Pozdravljeni,
torej jaz imam problem s prijateljicami... naj vam na kratko povem zgodbo (vsa imena v zgodbi pa bodo izmišljena)
Torej jaz in Maja se dobro razumeva in zdaj sediva skupaj, saj nas je učiteljica presedla. Z njo sem v razredu že od prvega, zdaj sem osmi. Medve sva se družili tudi s Lejo-> ona je tudi že od prvega razreda z nama. Problem je nastal, ko se je vključila Tanja. Za v šesti razred so nas premešali. Iz podružnice smo prišli na matično. V šestem in lansko leto Tanja še pogledala ni Leje. Zdaj, ko imamo novo razredničarko, torej od septembra, pa Leja in Tanja sedita skupaj. In onidve se cele ure smejita in nekaj pogovarjata ter cele dneve pisarita po snapchetu. Opazila sem tudi, da sta kdaj med poukom bili na telefonu. Tega Leja nikoli prej ni počela. Ampak Leja je imela Tanjo samo med poukom, med odmorom je bila ta z drugimi iz razreda, po pouku pa je Tanja šla domov, Leja pa na avtobusno postajo. Jaz in Maja, smo se nekako manj začele družiti z njo, ker med odmori nama ni želela odgovoriti na kakšno vprašanje in na avtobusni postaji je bila ves čas na telefonu- na snapchetu, za katerega mislim, da je grozen in je samo strup.
Tanja je opazila, da se midve z Majo ne druživa več toliko. Leja pa govori Tanji po snapchetu, ''kako jo z Majo ignorirava, se ne želiva družiti z njo, in na avtobusu mora sedeti sama.'' Kar pa seveda nič od tega ni res. Prav nasprotno. Leja je tista, ki naju ignorira, saj je ves čas na telefonu. Na avtobusu pa zraven nje ne sediva, ker se ona vsede nekam bolj zadaj- torej si je sama kriva, da sedi sama.
In včeraj je Leja šla k Tanji, na neko praznovanje. Leja je Tanji posodila svoj telefon in ona je prebrala vse kar smo si pisale v skupino (v kateri smo jaz, Maja in Leja) ter potem v njo napisala ''oj, Tanja tukej, jaz se družim z Lejo ker se ve nočete in jo ignorirate. sama mora sedeti na avtobusu mislim ej kako nesramno. pliz dejte se pobotat... Itd.''
Danes, pa sem jaz napisala v to skupino, da če se bomo že enkrat pobotale. Leja pa je odgovorila, da se to itak ne bo zgodilo, ker...
Čez nekaj trenutkov pogovora, sem napisala, da naj nadaljuje to, kar je začela govoriti, ne pa da napiše samo '...' tri pikice.
Napisala je, da sem še slabša kot neka učiteljica na naši šoli, katero Leja sovraži. V pogovor se je vključila še Maja, ta je napisala, da zakaj moramo počakati do ponedeljka, da se bomo kao pobotale- torej dejansko ne zares. Dodala je tudi, da ona najraje ne bi v ponedeljek prišla v šolo, ker bo Tanja najverjetneje mene in njo nakričala, ker se KAO ne druživa z Lejo...
Hvala vam, da ste to prebrali <3
Zanima me samo, kaj naj storim; prekinem prijateljstvo ali ga poiskusim ponovno vzpostaviti? Res pa je, da bom z obema tako z Tanjo kot z Lejo v razredu skupaj do konca tega leta, pa še celo naslednje.
In kaj naj jima rečem nazaj, če bosta začeli fantazirati o tem kako z Majo ignorirava Lejo, kar sploh ni res?
Ali mislite, da bi bilo dobro iti k šolski pedagoginji ali kaj takega?
Najlepša hvala za odgovor, mi ogromno pomeni.
Lep pozdrav in lep dan/večer še naprej,
punca s problemom
• Uredništvo
Zala Žežlina

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Kot vidim, si nam svojo situacijo zaupala že pred nekaj dnevi, jaz pa sem šele sedaj uspela odgovoriti na tvoje vprašanje - za to se ti iskreno opravičujem in srčno upam, da ste s prijateljicami v tem času že zgladile nesoglasja. V kolikor pa se še vedno niste zares pobotale, bom s teboj podelila nekaj svojih misli, ki bi ti lahko pomagale pri soočanju z nastalo težavo.
Prijateljski odnosi so nam vsem zelo pomembni, saj nam ravno prijatelji običajno predstavljajo varno okolje, v katerem smo lahko sproščeni ter se počutimo sprejete in razumljene. Prijateljski odnosi pa so tudi zelo fluidni, to pomeni, da niso nekaj stalnega in dokončno opredeljenega, ampak se spreminjajo, razvijajo, razpadajo in se ponovno ustvarjajo … v različnih obdobjih življenja smo navezani na različne ljudi – pomisli, ali se tvoja starša še vedno družita s prijatelji, ki sta jih spoznala, ko sta obiskovala vrtec ali osnovno šolo? Zelo verjetno je, da je njun krog prijateljev sedaj sestavljen iz trenutnih sodelavcev v službi ali znancev preko skupnih prostočasnih aktivnosti. V različnih obdobjih življenja torej oblikujemo različna prijateljstva, z nekaterimi osebami lahko odnos negujemo dolgo, z drugimi stike izgubimo že po nekaj mesecih in tudi to je v redu, saj dolžina (trajanje) prijateljskega odnosa ne odraža nujno tudi njegove kvalitete.
Ob razmišljanju o težavi, ki si jo opisala, sama vidim dve možnosti. Prva je zagotovo pogovor o nastali situaciji – pri tem bi bilo pomembno, da k pogovoru povabiš vsa tri dekleta (tako Lejo in Majo kot tudi Tanjo), da se pogovarjate v živo (in ne preko snapchata ali kakšnih drugih družbenih omrežij) ter da ste v pogovoru spoštljive, iskrene in da se med seboj poslušate. Prepričana sem, da bi bil že iskren pogovor lahko dober začetek novega poglavja. V kolikor meniš, da same ne bi zmogle takega pogovora, pa se lahko seveda obrnete na šolsko pedagoginjo in jo prosite za pomoč. Kot drugo možnost pa vidim scenarij, v katerem odnosa z Lejo ne poskušaš obnavljati ali ponovno vzpostavljati. Lahko poskusiš sprejeti dejstvo, da se naši prijateljski odnosi skozi čas spreminjajo, z nekaterimi osebami se oddaljimo, spet z drugimi zbližamo ... Poskusi se z nastalo situacijo čim manj obremenjevati, hkrati pa ohrani odprtost za različne možnosti - Leja in Tanja bosta morda čez čas sami pristopili do vaju z Majo in pričeli pogovor ...
Mogoče si za začetek lahko poskusiš odgovoriti na nekaj vprašanj, ki ti bodo pomagala pri odločitvi, kako naprej. Kaj ti pomeni ta prijateljski odnos? Ali se v tem prijateljskem odnosu počutiš sprejeto, razumljeno? Si lahko ob prijateljici sproščena in iskrena?
Predvsem je pomembno, da si za razmislek vzameš dovolj časa – prava prijateljica te bo potrpežljivo počakala. V kolikor bi se želela še o čem posvetovati, bom vesela tvojega odgovora.
Srečno in prijeten pozdrav,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja