Zivjo, zanima me koliko je tista starost pri kateri bi ze lahko imeli prvi spolni odnos. Vem da je to odvisno od vecih pogojev, a kaksna je tista pribl. starost ko ti noben ne more vec reci da si premlad.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
to je zelo pomembno vprašanje in razumem, zakaj te zanima. Ko govorimo o pravem času za prvi spolni odnos, je res, da je to odvisno od mnogih dejavnikov, kot so zrelost, pripravljenost in razumevanje posledic.
V mnogih državah obstaja zakonita starostna meja, ki določa, kdaj je oseba dovolj stara za spolne odnose. Ta starost se razlikuje od države do države, v Sloveniji pa je določena s starostjo 15 let. Vendar pa je pomembno razumeti, da je zakonska starost samo en del te zgodbe.
Bolj kot zakonska starostna meja je pomembno, da si čustveno in racionalno pripravljen. To pomeni, da razumeš pomen spolnega odnosa, morebitne posledice (kot so čustvene vezi, tveganje za spolno prenosljive bolezni in možnost zanositve) in da se s partnerjem oz. partnerko lahko odprto pogovarjaš o teh stvareh.
Prav tako je pomembno, da se spolni odnosi odvijajo v soglasju obeh oseb, ki sta vpleteni, in da nobena stran ne čuti pritiska ali prisile.
Vedno je dobro, da se o teh temah pogovarjaš z odraslo osebo, ki ji zaupaš – lahko je to starš, učitelj, svetovalec ali zdravstveni delavec. Ti ljudje ti lahko nudijo dodatne informacije in podporo, če bi to potreboval. Obrneš se lahko tudi na našo svetovalnico ali pa na TOM telefon (116 111)
Zapomni si, da je vsak posameznik drugačen in ni "prave" ali "napačne" starosti za prvi spolni odnos. Najpomembnejše je, da se počutiš varno, pripravljeno in informirano.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije