Živjo,
res potrebujem nasvet glede svojega fanta in nečesa, kar me je zelo prizadelo. Na začetku sploh nisem vedela, da gleda porno. Ko sem izvedela, sem mu rekla, da je v redu, ker prej nisem vedela in nisem želela preveč reagirati. Kasneje pa sem mu povedala, naj to pač neha, ker me to res prizadene in mi je neprijetno. Takrat sem bila žalostna, ampak nisem bila zelo jezna, ker je bilo prvič, da sem za to izvedela, in sem želela biti razumevajoča. Pred kratkim pa sem spala zraven njega in se zbudila zaradi zvokov – gledal je porno tik ob meni. Najprej je poskušal to skriti, ko sem segla po njegov telefon, potem pa je odnehal, ker sem že videla. Bila sem šokirana in prizadeta. Takoj se je opravičil in rekel: »Oprosti, to je prvič, odkar si rekla, da ne smem.« To je ponovil večkrat in celo prisegel pri svoji mami (kar pri nama pomeni resno obljubo), da govori resnico. Bila sem prizadeta, ampak nisem želela kričati ali se kregati, zato sem šla na sprehod, da se umirim. Ko sem se vrnila, pa je priznal, da to v resnici ni bilo prvič – da se je zgodilo že prej, po tem, ko sem mu rekla, da tega ne sme početi. To me je še bolj prizadelo, ker sem ga v tem času večkrat vprašala, če je to gledal, in je vsakič rekel, da ne. Ko sem ga vprašala, ali ga je bilo kdaj sram ali pa ni pomislil, da bi me to prizadelo, mi je rekel, da je vedno pomislil na to, da se je vedno počutil krivega in da je vedno vedel, da me bo to prizadelo. Rekla sem mu: »Potem pa zakaj si to naredil?« Na to mi je rekel: »Ne vem.« Torej je rekel, da je vedel, da me bo to prizadelo, ampak je to vseeno počel. Ampak on ve, da imam ogromno misli in ogromno stvari, in kljub temu se je vseeno odločil, da bo prizadel osebo, ki, kot pravi, »nikoli ni želel prizadeti«. Poleg tega je ljubosumen na moje prijatelje – tako fante kot punce – in tudi jaz sem bila lahko rečem da ljubosumna na njegove prijateljice. Zato mi je bilo res všeč, ko je prenehal govoriti z njimi in ni več hodil ven z njimi, ampak samo z moškimi prijatelji. Bila sem zadovoljna s tem, ker če sem iskrena, so bile njegove prijateljice bolj kot… ne vem, kako naj rečem… res »moških odvisne«. Zdaj pravi, da mu je žal in da res nikoli več ne želi tega narediti. Ampak to je že rekel prej, zato ne vem, kaj naj verjamem. Kaj naj naredim? Ali se po takšnem dogodku sploh še da obnoviti zaupanje? Ali to šteje kot varanje?
jo
jooojjjj
Upravičeno si prizadeta... jaz bi ga na tvojem mestu vprašala, zakaj še takrat ko sta skupaj, in se mu očitno "zalušta", ne da raje pobude za "tisto"... namesto da se zateka k porničem...
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Znašla si se v zapleteni situaciji, za katero verjamem, da je zate precej boleča. Pišeš, da se počutiš prizadeto, saj je fant kljub vajinemu dogovoru in tvoji prošnji, večkrat gledal pornografijo in ti o tem lagal, čeprav je vedel, da te to moti in da te bo s tem ranil. Sprašuješ se, če je mogoče po tem odnos popraviti in ponovno zaupati.
Zanima te, če se dejanje fanta šteje kot varanje… Na to žal nimamo enoznačnega odgovora, saj je to odvisno od vsakega posameznika. Nekaterim je sprejemljivo več, nekaterim manj. Tudi glede tega se moramo s partnerjem pogovoriti in povedati, kaj so naše meje, da druga oseba točno ve, kaj je za nas preveč. Varanje ali ne, pa je bilo fantovo dejanje kršitev dogovora in tudi zaupanja. Zato razumem, da te je to, kar se je zgodilo, močno prizadelo in da je občutek izdaje še toliko močnejši zaradi laganja. Vendar potrebno je vedeti, da ko se enkrat poruši zaupanje, žal zgolj opravičilo ni dovolj. Potreben je čas, iskrenost in sprememba v vedenju pri drugi osebi, da se odnos lahko zaceli in se ponovno vzpostavi zaupanje. Ko nas nekdo, ki ga imamo zares radi, stori nekaj takšnega, s čemer naše zaupanje izgubi, se lahko v nas zruši občutek varnosti, ki ga imamo. Brez občutka varnosti pa je v zvezi težko biti odprt, ljubeč in zaupljiv. Pomembno je, da se sama pri sebi vprašaš, ali mu lahko ponovno verjameš… Odločitve ti ni potrebno sprejeti takoj. Počakaj, da nekoliko predelaš svoja čustva in si pozorna na to, ali se njegova dejanja v prihodnje spremenijo. Pomembno je, da ponovno postavita konkretne dogovore in meje, torej se skupaj pogovorita o tem, kaj je sprejemljivo in kaj ne.
Omenila si tudi ljubosumje z obeh strani. Pomembno je vedeti, da omejevanje stikov z drugimi pogosto ustvari občutek kontrole in dušenja. V zdravem odnosu je pomembno, da oba partnerja ohranita nekaj svobode in prijateljstev, je pa res, da to zahteva veliko zaupanja.
Upam, da ti moj odgovor vsaj nekoliko pomaga in vlije poguma. Če pa imaš še kakšne skrbi, pa mi lahko ponovno pišeš.
Ana Koščak, dipl. psih. (un)
iz
izabela
pac ni me zbudu ker sm mu rekla da ce spim naj me ne zbuja za to ker me je ze ene parkrat jn se mi je zdel mal tko no da me sam zard tega zbudi pa vedu je da sm bla zmatrana za usak kr pac ni blo ponoci ampak podnevi vem da mogoc se zdi ko da zahtevam velik sam nevem tko mi je mal to
iz
izabela
Najlepša hvala za vaš odgovor in razumevanje. Res se strinjam, da je zaupanje v odnosu zelo pomembno, in ker se je z njim zgodila ta kršitev, me je to zelo prizadelo. Za mene je to dejanje bilo skoraj kot varanje, ker sva se jasno dogovorila in sem mu povedala, kaj mi ni všeč. Ni mi bilo težko postaviti meja, ampak me je zelo bolelo, da jih ni spoštoval.
Rad bi dodala, da imam že dlje časa težave s samopodobo in sem imela tudi motnje hranjenja. Z njegovo podporo mi je šlo na bolje in prav zato sem bila še bolj ranljiva in negotova, ko sem izvedela za njegovo gledanje pornografije. Vem, da tam prikazujejo popolne ženske, kar me še dodatno spravlja v negotovost, saj se sprašujem, ali bo on morda v resnici gledal druge ženske in me zaradi tega spet ranil.
Resnično, resnično ga imam rada in težko si predstavljam, da bi mu nehala zaupati ali da bi se razšla z njim. On pravi, da tega nikoli več ne bo storil, in vem, da misli resno, ampak vseeno mi je težko povsem verjeti. Trenutno sem zelo negotova, kako naprej. Fanta imam rada, ampak zaupanje je močno omajano in ne vem, če ga lahko še zgradiva na novo. Vem, da bo potrebnega veliko časa, iskrenosti in konkretnih sprememb z njegove strani. Kar se tiče ljubosumja – razumem, da je v zdravem odnosu pomembna svoboda in zaupanje, vendar menim, da morava oba spoštovati dogovore, ki jih skupaj postaviva, saj so ti pomembni za moj občutek varnosti.
Hvala, ker ste mi dali občutek, da moje meje in čustva štejejo.