Torej stara sem 15 let in me privlačijo starejši moški oz. fantje. Kakih 19-23 let tudi pogovarjala oz. se še z enim ki je 22 in je zelo prijazen in bi bla z njim tudi skupaj ampak vseeno ne upama bit zaradi starosti. Zdi se mi zelo zrel in prijazen pač ne sili me v neke spolne stvari ker ve da sm premlada in to mi je vsec da ve da vseeno so neke meje. In zdaj nevem ali je to fejst narobe da se pogovarjama in druzima ali ne? Ali je narobe da sma se poljubila?
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem zapisu omenjaš, da so ti všeč nekoliko starejši moški in sprašuješ ali je prav, da se družiš s takšnim starejšim moškim, s katerim sta se tudi poljubila. Predstavljam si, da si v tej situaciji nekoliko zmedena.
Čisto normalno je, da v partnerju iščeš neko stabilnost, skrb in varnost, kar ti v tem trenutku predstavljajo nekoliko starejši fantje oziroma moški, saj so pri tej starosti, ki jo omenjaš, praviloma res nekoliko bolj zreli kot fantje tvoje starosti.
Kljub temu te pa moram opozoriti, da zveza ali zapletanje s toliko starejšim fantom v tej situaciji ni čisto primerna. Polnoletni posamezniki se uradno sicer lahko spolno udejstvujejo z mladoletniki (kjer je dopolnjenih 15 let v zakonu določena meja), če sta primerljive starosti in če se ujemata glede telesne in duševne zrelosti. Tudi to pa ne pomeni vedno, da je primerno. Razumem, da praviš, da te fant ne izkorišča in te ne sili v spolnost, vendar pri svojih letih še nimaš ogromno izkušenj s tem, da bi lahko prepoznala, če te nekdo izkorišča, sploh s kakšnimi bolj prikritimi načini.
Na koncu je odločitev tvoja, kako boš nadaljevala odnos s tem fantom. Nič ni narobe, da se z njim še naprej pogovarjaš in sta prijatelja, odsvetovala pa bi ti kakršnokoli romantično zapletanje z njim. Spodbujam te, da si kljub vsemu poiščeš fanta, ki ti je bližje v starosti, vsaj zaenkrat, dokler še odraščaš, saj tako s fantom odraščata skupaj. Kasneje, ko pa boš že nekoliko starejša, pa razlike v letih med partnerjema niso več tako očitne in na odnos ne vplivajo.
Če ti lahko odgovorim še na kakšno vprašanje, sem tukaj zate.
Dobro bodi,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)