Pozdravljeni, imam velik problem in ne vem kako s spopasti s tem. Sem drugi letnik gimnazije in zelo se bojim, da bom zaostala, saj sem en test za matematiko pisala 1 in res me skrbi, da ne bom popravila. Vem, da o tem še ne bi smela skrbeti glede na to, da je le ena negativna ocena in, da bi verjetno dobila še eno možnost, če mi ne bi uspelo popraviti vendar me res skrbi, ker mi naravoslovni predmeti nasploh povzročajo velike težave in skrbi me da bom še kje drugje pisala negativno in res me je strah popravljanja, saj imam s tem slabo izkušnjo iz prvega letnika, ko sem morala fiziko dvakrat popravljati in tudi takrat me je bilo zelo strah da bom imela popravca ali mogla ponavljati. Tudi popravca se zelo bojim ker ne vem kje bi na koncu leta še imela toliko in energije in mislim, da bi se raje odločila da bom kar ponavljala letnik. O tem ne morem nehat razmišljat in ne vem zakaj se mi zdi to tako grozno. Na to sem že poskušala gledat kot na pozitivno stvar, saj bi tako imela še eno leto dlje da se odločim kaj želim študirat, še bolj bi utrdila svoje znanje in morda bi tako potem lažje shajala. Po drugi strani pa mi je grozno, ker se bom šolala še eno leto dlje in še enkrat šla čez vse kar sem že morala iti, ker drugje moje ocene niso tako slabe, tudi pri naravoslovnih predmetih imam večino 3 in včasih 2 in se mi zdi res grozno, da bi zaradi enega testa mogla vse ponavljati. Prav tako ne bi bila več v istem razredu z sošolci, ki sem jih navajena in se z njimi dobro razumem (res ne maram spoznavati novih ljudi in v tem razredu se počutim zelo prijetno in želim ostati z njimi). Tudi profesorje bi imela nove in tudi na to bi se mogla zopet navaditi. Poleg tega pa me ob misli na popravljanje postane zelo sram, ker nisem bila dovolj sposobna, da bi napredovala. Res me zelooo skrbi in o tem ne morem nehat razmišljat. Ne vem kako naj te misli odženem in se bolj osredotočim na sedanji trenutek ali kako se naj vsaj sprijaznim s tem, da ponavljanje ni tako grozna stvar in da ne bo moje življenje nič kaj drastično drugačno če bom eno leto ponavljala.
Se opravičujem, če je pismo predolgo in hvala za vašo pomoč!
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej te prosim, da vstaneš - če sediš - in narediš vsaj dvajset korakov. Potem se vrni na prvotno mesto. Tako. To nalogo, predvidevam, si zlahka opravila. Sedaj pa ponovno vstani in se sprehodi - vsaj dvajset kilometrov. No, saj se samo hecam! S to nalogo bi se že malce bolj načrtovano morala spopasti, a ne? A sem prepričana, da bi jo zmogla opraviti. In obe nalogi bi pričela s prvim korakom. Torej: korak za korakom.
Vsako soočanje z izzivom se namreč prične s prvim korakom. Če je pogled usmerjen preveč v daljavo, se nam lahko zgodi, da izgubimo zagon in pogum. Kaj bi svetovala svoji najboljši prijateljici, če bi ti postavila natanko isto vprašanje, kot si ga ti nam? Bi jo opogumljala? Sem prepričana, da ja. Opogumi še sebe! Bodi prijazna tudi s sabo. Prosim vzemi list in pisalo in si zapiši odgovore na naslednja vprašanja. Prosim, resnično si jih zapiši. Tako boš namreč bolj ozavestila svoje želje.
Torej: Najprej razmisli in napiši, kako si želiš, da bi bilo videti tvoje življenje čez leto dni? Kako čez leto dni govorijo o tebi tvoji najboljši prijatelji? Mama? Oče? Opiši, kakšno življenje si želiš živeti čez leto dni. Kako močno od 0 do 10 si želiš, da bi popravila matematiko? Kaj te ovira pri tem, da bi označila višjo oceno, recimo 10 (če si označila manj)? Kaj je tisto, kar v trenutni situaciji ne maraš? Kaj je tisto, kar si želiš spremeniti? Kdo ti lahko pri tem pomaga? Na kakšen način?  Pomembno je, da se osredotočiš zgolj na to, na kar imaš v tem danem trenutku vpliv. Če namreč razmišljaš predaleč in preveč, si vsekakor sama tista, ki se "stresa". Kar pa si že ugotovila. Naredi si načrt. Poišči dodatne knjige, delovne zvezke v knjižnici. Poglej na ustrezne spletne kanale, kjer imaš odlične razlage snovi. Prosi za pomoč tudi sošolce, ki imajo pri matematike dobre ocene, ki razumejo in znajo zelo dobro razlagati. Medsebojna pomoč je dragocena. Tudi sošolke bodo ob razlagi tebi utrjevale svoje znanje.
Med učenjem potrebuješ seveda tudi odmor. Pojdi na sprehod na svež zrak. Odličen je klepet v dvoje s prijateljico. Pustita telefone v žepu. In se pogovarjajta. Zaupaj ji svoje skrbi. Včasih ugotovimo, da se tudi prijatelji soočajo s skrbmi in nam je naša težava potem bolj znosna. Sicer pa, kaj pa je sploh ena enka pri matematiki? To se pa resnično še da popraviti! Lani si zmogla! Tudi letos boš! Želim ti veliko zagona in poguma.
Vse dobro.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja