Pozrdavljeni, imam velik problme oz. veliko problemov. Sploh ne vem kako bi začela....u glaunem ves čas imam nek problem, ki se spreminja...vem da zveni zelo nelogično ker tudi je....vse se je začelo v 4. razredu, ko mi je kar naenkrat postalo slabo, vendar nisem nikoli bruhala, bila sem tudi na pregledih saj je to trajalo kakšno leto vendar sem fizični bila zdrava in kasneje sem ugotovila da je to vse v moji glavi. Ko me je ta slabost minila se je pojavil nov problem....zvečer ko sem šla spat pa tudi čez dan na trenutke nisem mogla dihati in goltati. Tudi to je trajalo nekaj časa potem pa sem ugotovila da je tudi to le v moji glavi. Nato sem nekaj časa zvečer ko sem šla spat slišala v ušesih neko piskanje in nisem mogla spati zaradi tega. Potem sem nekaj časa mislila da sem hudo bolna in da imam neko pljučno bolezen, čeprav nisem imela nobenih simptomov le zato ker sem delala seminarsko o dihalih in del tega so bile tudi bolezni pljuč in ko sem prebrala katere bolezni obstajajo sem začela misliti da to imam. Nekaj časa sem imela obdobje, ko si nisem upala zaspati saj sem mislila da bom brez razloga v spanju umrla. Nato nekaj časa nisem mogla spati ker sem imela najbloj neutemljen strah in sicer to, da se moj ati, ki hodi zelo pozno domov s svoje službe enkrat ne bo vrnil zaradi prometne nesreče. Takrat sem si sredi noči nastavljala budilke da sem šla preverit ali je prišel domov. Nekaj časa je bilo mir oz. Med šolo oz. sem imela velike probleme s šolo saj sem začela prvi letnik gimnazije in navaditi se je bilo težko. Morala sem tudi 2× popravljati en test in to me je takrat tako sesulo da sem se histerično jokala skoraj vsak dan in bilo me je zelo strah tako strah da sem tudi ko smo pisali naslednji test pri tem predmetu histerično jokala ceu mesec pred testom in ta test sem že prvič pisala pozitivno. Sedaj pa imam problem ker se bojim da bom dobila heart attack. Zopet neutemljen le da se mi včasih zdi da ne čutim leve polovice telesa oz. ko začnem o tem razmišljati, včasih ne čutim tudil celega telesa. Ali je to sploh drugače znak heart attaka? Prosim dajte mi kakašen nasvet kako se znebiti teh problemov saj res ne vem kako naprej. Trenutno vam pišem ponoči saj sem se zbudila in sedaj paničarim in ne morem zaspati ker se bojim da bom dobila heart attack saj sem imela krč v zgornjem delu noge mad kolenom in nisem mogla vsati in ja zanima me če je tudi to znak heart attaka....u glaunem imam veliko neutemljenih strahov in ko enega premagam spet pride drugi in se ne konča....Hvala če mi boste lahko pomagali.
L
Zdravo. Ko sem prebrala tvoje sporočilo, sem se v njem zelo prepoznala. Mislila sem, da se to samo meni dogaja. Nekatere strahove, ki si jih naštela sem sama še nedolgo nazaj enako doživljala. Ko sem začela hoditi k psihologinji, sem ugotovila, da je kriva anksioznost oz. tesnoba in, da z mano fizično ni nič narobe. Meni osebno so zelo pomagale tehnike preusmerjanja pozornosti, med hudo paniko pa je zelo koristna tudi tehnika prizemljitve. Predlagam ti, da se naslednjič, ko ti bo zelo neprijetno, poskusiš osredotočiti na svoje dihanje ali pa spremljaš svoj srčni utrip in opažaš kako se njegova hitrost spreminja. Morda te bo že zvok umirjenega dihanja pomiril. Če tej tehniki nisi naklonjena, lahko med napadom panike misli preusmeriš od strahu tako, da v svoji okolici poimenuješ 5 stvari, ki jih vidiš, 4 stvari, ki jih lahko potipaš, 3 stvari, ki jih slišiš, 2 stvari, ki jih vohaš in recimo 1 stvar, ki jo okušaš. In poskusi z mislimi res biti pri teh predmetih, vonjih, zvokih, okusih... To tehniko lahko večkrat ponavljaš dokler se ne umiriš, lahko pa jo nadgradiš tako, da vsak predmet, zvok, vonj, še dodatno opišeš z recimo tremi povedmi, morda razmisliš kakšne asociacije ali spomine ti prinese. To je nekaj mojih nasvetov. Upam, da se ti bo vsaj kakšen zdel uporaben. Lepo bodi in vedi, da nisi edina, ki to doživlja in, da bo sčasoma bolje:)
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lili.
Bi se kar navezala na odgovor, ki si ga že prejela, saj je zelo dobra in možna razlaga tvojega doživljanja.
Ne boš doživela infarkta, tesnoba prevzame tvoje misli in telo do te mere, da se ti v telesu zgodijo določene reakcije. Nič hudega se ti ne bo zgodilo. Pomembno je, da v trenutkih, ko te preplavi zaskrbljenost, poskusiš te zaskrbljujoče misli čim prej omiliti oziroma preusmeriti. Poišči na tej spletni strani tehnike preusmerjanja pozornosti; ena izmed njih je tudi trebušno dihanje, ki ti ga je predstavilo dekle v prejšnjem odgovoru.
Najbolj pomembno pa je, da se tvojim strahovom ne izogibaš, saj dobijo na tak način večjo moč. Če se izpostaviš, "boriš" proti njim (tako kot si lepo zapisala primer s testom) pa uvidiš, da si jih sposobna premagati in da se ne bo ugodilo nič katastrofičnega. Naši možgani znajo biti pravi mojstri tega, da iz muhe naredijo slona, ti pa imaš ogromno moč, da s pravilnimi reakcijami zaskrbljenost močno zmanjšaš in v mnogih primerih tudi odpraviš. Upam, da sem te vsaj malo pomirila.
Lepe, čim manj zaskrbljene prihajajoče počitnice ti želim.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije