Zdravo!
Imam probleme. Zdaj smo bili na morju in vem da so počitnice samo misli me obremenjujejo. Imam probleme ker morem letos imeti najboljše ocene, ker morem biti najboljša na treningih. In tudi zaradi enega fanta, ki ne ve kaj bi rad. Razmišljam v eno kar ni tako navadno za mene. Že dolgo se borim proti ostalim ker sem boljša od njih in so mi fauš. Spat nemorem, pa začela sm se tudi zelo grdo obnašat do drugih kar by the way sploh nisem opazila. Imam prijateljico, ki se je preselila in je doživljala psihično nasilje od sošolk. Vem da njej ni lahko in vedno ko se pogovarjama govori kako nima noben čas za njo gre pa vn z puncami pa fanti itd. Pri nas doma pa vedno ko začnem govoriti me vsi ignorirajo, če ne govorim o šoli ali o športu oz. Treningih jim je vseeno za mene. In tudi sošolke so egoistke vse samo o sebi govorijo in ni okej mene pa pustijo zadaj. Vedno sem bila jaz glavna in kar odenkrat bi me one rade sprejemale ja ali ne. Ne in letos se res borim spet za vse kar pomeni da sem sama s sabo s svojimi mislimi in trdim delom. Nevem ali sem zaradi tega postala takšna bolj nasilna do vsega in tudi ostra. Rada bi samo da vsem pokažem kdo sem in da druge osrečim, ker če tega ne sem navadna zguba in tega ne bom pustila. Imam življenje v katerem bi se rada poleg vsega kar delam Imam problemov tudi zabavala samo se ne smem. Drugi gredo ven in jaz morem biti doma in delati nikamor mi ne pustijo. Moji staršu se ne ukvarjajo z mano razen če je povezano z ocenami in športom in tudi moja sestra, pride samo ko rabi kaj od mene...in me ona hoče komandirat in vse je vedno po njenem kar ni prav. Njej vse pustijo meni pa ne!. Ni fer. Nevem kako bom zdržala ampak starša pravita da pri 16 letih nima noben problemov. Da dokler nimaš hiše in otrok si brez problemov. Zanima me kako naj vse preživim ker sem utrujena od vsega sranja
Lp.
Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa razumem, da si pod zelo velikim pritiskom in da te stvari obremenjujejo na več področjih, to pa vodi v to, da premlevaš in se bojiš prihodnosti. Prav tako si omenila, da včasih težko zaspiš in da si do drugih postala ostrejša v komunikaciji, kar ti ni všeč. To je normalna reakcija, kadar smo preobremenjeni. Preobremenitev ni nujno posledica dejanskih aktivnosti, ki jih imamo v življenu, lahko nas prekomerno obremenijo tudi misli in skrbi. Vse to nam jemlje energijo in postanemo manj potrpežljivi in bolj osorni. Vse to je pokazatelj, da moramo nekaj spremeniti. Seveda ne želiš s svojim odnosom koga prizadeti, ampak včasih moramo sebe in svoje želje postaviti na prvo mesto, da smo potem lahko prijaznejši v odnosu do drugih.
Vsa področja, ki si jih naštela - družina, šport, šola, prijatelji, so pomembna zate. Zato zagotovo ne držijo besede staršev, da pri “16. letih ne moreš imeti problemov”. Res je, da se bodo problemi, ki jih imaš zdaj, morda čez 10, 15 let zdeli manjši, ampak pomembno je, kaj čutiš v tem trenutku. Pravico imaš biti zaskrbljena in utrujena in pravico imaš, da te probleme deliš z nekom, ki mu zaupaš in ki jih bo jemal resno.
Kar se tiče šole in treningov, je seveda spodbudno, da si prizadevaš za visoke dosežke in si želiš biti boljša. A ne za vsako ceno. Sploh ne za ceno lastnega zdravja in sreče. Treningi bi naj bili nekaj, kar ti tudi, konje težko, prinašajo zadovoljstvo. Seveda sploh profesionalni šport zahteva kakšno žrtev na področju prostega časa, a vseeno si mlado dekle, ki si zasluži tudi zabave in sprostitve. Z začetkom šolskega leta se poskušaj usmeriti predvsem v dobro organizacijo časa. Pogosto je to razlog, zakaj pregorimo, imamo občutek, da nimamo časa za vse in da vedno zaostajamo. Sem spada natančen urnik koliko časa v dnevu boš namenila šoli, treningom in prostemu času. Hkrati pa podroben urnik učenja, kar ti bo pomagalo, da se učiš sproti. Poskušaj najti vsaj kakšen dan ali popoldne, ko se lahko odklopiš od vseh drugih obremenitev in imaš res možnost delati to, kar si želiš sama, za zabavo.
Poskušaj se pogovoriti tudi s staršema glede tega. Da potrebuješ oddih in da ne želiš zmanjšati truda pri športu in šoli ampak, da bi rada nekaj ravnovesja, ker je trenutno vsega preveč. Uteho lahko najdeš tudi pri svetovalni službi na šoli, ki ti bodo pomagalo tako pri organizaciji časa, kot pri nasvetih, kako bolje skomunicirati svoje občutke s starši (in učitelji, če bi bilo to potrebno).
Kar se tiče sošolk, je v razredu pogosto tako, da se dinamika spreminja. Morda si včasih res ti imela glavno besedo, ampak prav je, da tudi one uveljavljajo svoje interese. Morda si zdaj zaradi vseh pritiskov bolj občutljiva na to in se zato odzoveš osorno. Poskušaj se umakniti iz tistih odnosov, ki ti ne ustrezajo in sprožijo “tvojo ostro plat”. S svojo prijateljico pa se poskusi pogovoriti o svojih občutkih. Zveni kot, da obe preživljata težko obdobje. Morda ne bosta mogli rešiti težav druga druge, a dovolj je, da se poslušata in sta si v oporo.
Vse dobro ti želim,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)