živijo!
Mene zanima, zakaj je moj fant tako ljubosumen, žalosten in jezen? Sprašujem se, ali me res ljubi? ali sem prava oseba za njega?
Preko telefona in v šoli, ga vprašam ali je jezn. odgovori mi, da je. vendar ne vem zakaj.
P.S. : zanima me kako mu lahko pomagam, da bo vesel in srečen v najini zvezi?
hvala za odgovor!
lp
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Lepo, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje skrbi glede fanta. Povedala si, da pogosto ljubosumen, žalosten in jezen. Ne veš zakaj se tako počuti, skrbi te tudi, ali te res ima rad in si prava oseba zanj. Prav tako bi rada vedela, kako bi mu lahko pomagala, da bi bil bolj srečen v najini zvezi.
Najprej bi me zanimalo kaj več o vajini zvezi. Kako dolgo sta že skupaj? Kje sta se spoznala? A sta bila že prej prijatelja oziroma znanca? Vse te stvari, ki se nanašajo na začetek vajine zveze nam povedo lahko kaj o tem, kako dobro se že poznata in si zaupata. Če sta se že pred začetkom zveze poznala, lahko to prispeva k temu, da sta si hitreje začela zaupati in imata razvit bolj globok odnos, do česar sicer lahko pride tudi, če sta dalj časa v zvezi. Zaupanje je zelo pomembno za iskrene pogovore o našem počutju in skrbeh. V kolikor sta si dovolj blizu in ti zaupa, potem boš lažje izvedela, zakaj doživlja takšna čustva. Tudi sicer me zanima, kako deluje vajina zveza? A sta sošolca? Kako pogosto se videvata? Kaj počneta? Vse to bi nam lahko povedalo več o tem, kakšen je odnos med vama in kako blizu sta si.
Rekla si, da ga večkrat vprašaš, ali je jezen, na kar odgovori da je. Zanima me, ali si ga kdaj vprašala zakaj? Najboljše lahko namreč razumemo čustva in misli drugih tako, da jih preprosto vprašamo. Za takšen pogovor pa sta potrebni bližina in zaupanje, o katerih sem prej govorila. V kolikor sama ocenjuješ, da ti zaupa, bi bilo dobro, da se pogovorita o njegovih občutkih in o tem, kaj je vzrok za njimi. Tako boš najboljše izvedela, kje je težava.
Sama lahko poskusiš premisliti, kaj se dogaja v njegovem življenju. Ali ima morda težave doma z družino? Ali ima težave v šoli? Se je morda skregal s prijateljem? Veliko vsakdanjih dogodkov lahko vpliva na naše počutje, kar se odraža v tem, kako se obnašamo, do naših bližnjih. To, da je jezen, morda ni odraz jeze do tebe in nezadovoljstva z vajinim razmerjem, ampak nekih drugih dejavnikov. Prav tako lahko premisliš, ali je imel v preteklosti slabe izkušnje z razmerji. Včasih nas zaradi preteklih izkušenj skrbi glede sedanjih odnosov. Tako je morda to ljubosumje izviralo iz odnosa, s kom iz preteklosti.
Povedala si tudi, da bi mu rada pomagala, da bo srečen v zvezi. Zelo lepo je, da mu želiš pomagati in ga osrečiti, ampak bi rada izpostavila, da to ni tvoja dolžnost in odgovornost. Kar lahko narediš pa je to, da imaš z njim odprt pogovor o njegovem počutju. V kolikor opaziš, da ima kakšne bolj resne težave, pa ga spodbudiš k temu, da se pogovori s svojimi starši ali svetovalno delavko na vaši šoli.
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na vprašanje, če pa te zanima še kaj, sem ti na voljo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (UN)