Pozdravljeni,
Imam problem... Nevem kako govoriti o tem, hodim na racunalnisko solo in en moj "prijatelj" ki je isto star kot jas ampak hodi na drugo solo me je vprasal ce znam dostopati do črnega spleta, zdela se  mi je zanimiva tema za pogovor v kar sem odgovoril z "ja" ter kaj ga zanima o tem, vprašal me je o nevarnostih itd. Povedal sem mu da črni splet res ni nič kaj takega da je kot navadel splet le da če ga bo dostopal naj ima virtualno omrežje, naj si zakrije kamero, pazi na podatke itd. Mislil sem da ga je zanimalo ker je to pac zanimiva tema, nisem si pa mislil da je nameraval priti do nekaksnih vsebin na crnem spletu saj me je naslednji dan vprašal če bi lahko kje dobil dostop do otroške pornografije ker ga zelo zanima kako to izgleda. Rekel sem mu da je bolan v glavo da si naj poišče pomoč in da naj se več ne pogovarja z mano dokler se ima taksne misli. Zanima me, sem storil kaj narobe? Bi mu lahko na kaksen nacin pomagal? res nocem da se taksne misli ki jih ima razvijejo v kaj drugega. To se je zgodilo nekaj mesecev nazaj in se kar mi gre po glavi ker me iskreno malo skrbi za njega, je normalno imeti taksna pozanimanja kot jih ima on? ker se meni to zdi popolnoma nagravžno in narobe. Bi ga moral prijaviti ali kaj?
Hvala.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Iz tvojega zapisa razberem, da te za prijatelja skrbi. Gotovo te je to, kar ti je prijatelj zaupal presenetilo in s svojim odzivom nisi naredil nič narobe. Jasno si mu povedal, da je iskanje tovrstnih vsebin nekaj, kar ni sprejemljivo in ni del tvojih vrednot.
Naredil si pravilno, ker si se obrnil po pomoč v povezavi s temo, ki ti ne da miru. Mogoče boš lahko prijatelju tudi pomagal, ker se zapleta v zadeve, ki so zanj škodljive. Gledanje otroške pornografije – pravilno poimenujemo posnetki spolnih zlorab otrok (ker gre dejansko za spolne zlorabe otrok) – lahko zelo negativno vpliva na prijatelja in ga lahko pelje tudi v hujše težave, zato zagotovo potrebuje pomoč. V Sloveniji je posedovanje ali pridobitev dostopa do tovrstnih vsebin s pomočjo informacijskih tehnologij kaznivo dejanje.
Lahko da gre pri tvojem prijatelju samo za del odraščanja oz. pubertete. Vsem ljudem se kdaj pojavijo misli, ki niso sprejemljive v družbi v kateri živimo, pa to ne pomeni, da je z nami kaj narobe. Težava nastane takrat, ko te misli in vzgibe skušamo udejanjiti. Zato je pomembno, da prijatelj dobi strokovno pomoč. Najbolje mu lahko pomagaš tako, da ga usmeriš na šolsko svetovalno službo, ki bi mu zagotovo lahko pomagala. Poleg tega se lahko obrne tudi na Logout, kjer mu bodo lahko tudi pomagali. Veliko informacij lahko dobil tudi tukaj (v angleščini).
Smiselno pa bi bilo, da pomoč poišče čim prej, da ne bo pregloboko zabredel in imel večje težave.
Hkrati pa želim tudi tebi sporočiti, da ne moraš nositi tega bremena sam. Kadarkoli nam lahko pišeš in tudi sam se lahko oglasiš pri šolski svetovalni delavki, če boš začutil, da želiš o tem spregovoriti.
Marko, Safe.si