Živjo!
Tok mam za povedat da sploh ne vem kje naj začnem.
Mam problem s pogovarjanjem. To se čudn sliši ampak pred kakšnim pogovorom si v glavi zamislim cel potek in sem čist samozavestna ampak ko pa se moram ZARES pogovarjat pa kr ne vem kaj nej rečem vse od prej pozabim.
Zdi se mi da je to zato ker nimam samozavesti in skos razmišlam: kaj si on misli o men, mogoče sem mu/ji , mogoče se z mano pogovarja samo ker je prijazen...
Vedno ko se smejem se smejem z zaprtimi usti al pa si pokrijem usta z roko ker imam/se mi zdi da imam grde zobe.
Prosim če ma kdo kakšne nasvete kako izboljšat samozavest bi bla res hvaležna ker sem že gledala po internetu pa ne pomaga.
Kdaj si tudi rečem: zdej bom pa bl samozavestna pa mi ne gre.
Pol je še to da ko se jaz sama s sabo pogovarjam v angleščini mi gre dobr ko pa se moram res s kom pogovarjat pa ne morem, vse pozabim.
Lep dan.
• Uredništvo
Lucija Krajnc

Odgovor svetovalke:
Sovica, pozdravljena!
Vesela sem, da si se opogumila in zapisala svoja občutenja.
Pišeš o tem, da ti primanjkuje samozavesti, kar zaznavaš na več področjih. Občutek imaš, da se v pogovorih z drugimi težje izražaš, tvoj pogovor pa »motijo« nekatere misli.
V obdobju odraščanja so misli in čustva večkrat zelo intenzivna in pogosto se nam zgodi, da imamo občutek, da nas ovirajo v vsakodnevnih situacijah. Dejstvo je, da so naše misli in naša čustva tesno povezana z našim vedenjem. Konkretno to pomeni, da lahko negativne misli vplivajo na to, da doživljamo neprijetna čustva, vse to pa se odrazi v našem vedenju. Zapisala si, da se »mogoče pogovarja s tabo sabo, ker je prijazen«. Gre za vsiljivo misel, ki pri tebi vzbudi neprijetna občutja (na primer žalost, strah pred zavrnitvijo ipd.), posledično pa se v pogovoru najbrž ne zmoreš izraziti tako, kot si želiš. Kot si zapisala sama, ne veš, kaj naj rečeš ali pa pozabiš vse, kar si prej načrtovala, da boš povedala.
Tovrstne povezave in učinki na naše vedenje so pogoste in se dogajajo vsem. Dobra novica pa je, da naše misli niso 100% resnica. Pogosto se zgodi, da jim slepo verjamemo, vendar pa je naš um podvržen številnim miselnim pastem. V tvojem konkretnem primeru gre za branje misli. Če se ti prikrade misel, da se nekdo pogovarja s tabo samo zato, ker je prijazen, je to napaka naših misli in ne dejstvo, saj v resnici ne moreš vedeti, kaj si misli o tebi.
Kaj pa, če poskusiš to isto misel zamenjati s katero drugo? Kaj, če se nekdo pogovarja s teboj, ker si oseba, s katero je prijetno klepetati? Kako se počutiš, če začneš verjeti tej misli? Kako bi se potem odzvala v pogovoru?
V branje ti priporočam priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kjer imaš vse navedeno podrobno razloženo. V prvem delu so razložene nekatere najpogostejše stiske mladostnikov. Opisana je povezava med mislimi, čustvi in vedenjem ter miselne pasti, v katere se ljudje pogosto ujamemo. Opisan imaš detektivski način razmišljanja, preko katerega lahko pri sebi sproti raziskuješ, če so tvoje misli dejstva, ali si se morda ujela v miselno past. Priročnik te spodbuja, da preizkusiš druge, bolj realistične misli, ki te pomirijo. Najdeš lahko konkretne napotke, kaj v stiski pomaga in povezave do zvočnih posnetkov za samopomoč v čustveni stiski. Vabim te, da si vztrajna pri preizkušanju vaj. Ljudje smo si namreč različni in znotraj širšega nabora tehnik bodo tebi nekatere ustrezale bolj kot druge.
Svetujem ti še branje 10 korakov do boljše samopodobe, kjer prav tako lahko najdeš veliko koristnih napotkov.
Vesela bom tvoje povratne informacije. Če imaš kakšno vprašanje, toplo vabljena, da ga nasloviš.
Vse dobro,
Lucija Krajnc, mag. psih.
Lucija Krajnc, mag. psihologije