Kdaj lahko na gimnaziji pridobiš prilagoditve in v katerem letniku? Kakšne prilagoditve lahko pridobiš? Če si jih že v oš imel potem ti že v startu ne svetujejo gimnazijska izobraževanja?
li
limeta9
Živjo!
Na gimnaziji lahko dobiš prilagoditve v vsakem letniku. Tudi če na začetku še nimaš odločbe, lahko pridobiš pedagoško pogodbo, s katero ti pripadajo enake prilagoditve. Te so predvsem odvisne od vrste in obsega tvojih težav in tvojih okoliščin. Velikokrat imajo dijaki podaljšan čas pisanja testov, možnost uporabe folije (za npr. disleksijo), možnost napovedanega ustnega spraševanja, možnost pisanja ločeno od drugih dijakov... vse je odvisno od težav in zmožnosti. Dijaki s posebnimi potrebami so si med sabo zelo različni in ni enoznačnega odgovora.
Ne vem, kakšne težave imaš, ampak izobraževanje lahko načeloma nadaljuješ kjerkoli. Verjetno ti bo na gimnaziji res težje, ampak če potrebuješ splošno maturo za študij, je mogoče vredno truda. Zato pa so prilagoditve. Ne vem pa kakšne so tvoje zmožnosti, ambicije, kaj si želiš, koliko si pripravljen/a vložiti časa in energije v učenje, koliko podpore imaš in kako motiviran/a si. Tudi na gimnazijah so dijaki z odločbami.
Če imaš odločbo že zdaj v osnovni šoli, bi se lahko pogovoril/a s svetovalno delavko na vaši šoli? Verjetno te bolje pozna in bi ti lahko zato bolje svetovala. Lahko pa tudi pokličeš v svetovalno službo na šolo, ki bi te zanimala in še tam vprašaš kako je s statusi pri njih. Kolikor vem, moraš ob prehodu iz osnovne šole ponovno vložiti vlogo za usmerjanje, kar se potem ureja s svetovalno službo na gimnaziji/srednji šoli, tako da boš z njimi v kontaktu v vsakem primeru.
Te zanima še kaj? Napiši :)
Oj
Ojla
Samo kaj ne svetovalna služba reče da bi se na gimnaziji preveč mučil in da bi bilo bolje iti na strokovno da bo bilo lažje? Mogoče odvisno od ocen, če so večinoma 5ke in mogoče kaka 4ka potem tega ne rečejo?
li
limeta9
Živjo!
Mogoče, težko rečem, kaj bi rekli v vaši svetovalni službi. Ljudje tam imajo namreč različne pristope in mnenja. In svetovanje se razlikuje od primera do primera in verjetno ocene tudi igrajo neko vlogo. Si sicer že bil/bila v stiku z njimi?
So prednosti in slabosti obeh izbir. Kakšni so tvoji razlogi da bi šla/šel na gimnazijo? Ali nameravaš potem naprej študirat? Pri strokovni šoli imaš po zaključku že neko znanje in lahko greš delat. Po končani gimnaziji si le gimnazijski maturant in nekako moraš naprej na naslednjo stopnjo izobrazbe, ker nimaš nobenih specifičnih znanj. Rada bi poudarila da ni nič narobe ne z eno, ne z drugo izbiro, le različni sta.
Predvsem se mi zdi pomembno, da realistično oceniš svoje zmožnosti. Sam/a ali pa s pomočjo koga drugega. V gimnaziji bo namreč veliko učenja v vsakem primeru. Vprašanje je, če si pripravljen/a vlagati več kot drugi. Kako ti sicer gre v šoli? Ali imaš prilagoditve in če ja, koliko ti pomagajo?
Kot sem že rekla, učenci s posebnimi potrebami so raznolika skupina in ti glede na to, da te ne poznam, res težko bolj konkretno svetujem, ker niti ni enoznačnega odgovora. Če še nisi bil/bila v stiku s šolsko psihologinjo ali socialno delavko bi bil/bila pripravljen/a poskusit? Imaš mogoče kakšno učiteljico/učitelja, ki te razume in bi se lahko pogovoril/a z njo/njim? Se lahko o tem pogovoriš s starši? Mislim namreč, da bi ti ljudje, ki te bolje poznajo, lahko dali boljši nasvet.
Naj te pri tvoji izbiri ne omejuje dejstvo, da rabiš prilagoditve (v smislu da bi kar vsi učenci z odločbami ne glede na vse morali na strokovne šole). Pomembno je, da dobro pretehtaš svoje zmožnosti in želje. Naj te vodi misel, da se boš lahko učil/a to, kar te zanima in potem kasneje delal/a to, kar si želiš. Z močno voljo in motivacijo se lahko veliko doseže. Predvsem pa ti želim, da poslušaš sebe, ker mislim da sam/sama najbolj veš kaj in koliko zmoreš.
Vprašaj, če te zanima še kaj, z veseljem odgovorim :)
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Se pridružujem odgovoru limete, ki je odgovorila enako, kot bi jaz. Imaš morda še vedno kakšno vprašanje?
Lep pozdrav
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
Oj
Ojla
Hvala. Zanima me kako ste lahko medicinska sestra in pedagoginja? Sem mislila da po Zdravstvenem faxu lahko greš na 2.stopnjo samo na zdravstveno? Če ni osebno vprašanje preveč.
Uredništvo
Urška Stepišnik
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
z veseljem ti odgovorim.
Po končani gimnaziji sem se vpisala na Visoko šolo za zdravstvo v Ljubljani, smer Zdravstvena nega. V tretjem letniku sem se odločila za dodatni izziv in vzporedno vpisala 1. letnik socialne pedagogike na Pedagoški fakulteti. V istem letu sem uspešno zaključila tako program za diplomirano medicinsko sestro kot tudi 1. letnik socialne pedagogike.
Po zaključku dodiplomskega študija socialne pedagogike sem se odločila za nadaljevanje študija na magistrskem programu socialne pedagogike, ki sem ga prav tako uspešno zaključila.
Lep pozdrav