Pozdravljeni!
Prosila bi vas za nasvet. Nekaj dni nazaj sem bila pri babici. Pogovarjali sva se in ko sva začeli govoriti o moji mami, se je zelo razjezila, saj nista v dobrih odnosih. Začela se je dreti name in me udarila. Takrat je bilo prvič v mojem življenju, k me je nekdo udaril. Začela sem se neustavljivo jokati. Poklicala sem starše in prišli so pome in molčeče ter razočarano pogledali babi. Ko sem prišla domov sem rabila kar nekaj časa, da sem se umirila. Doživela sem prvič živčni zlom. Zdaj več ne zaupam niti ne govorim več z babi. Tega res nism pričakovala. Poskusila se je mi opravičiti a sem ignorirala vsa njena opravičila. Prosim vas, da mi svetujete o tukajšnji situaciji.
Lepo pozdravljeni.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje in za zaupanje, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas.
Mi je zelo žal, da se ti je zgodilo, kar si opisala. Kar je babica naredila, zagotovo ni prav. Kaj točno je pogovor v njej prebudil, ve samo ona, zelo verjetno pa, da je obudil neko staro rano, ki je še ni predelala ter je povezano s tem, da sta s tvojo mamo v slabih odnosih. Ampak zato nikakor nisi ti kriva.
Povsem normalno in razumljivo je, da ti je ob tem bilo zelo težko. Predvidevam, da si občutila različna močna čustva - žalost, razočaranje, jezo, morebiti si se počutila tudi izdano. Dobro se mi zdi, da si takrat poklicala starše in so prišli po tebe, če si to v tistem trenutku potrebovala. Kolikor razumem, si o tem tudi povedala svojim staršem. Ste se potem z njimi o tem pogovorili?
Kako se ti zdaj počutiš glede tega? Ti je kaj lažje? Svetovala bi ti, da morebiti poskusiš čustva in vso doživljenje, ki si ga občutila napisati na papir (ali napisati na računalnik, če ti to bolj ustreza). To ti lahko pomaga, da boš lažje predelala čustva, mogoče tudi lažje razumela, kaj vse se je v tebi prebudilo, hkrati pa mogoče dobila še drugo perspektivo. Če bi ti pomagalo, lahko čustva izraziš tudi preko umetnosti - pisanja kakšne pesmi/zgodbe, slikanje, risanja, plesanja, karkoli kar bi ti ustrezalo.
Glede na to, da se je babica poskusila večkrat opravičiti predvidevam, da ji je žal za to, kar je storila in da ve, da ni ravnala prav. Vsekakor pa razumem tebe, da te je tako dejanje zelo prizadelo in da še takrat nisi bila pripravljena, da bi se z babico o tem pogovorila. Ko boš za to pripravljena oz. če boš ti tako čutila, da si to želiš, se pogovori z babico in ji daj priložnost, da se opraviči. Poskusi babici tudi odpustiti, saj bo s tem tebi lažje. Če gojimo veliko jeze ali drugih slabih čustev do drugih ljudi, lahko to predstavlja kar velik stres za nas. Da boš babici odpustila, pa ne pomeni, da moraš z babico imeti nazaj povsem enak odnos, kot je bil pred tem - je povsem normalno, če boš potrebovala nekaj časa, da boš babici nazaj zaupala. Mogoče vajin odnos ne bo nikoli tak, kot je bil. Še vseeno pa je bolje imeti dober odnos oz. odpustiti osebi in skleniti mir v sebi, kot pa do nekoga stalno imeti močna neprijetna čustva. Na koncu koncev vsi delamo napake, nekateri manjše, nekateri velike. V navalu močnih čustev se hitro zgodi, da naredimo kaj, kar drugače nikoli ne bi. Še vedno ni opravičilo za dejanje, ampak se mi zdi potem pomembno, da se oseba tega zaveda, prizna napako in poskusi to popraviti, kolikor je možno.
Upam, da ti bo odgovor, kaj v pomoč. Če potrebuješ še kaj, smo tu za tebe.
Pošiljam ti velik objem,
Sara Seršen, mag. psihologije