Prijatelji in sosolci pijejo in vejpajo pred mano, ko zavrnem ponudbi me zacnejo klicarit picka, slabo se počutim. kaj naj naredim?
• kr
kr_ena_1
menjaj družbo, sošolce boš bl težko, pač se ne druž z njimi
• Uredništvo
Urška Otrin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
opisuješ, da tvoji prijatelji in sošolci pred tabo pijejo alkohol in vejpajo, ko pa sama to zavrneš, te zaradi tvoje odločitve začnejo žaliti in zmerjati. Omenjaš, da se zaradi tega slabo počutiš in se sprašuješ, kaj lahko narediš.
Žal mi je brati, da to doživljaš. Lahko si samo predstavljam, da ti je ob takšnih odzivih prijateljev in sošolcev zelo neprijetno. Prijatelji bi nam morali predstavljati varen krog ljudi, ob katerih se počutimo sprejeto, udobno in sproščeno. V prijateljskih odnosih ne bi smeli biti deležni pritiskov ali žaljenja zgolj zato, ker se naše odločitve razlikujejo od njihovih.
Naj poudarim, da se mi zdi zelo spodbudno, da si se odločila, da ne želiš piti alkohola in vejpati ter da pri tej odločitvi vztrajaš kljub pritisku vrstnikov. Zdi se mi, da je potrebno kar nekaj poguma, da ostaneš zvesta svoji odločitvi tudi takrat, ko ljudje okoli tebe ravnajo drugače in te poskušajo prepričati, da bi se jim pridružila. Želela bi te spodbuditi, da tudi v prihodnje ne dovoliš okolici in vrstnikom, da te napeljejo k vedenju, ki si ga sama ne želiš in ki lahko škoduje tvojemu zdravju. To, da drugi nekaj počnejo, ne pomeni, da moraš to početi tudi ti.
Morda lahko naslednjič, ko se znajdeš v podobni situaciji, poskusiš prijateljem mirno in jasno povedati, kako se ob njihovem vedenju počutiš. Lahko jim na primer rečeš: »To, da me žalite samo zato, ker nočem piti alkohola in vejpati, me prizadene. Veliko bi mi pomenilo, če bi lahko spoštovali mojo odločitev in bi se lahko ne glede na to normalno družili in bili prijatelji.« Na ta način jim jasno pokažeš svojo mejo, hkrati pa jim daš priložnost, da razumejo, kako njihovo vedenje vpliva nate. Obenem pa je pomembno tudi, da veš, da ti svoje odločitve, da ne želiš piti ali vejpati, ni treba vedno znova zagovarjati ali opravičevati. Dovolj je, da rečeš »ne«. Če bi te prijatelji kljub temu še naprej silili, žalili ali se iz tebe norčevali, bi te povabila k razmisleku, ali se ob teh ljudeh počutiš tako sprejeto in spoštovano, kot bi si v prijateljskem odnosu zaslužila.
Vse dobro ti želim,
Urška Otrin, mag. psihologije