Lepo pozdravljeni!
Jz si zelo zelo zelo grizem nohte. Imam zelo zelo zelo pogrizene in še naprej si jih veselo grizem... So res dobesedno ful pogrizeni in zdi se mi namogoče, da bi se kdaj odvadila od tega. Probala sem že velik tehnik, da bi se odvadla od tega. Zadnjič sm si jih namazala z lakom ampak sm sam lak pogrizla dol z nohtov. V šoli me je ena sošolka zafrkavala zarad tega, sam jo res sovražim in imam nekak občutek, da se ji z grizenjem nohtev upiram.
Kako se naj odvadim grizenja nohtov?!
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Pipa!
Pišeš, da si zelo pogosto grizeš nohte in imaš zaradi tega že zelo poškodovane. Poskusila si že več različnih tehnik, kako prenehati z grizenjem nohtov, ampak nič ne deluje. Praviš tudi, da imaš slab odnos s svojo sošolko, ki te zaradi grizenja nohtov zbada, in imaš občutek, da se ji z grizenjem nohtov upiraš. Zanima te, kaj lahko storiš, da prenehaš ali vsaj zmanjšaš pogostost grizenja nohtov.
Nohte si lahko začnemo gristi zaradi najrazličnejših vzrokov. Zato me najprej zanima, ali se spomniš, kdaj si si začela gristi nohte oz. ali se spomniš kakšnega dogodka, ki te je k temu spodbudil? Večinoma si namreč nohte začnemo gristi v otroštvu, saj se na tak način skušamo pomiriti, med odraščanjem pa grizenje nohtov lahko kaže na občutja tesnobe.
Spodbujam te, da razmisliš, v katerih trenutkih občutiš potrebo, da začneš gristi nohte. Delaš to nezavedno, sama od sebe, ali mogoče v kakšnih določenih trenutkih ali situacijah? Grizenje nohtov je pogosto predvsem v situacijah, v katerih smo pod stresom, vznemirjeni ali čutimo tesnobo. Lahko pa to počnemo iz dolgočasja. Trenutke, ki te spodbudijo h grizenju nohtov, imenujemo sprožilci. Če in ko jih prepoznaš, se v teh situacijah lahko opomniš, da bo tvoj odziv najverjetneje grizenje nohtov. V tistem trenutku je najbolje roke odmakneš od obraza, jih daš v žep ali se usedeš na svoje roke. Da se zamotiš in se na nek način tudi sprostiš, pa lahko uporabiš tako imenovano »protistresno žogico,« ki jo stiskaš v dlani in tako poskušaš sprostiti svojo napetost.
Tukaj pa je še nekaj drugih predlogov, ki ti bodo pomagali zmanjšati pogostost grizenja nohtov:
- Pomiri se: občutek tesnobe je namreč pogost povzročitelj grizenja nohtov, zato je pomembno, da se poskušaš pomiriti in sprostiti. To lahko storiš s pogovorom s prijatelji, brati/sestro, starši ali komurkoli drugim, ki mu zaupaš, lahko poskusiš tudi razgibalne vaje ali globoko dihanje.
- Preusmerjanje pozornosti: če si grizeš nohte, ko ti je dolgčas, potem se poskušaj zamotiti na drug način. Lahko uporabiš že prej omenjeno protistresno igračo (najpogosteje je to protistresna žogica).
- V žepu ali torbici imej rokavice, na roko pa si jih daj vsakič, ko pomisliš na to, da bi si začela gristi nohte. Seveda je ta tehnika odvisna od tega, v kakšni situaciji si in s kom.
- Lak za nohte proti grizenju je lahko eno izmed sredstev, ki ti bo pomagalo zmanjšati pogostost grizenja nohtov. Ti laki imajo poseben okus, zaradi katerega je grizenje nohtov neprijetna izkušnja.
- Nega nohtov: v svojo dnevno ali tedensko rutino vključi nego nohtov in rok, vključno s piljenjem, oblikovanjem in lakiranjem. Vložen čas in urejeni nohti so lahko tvoja motivacija, da se zadržiš pred grizenjem nohtov.
Priporočam ti tudi, da se pogovoriš s starši in prijatelji. Prosi jih, da te vedno, ko opazijo, da si grizeš nohte, opozorijo in te tako opomnijo, da prenehaš.
Pisala pa si tudi o svoji sošolki, ki te je zbadala glede grizenja nohtov. Zanima me, kaj si mislila s tem, ko si zapisala, da imaš občutek, da se ji z grizenjem nohtov upiraš? Mogoče je lahko tudi ona in tvoj odnos z njo eden izmed sprožilcev za grizenje nohtov.
Grizenje nohtov je postala tvoja navada, ki je ni zlahka spremeniti. Zato si vzemi čas in bodi potrpežljiva sama s seboj, vseeno pa ohrani odločnost in motivacijo.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še karkšnokoli vprašanje, se lahko vedno obrneš name.
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)