Na našo osnovno šolo sta prišla dva privatnika ki imata privatno firmo predavati obvezne izbirne vsebine. Na koncu sta želela kontakte staršev. Seveda za komerciala sporočila. Čeprav tega nista povedala. Je kakšen pravilnik ki ureja da privatniki ne smejo po šolah ponujati svojih plačljivih storitev (še posebej brez vednosti staršev) in kar tako želeti kontakte staršev? Ali so samo privatniki tako iznajdljivi in so našli luknjo v pravilniku kako to početi tudi preko zev v šoli?
• Bo
Bond007
Ni primerno, lepo povej razredniku/svetovalni službi ali ravnatelju, komurkoli ki bo lahko ustrezno ukrepal proti kršiteljema. Na vsako nepravilnost je potrebno opozoriti in ne čakati.
• Ha
Hanas
Kaj pa če imajo veze in so se prijavili na razpis za obvezne izbirne vsebine ali celo so potrjeni s strani ministrstva? So bivši učitelji namreč preden so šli privat.
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a!
Seveda imamo zakonodajo, ki na področju osnovnošolskega izobraževanja ureja zbiranje in varstvo osebnih podatkov. To so Zakon o osnovni šoli, Pravilnik o dokumentaciji v osnovni šoli ter Pravilnik o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja. V slednjem lahko zaslediš, da šola lahko osebne podatke o vpisanih posreduje drugim uporabnikom le takrat in za namen, kot ga določa zakon. To torej pomeni, da mora biti posredovanje teh podatkov izven šole zakonsko utemeljeno oz. opredeljeno. Poleg tega mora tisti, ki želi pridobiti osebne podatke (v tem primeru podjetje), navesti pravno podlago za pridobitev teh podatkov. Torej se morajo pri pridobivanju teh podatkov sklicevati na določen zakon ali pravilnik. Poleg tega mora biti pri posredovanju podatkov v statistične, znanstveno-raziskovalne, izobraževalne ali druge podobne namene zagotovljeno, da ni možna identifikacija posameznika, na katerega se podatki nanašajo (torej tebe ali tvojih staršev).
Šola bi morala v primeru posredovanja teh podatkov tudi zabeležiti, kateri podatki so bili posredovani (torej kontakti staršev), s kakšnim namenom ter na kakšni pravni podlagi, torej na podlagi katerega zakona/pravilnika. To pa je stvar, za katero so odgovorni zaposleni v šoli. Svetujem ti, da se obrneš na razrednika, šolsko svetovalno službo ali zaposlenega iz šole, ki je bil prisoten na predavanju.
Lea Prinčič, mag. psihologije
• Ha
Hanas
Na predavanju so bili prisotni samo učenci. Nobenega zaposlenega ni bilo prisotnega.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljen/a,
svetovalka ti je na vprašanje že odgovorila, v vsakem primeru pa je bolje, da se obrneš direktno na zaposlene na tvoji šoli, ki ti bodo znali natančneje odgovoriti. V drugem primeru se lahko obrneš tudi na Ministrstvo za šolstvo.
Prijazen pozdrav iz uredništva