Zanima me za ta priznanja šole, ki jih dobijo samo devetošolci na koncu devetega razreda. Če veste kaj mislim? Mora učenec imeti v letu vsaj tri priznanja na tekmovanjih ali kako? Katera tekmovanja štejejo sploh? Samo tista bolj resna, za Vegovo, itd? Bralna zna značka, sladkorna bolezen ne štejejo? Samo šolska ali tudi izvenšolska? Pravila veljajo za vso Slovenijo enako ali to določi posamezna šola?
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena Tijana,
zanima te, o kakšnem sistemu se podeljujejo priznanja ob zaključku osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji. Tvoje vprašanjeje precej splošno zastavljeno. Kaj točno misliš s "tremi priznanji na tekmovanjih"?
Načeloma vsaka šola sprejme svoj Pravilnik o delitvi pohval, nagrad in priznanj, ki mora biti prej potrjen. Na podlagi tega, kar je zapisano v internem aktu, se nadalje določa pohvale, priznanja in podobno. V luči tega težko zapišem, kaj točno šteje za prejem priznanja. Kolikor mi je znano, lahko prejmeš tudi priznanje za večletno sodelovanje pri bralni znački. Svetujem ti, da se z vprašanjem obrneš na strokovne delavce šole, ki ti bodo podali točne informacije. Res je, vsak zavod ima svoja pravila. Četudi so si na nacionalni ravni načeloma podobni, med njimi obstajajo posamezne razlike. Vsi pa v tem pravilniku upoštevajo Zakon o osnovni šoli in Pravilnik o pravicah in dolžnostih učencev v osnovniT šoli. Upam, da sem ti podala dovolj informacij za nadaljnji razmislek. Sicer pa zapiši še kakšno vprašanje, da ti lahko odgovorim na točno tisto, kar te zanima. :)
Lepo bodi.
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike