Pozdravljeni!
Stara se 13 let, nisem še mele prvega spolnega odnosa, menstruacijo pa imam že 2 leti. No kakorkoli zanima me, kaj je narobe z mano, saj sem zadnje čase ZELOO čustvena in se zjokam zelo hitro, pa tudi razburim se hitro pa seveda tudi hitro pomirim. Ne poznam nobenega pod temi pogoji tako čustvenega. (Nisem v nobeni stiski, nimam travm in noben me ne zafrkava ali pa da bi bila preveč v stresu)
Lepo pozdravljeni
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, ker si obrnila na nas. Pišeš, da si v zadnjem času zelo čustvena, se hitro razburiš in razjokaš, a tudi hitro pomiriš. Ne najdeš vzroka za svoje počutje, a meniš, da je s teboj nekaj narobe.
Naj te pomirim, da s teboj najverjetneje ni nič narobe. Trenutno si v obdobju odraščanja, ko se tvoje telo hitro razvija in spreminja, enako pa velja za tvojo duševnost. Nihanje razpoloženja je v obdobju mladostništva nekaj povsem pričakovanega, pričakovano pa je tudi to, da si na spremembe v svojem počutju zelo pozorna. Po nastopu prve menstruacije se počutje tekom menstrualnega cikla lahko zelo spreminja, predvsem v tednu pred menstruacijo je lahko precej nestabilno in niha, kot si opisala. Upoštevati je potrebno tudi to, da si prvo menstruacijo dobila precej zgodaj - verjetno je veliko tvojih sošolk še nima - kar pomeni, da je tvoj razvoj precej hiter. Tudi to je lahko eden izmed razlogov, da si bolj čustvena od svojih vrstnic.
Sicer pa smo si ljudje že v osnovi različni, nekateri so bolj čustveni od drugih in se jim razpoloženje hitreje spreminja, razlikujemo pa se tudi v tem, kako svoja čustva pokažemo navzven. Če se hitro razburiš in razjokaš, pomeni, da svoja čustva pokažeš drugim, s čimer ni nič narobe. Verjetno je prav to razlog, da se hitro pomiriš, saj svojih čustev ne zadržuješ v sebi. Izražanje čustev je zdravo, dokler s tem ne škodujemo drugim (npr. smo do njih verbalno ali fizično agresivni).
Glede na to, da praviš, da nisi v stiski, ti svetujem, da se glede svojega intenzivnega čustvovanja ne obremenjuješ preveč. Verjetno bo to z odraščanjem izzvenelo in se bo tvoje doživljanje umirilo oz. bo manj intenzivno ter bolj stabilno. Če pa bi začela opažati, da tvoje počutje resno vpliva na tvoje vsakodnevno funkcioniranje, npr. v šoli ali v odnosih z drugimi, ali da se večino časa počutiš slabo, pa ti svetujem, da se obrneš na starše, učitelje ali šolsko svetovalno delavko, ki ti bodo lahko nudili pomoč in oporo. Lahko pa nam tudi ponovno pišeš.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije