lahko svojo stisko zapisala v dnevnik, jo komu zaupala ali pa počela nekaj čisto drugega, kar bi te zamotilo? Nikakor pa ni prav, da poslušaš zbadljivke na račun telesa. Tudi to je nasilje in pomembno je, da se preneha. Prepričana sem, da si čudovita punca in zaslužiš si, da najprej sama o sebi verjameš, da si vredna. Ob dobri samopodobi je tudi manj verjetnosti, da bi psihično nasilje pustilo posledice. Če imaš možnost, se sošolcem, ki to počnejo, skušaj izogniti ali zbadljivke ignoriraj. Dobro je, če imaš na svoji strani kakšnega prijatelja/ico. Ali obstaja kdo tak v šoli? Če se nasilje stopnjuje in če ne moreš narediti ničesar, da bi se prenehalo, je nujno, da za to poskrbi nekdo od šolskih delavcev.
Najbolj učinkovit način preprečevanja samopoškodovanja je razrešitev stiske, ki te je do tega pripeljala. Zato bi te spodbudila, da poiščeš tudi strokovno pomoč. Prvi vir pomoči je lahko šolska svetovalna služba, kjer ti bodo prisluhnili in te nato po potrebi usmerili naprej. Zelo koristen zate pa je lahko tudi pogovor s psihologom, za katerega ti mora napotnico izdati osebni zdravnik. Ali si pripravljena zaupati stisko strokovnjaku? Verjamem, da bo to od tebe terjalo zelo veliko poguma, vendar sem prepričana, da zmoreš. Navsezadnje si bila že tako pogumna, da si zaupala nam, kar je prav tako težek korak.
Upam, da ti je bil moj odgovor vsaj malo v pomoč. Dobrodošla si, da ostaneš z mano v stiku. Zmeraj lahko pošlješ še kakšno dodatno vprašanje ali pa nam še kaj zaupaš.
Želim ti čim bolj spodbuden začetek novega leta,
Jasna Verčko, mag. psihologije