Sem prvi letnik in iskreno je bil ta prehod zame kar težek. V osnovni soli sem imel prijatelja, ki pa ni sel na isto srednjo solo kot jaz. Ceprav nekajkrat na teden greva skupaj na avtobus in cez vikend igrava videoigre me skrbi da me bojo nadomestili njegovi novi sosolci in se cez caz ne bo vec hotel druziti z mano. Zanima me ali je to normalno in mogoce kaj lahko pricakujem.
li
life_goes_on
kaj pa če bi si tudi poiskal prijatelje na tvoji SŠ?
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
čutim tvojo stisko ob prehodu v srednjo šolo in spremembah, ki so prišle z njim. Znašel si se v okolju z novimi ljudmi, hkrati pa prijatelj, s katerim sta prej preživljala veliko časa, ni več tako blizu kor prej. Skrbi, da nas bo nekdo nadomestil, so povsem normalne – pogosto so znak, da nam je oseba zelo pomembna.
Zaradi različnih urnikov, novega vsakdana in drugačnih okoliščin se lahko vajin odnos nekoliko spremeni, kar je povsem naravno. Morda je to trenutno še nenavadno in ob tem doživljaš neprijetna čustva, saj so se stvari spremenile – tudi to je normalen del odraščanja. Z odraščanjem se spreminjajo tako naše okoliščine kot tudi odnosi. Način druženja se lahko prilagodi, prijateljstva pa lahko ostanejo, če zanje skrbimo, jih negujemo in sta obe osebi pripravljeni vlagati v odnos.
Pomembno je poudariti, da se v novem okolju ni znašel le on, temveč tudi ti. Tako stara kot nova prijateljstva lahko obstajajo hkrati in se med seboj ne izključujejo.
Omenjaš, da se s prijateljem še vedno večkrat na teden srečata na avtobusu in da čez vikend igrata videoigre, kar kaže, da stik med vama ostaja. Razmisliš lahko, kaj bi še lahko naredil za ohranjanje stika, če si želiš pogostejšega druženja – morda kratek klic ali sporočilo, načrtovanje skupnih aktivnosti ob koncih tedna ali kaj drugega, kar vaju povezuje.
Za konec te vabim, da razmisliš, kako je tebi v srednji šoli. Kako se razumeš s sošolci in sošolkami? Si že spoznal kakšne nove prijatelje ali prijateljice? Nove situacije prinašajo tudi nove priložnosti za spoznavanje ljudi in širjenje socialne mreže, če smo odprti za to. Ali se v prostem času ukvarjaš s kakšno dejavnostjo, kjer imaš možnost navezati nove stike? Vključevanje v dejavnosti je pogosto dobra priložnost za spoznavanje ljudi s podobnimi interesi.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko obrneš name.
Srečno!
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)