Pozdravljeni
Pred nekaj meseci so me starsi peljali k zdravniku zaradi motnje hranjenja, sedaj sem na zdravljenju.
Ampak ne vem kaj naj. Sovrazim se vsak dan zbujati, samo zato da se prerekam s starsi ker nocem pojesti toliko hrane. Verjetno je le obcutek ampak obcutek imam kot da pojem ogromno. In nocem toliko pojesti ker je obcutek res slab. Sovrazim obcutek da ves moj "trud", da sem izgubila kile gre v nic pocasi. Nocem da se stevilka na tehtnici dvigne. To povem starsem ampak imam obcutek da me ne razumejo.
Nocem se zredit. Sploh zato ker tudi ko sem bila na "najslabsem" nisem bila suha. Bolj povprecna.
in zdej k sm se zredila, mi se zmerm pravijo da sm "suha" ceprav nisem. In to mi gre na zivce. Rada bi samo bla suha. Mucno je ko grem po mestu in videvam ljudi ki so suhi. Ni posteno. Rada bi samo bila suha in lepa. Zdej pa to. -
Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zapisala si, da sovražiš zbujanje vsak dan, pa da imaš slabe občutke, ker nočeš jesti toliko, kot želijo starši. Pa da te ne razumejo, da se nočeš zrediti.
Po drugi strani, pa si zapisala tudi, da bi bila rada suha in lepa.
Na eni strani, se zdi, doživljaš veliko negativnega in malo pozitivnih čustev. A to drži? Kaj te veseli? Kaj prinaša vsak nov tvoj dan? Veliko slabih občutkov in malo prijetnih, kot si zapisala? Potem razumem tvojo nejevoljo in nezadovoljstvo.
Razumem tudi, da je tvoj pogled na to, kaj pomeni biti »suha« različen od pogleda ljudi okrog tebe (staršev, zdravnika…). Zdi se, da jim ne zaupaš najbolj, da ti želijo dobro? Kaj pa pravijo tvoji prijatelji, prijateljice, ki jim zaupaš? Kako te vidijo, kaj želijo zate in tebi? Kako oni razumejo tvojo željo, kakšna si želiš biti?
Zapisala si, da imaš motnje hranjenja. Kako ti razumeš, kaj ta motnja pomeni zate? Zdi se, da so tvoji starši zaskrbljeni, saj so poiskali pomoč zate. To kaže, da jim ni vseeno zate, čeprav niso slediti tvoji želji, kar ti vidiš v smislu, da te ne razumejo.
Sama sem se z leti naučila, da je veliko odvisno od mene: kako sprejemam sebe, druge, priložnosti, izzive, s katerimi se srečujem, ki mi jih prinese vsak dan. Si kdaj razmišljala o tem, kako ti vidiš nove izzive, priložnosti? Kaj te veseli? Kaj vse te zanima? Kaj si želiš (razen tega, da bi bila rada suha in lepa)? Kakšni so tvoji cilji? Kratki – jutri, drugi teden, mesec? Kakšna želiš biti čez 5 let? Kaj boš takrat počela, delala? Kje boš živela?
Vidiš, da se mi je ob tvojih vprašanjih odprlo veliko drugih, novih. Morda tudi tebi.
Lep pozdrav,
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja
Na
Namida
Se opravicujem za tako pozen odgovor.
Minil je en mesec odkar sem poslala vprasanje in ne vem ce se je kaj veliko spremenilo.
Sicer hrana (ali odtegovanje te) ne zaseda vec toliko prostora v moji glavi, se zmeraj ne vem kaj naj. Vec casa kot mine, bolj sem nesigurna ce si sploh zelim popolnoma okrevati. Ne vem kako naj razlozim brez da zvenim cudno. Rada bi bila na stopnji ko o hrani ne razmisljam, vendar se zmeraj toliko da bi bila "nezdravo suha". Ne vem.
Kar pa se tice prijateljic, jim svojih tezav ne omenjam. (Eni sem enkrat nekaj na hitro omenila). Sploh ne zato ker je ena od mojih prijateljic kar velik "trigger" zame. Starsa vem da hoceta najboljse zame a v momentu imam obcutek kot da me le hoceta zrediti ceprav vem da hoceta da sem le zdrava...Citiraj
Na
Namida
Rada bi tudi dodala da imam obcutek da sem celo nazadovala. Mogoce sem pridobila na tezi ampak sem pridobila tudi nekaj slabih navad ki jih prej nisem imela. Zadnje case nobenega obroka ne pojem do konca ampak si cim vec zadnjih grizljajev stlacim v usta in jih potem izpljunem ven. Ce imam moznost tudi mecem hrano stran. Vem da je to zelo nespostljivo ampak si ne morem pomagati...
Uredništvo
Irena Toš Koren
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Prijazno od tebe, da si se ponovno oglasila.
Čeprav se ti ne zdi, da se je kaj veliko spremenilo in imaš celo občutek, da si nazadovala, si zapisala, da hrana ne zaseda več toliko prostora v tvoji glavi. To je zame napredek in tvoje razmišljanje, da si želiš, da ne bi več toliko razmišljala o hrani, je dober primer napredovanja.
Morda se zdaj ukvarjaš s tem, kako to doseči. Že to razmišljanje in tvoja želja sta zame napredek.
Morda lahko skupaj razmišljava, kaj bi ti pomagalo, kako bi lahko pri tem uspela. Kaj te zanima sicer? A imaš kakšne hobije? Si se kdaj ukvarjala s kakšnimi dejavnostmi? Si imela kakšne izvenšolske aktivnosti? Pa šolski krožki?
Morda pa imaš kakšno dalj časa trajajočo željo, s čim bi se želela ukvarjati, ali si se pred časom? Morda imaš zdaj možnosti, da začneš z nečim, kar si si kdaj želela?
Sama ti lahko zaupam, da je moja želja, da bi spet imela čas za igranje kitare (največ sem jo igrala v srednji šoli, potem pa za to ni bilo več toliko časa). Pa španščino bi se rada naučila…
Kaj pa tebe veseli? Kaj si želiš? Kaj te privlači?
Zapisala si tudi, da razumeš, da sta starša vztrajna v tem, kar si želita zate in da razumeš, da ti želita samo dobro. Kljub temu si si pridobila, kot si zapisala nekaj slabih navad – z izogibanjem temu, da bi vso hrano, ki jo daš v usta, pogoltnila. Še vedno si želiš sama kontrole koliko boš pojedla. In se na ta način malo tudi upiraš staršem, čeprav ti želijo le dobro in nič slabega.
Nič ni narobe, če kdaj kontrolo, za krajši čas, prepustimo komu drugemu, da si oddahnemo, saj je stalna kontrola lahko precej izčrpavajoča. Najbližji pa nam željo predvsem dobro, kot si zapisala tudi sama in omejitev tega časa, ko bodo drugi odločali o tebi, ni vedno najslabša možnost.
Upam, da ti bo uspelo še nadalje priti do tega, kar si želiš in ohraniti dobre odnose z bližnjimi.
Oglasi se še kaj,
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja