Živjo!
Všec mi je sošolec. Večkrat se nama zgodi,da imava očesni stik in se mi rahlo in neopazno nasmeje. 13.2 ko je bil pust me je z očmi večkrat prebral in jaz sem to videla dejansko ni z mene premaknil oči. Nevem če sem mu všeč in iz njega nočem izsiliti ljubezni ampak bo z njim rada imela nek globlji odnos morda če bo uspelo tudi kot fant in punca.
Pred počitnicami sem slišala 2 sošolca kako sta se pred menoj pogovarjala o neki stavi. En sošolec je vprašal drugega ali je že kateri dobil stavo med tem sta veckrat pogledala name ali ju se poslušam. Rekel je da jo je dobil moj crush ko sem pa vprašala kaj sta stavila pa je bilo na enkrat vse tiho in je kar želel spremeniti temo. Nevem zakaj ampak občutek mi pravi, da je nekaj v zvezi z menoj.
Upam da me razumete ampak na koncu nočem biti zopet prizadeta kot pri prejsem fantu, da je bil z mano samo za stavo.
Kaj mislite?
Hvala za odgovor:).
Rdeča vrtnica
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi se ti rada opravičila, da si morala nekoliko več časa počakati na moj odgovor. Praviš, da ti je všeč sošolec, vendar nisi prepričana, če si tudi ti njemu, oziroma te skrbi, da je vse skupaj neke vrste šala in ne bi bila rada prizadeta.
Za začetek bi ti najprej rada povedala, da je vdrževanje očesnega kontakta in izkazovanje naklonjenosti z nasmehi ali podobnimi gestami pogosto znak tega, da si nekomu všeč. Ko nam je nekdo všeč, si namreč želimo pogostega stika z njim, biti v njegovi bližini in na nek način pritegniti njegovo pozornost. Normalno se mi torej zdi, da se sama sprašuješ, če si tudi ti všeč svojemu sošolcu, saj nekateri signali, ki si jih opisala, že nakazujejo na to, da bi morda naklonjenost lahko bila obojestranska.
Dobro se mi tudi zdi, da se zavedaš, da ljubezni ne moremo od nikogar "izsiliti", saj se mora ta zgoditi naravno. Ko smo zmedeni glede tega, kaj drugi čutijo do nas, je najbolje, če se z njimi odkrito pogovorimo. Vem, da takšni pogovori od nas zahtevajo veliko poguma, zato je pomembno, da se s sošolcem pogovoriš, ko boš na to sama pripravljena. Svetovala bi ti, da si s sošolcem odkrita glede svojih čustev in mu tako daš priložnost, da tudi sam odkrito pove, kako gleda na situacijo. Predvsem pa je pomembno to, da spoštuješ njegov odgovor, kakršenkoli že bo. Če bo njegov odgovor pozitiven, je to zate super, če pa ne bo, moraš spoštovati njegovo odločitev in se sprijazniti s tem, da bosta samo prijatelja. Vsekakor pa to ne pomeni, da ti nisi dovolj dobra zanj, ali da je s teboj kaj narobe, saj smo si ljudje med seboj različni in si želimo različne stvari.
Če se ti zdi, da še nisi pripravljena na pogovor o svojih čustvih, lahko najprej začneš z grajenjem tesnejšega prijateljskega odnosa. Če boš s sošolcem preživela nekoliko več časa in ga bolje spoznala ter tudi njemu dala možnost, da te bolje spozna, boš lahko tako sčasoma videla, ali ti je zares tako zelo všeč. Poleg tega pa obstaja tudi večja verjetnost, da ti bo priznal čustva, v kolikor nekaj čuti do tebe, saj vama bo v odnosu prijetneje in bosta bolj sproščena.
Za konec bi ti rada povedala še, da je popolnoma normalno, da se bojimo biti ponovno prizadeti, ko smo enkrat že imeli negativne izkušnje. Normalno je, da boš v nove odnose vstopala z nekoliko več previdnosti, ampak vseeno si ni dobro dovoliti, da te ta strah pred ponovnim razočaranjem prikrajša lepih izkušenj in vzame ves pogum. Razočaranje in strto srce sta del življenja čisto vsakega izmed nas, vendar sčasoma preprosto pozabimo na vse negativne občutke ter jih zapolnimo z novimi lepimi trenutki v novih odnosih, ki jih ustvarjamo. Vsekakor pa se mi zdi, da je edini način, da se prepričaš, da vse to ni samo še ena šala ali stava, ravno ta, da se s sošolcem iskreno pogovoriš in ne skušaš odgovorov iskati pri drugih sošolcih, saj se ne moreš zares prepričati, ali govorijo resnico.
Upam, da se bo situacija razpletla kar se da dobro zate in ti želim veliko sreče. Vesela bom tudi tvoje novice o tem, kako se je odvil pogovor s sošolcem, če se boš odločila za ta korak.
Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)