Zdravo
Jaz grem avgusta na Švedsko za en mesec z solo. Problem je da grem jaz in pa PET PUNC. Jaz sam z petimi puncami ki sicer so na naši šoli ampak nobene ne poznam niti se ne drizim z njimi. Jaz pa v ženski druzbi in na splošno v družbi ne znanih ljudi zmrznem. In celo z tremi bom skupaj v aprtmaju.
Kak naj naredim. Kako naj živim njimi en mesec.
kr
kr_ena_1
men vrjem, da boš preživu
kšn drug fnt bi si use prste obliznu za tako situacijo ;-)
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
hvala, da si svojo dilemo delil na našem portalu. Prvi korak si že naredil, saj si ubesedil svojo skrb. Praviš, da boš cel avgust preživel na Švedskem, najbrž gre za kakšno šolsko ekskurzijo/izmenjavo? Menim, da so tvoji občutki povsem normalni, sploh če greš v tako intenzivno situacijo: en mesec, tuja država, pet deklet, ki jih ne poznaš. To ni malenkost, tudi odprtim in zgovornim posameznikom bi bilo na začetku nerodno.
Predlagam ti, da si pripraviš načrt. Ni potrebno, da že prvi dan blestiš v družbi. Dovoli si biti tih na začetku, opazuj, počasi vstopaj v odnose. To je popolnoma v redu. Vnaprej razmisli o kakšnih temah za pogovor (kaj rade počnejo, glasba, interesi, hobiji, morebitne skupne točke). Priprava zmanjša strah in ti da občutek nadzora. Morda poskusi najprej stkati stik s samo eno osebo, tisto, ki deluje najbolj sproščeno ali podobna tebi. Iz enega stika lažje zraste več. Lahko tudi na glas poveš kako se počutiš, naj te ne bo sram reči, da potrebuješ malo več časa, da se sprostiš v družbi. Ljudje to običajno spoštujejo, ne obsojajo. En mesec je relativno dolgo, zato imaš čas, ne hiti, ni se ti potrebno že v prvih treh dneh »vklopiti«. Odnosi se gradijo postopoma, ne v enem večeru.
Če ti bo v času, ko boš na Švedskem postalo res težko, ne nosi tega sam. Poišči odraslo osebo, ki gre zraven ali pokliči nekoga od doma, ki mu zaupaš. Tako boš lažje premostil morebitne težke trenutke.
Pogum ni v tem, da te ni strah, ampak v tem, da greš naprej kljub temu. In ti si že na poti. Švedska poletja so dolga in svetla, morda bo tak tudi ta tvoj mesec, sprva malce negotov, potem pa presenetljivo lep. Verjamem v to, da ti bo uspelo.
Držim pesti in ti želim veliko poguma,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij