Pozdravljeni!
Prosila bi da tega ne objavite javno.
Ze od zacetka leta ima prijateljica stanštno navezanost na starejše ludi. Na začetku sem mislila da je vse to zgol sala. V smislu celebrity crush in podobno. Najprej mi je razlagala o glavnem pevcu Siddarthe Tomiju Meglicu in o tem kako bi ga "pofukala". Kot pravim je bila v moji glavi to le sala.
Nato mi je na spoznavnem taboru v prvem letniku, rekla da ji je zelo vsec ena od profesoric. Mislila sem da je, ponavljam to sala, ko pa sva se o tem cez nekaj casa resno pogovarjali mi je obrazlozila da bi, ce bi se pokazalo zanimanje s strani profesorice, z njo dejansko imela intimne odnose.
Do nje ni vsiliva na noben nacin. Se ne engaga v pogovorju z njo, ne "flirta" nic takega ampak se aktovno vsak dan o tem pogovarja z mano, in vem da razmislja o spolnih odnosih z njo.
Strah me je, da bi se v prihodnje zaradi njene navezanosti na starejse osebe dejansko zgodilo kaj neprimernega.
Primer: sva v dijaskem domu in nas receptor se je ob pokazanem interesu moje prijateljice z njo pogovarjal na "naprimeren" nacin. Z njo se je 4 ure v petek zvecer ( od 11 do 3 zjutraj, ko je ona ostala tu cez vikend) pogovarjal o njunih skupnih interesih, glasbi. Kasneje jo je veckrat povabil domov, da bi pogledala njegovo zbirko vinilk. Konstano se zeli pogovarjati z njo, naju ustavlja na poti v solo in res zeli imeti konakt z njo. Pise ji na telefonsko stevilko, in samo za njo je narisal tudi sliko enega od glasbenikov ki ji je vsec. Ker se ne pocuti varno in neprijetno glede vsega in moznosti kar bi se lahko zgodilo, bo danes na primer prespala v moji sobi (ker tu ostanema cez vikend).
Ob tej misli naju zanima mnenje neke specializirane odrasle osebe, ali je vse to kar on pocne narobe le v najinih oceh, da ga imava le midve za (pod vprasajem) "pedofila" ali je to kar pocne res narobe ali je samo prijazen?
O tem sma se pogovarjale in obe se zavedama da je to zelo uprasljivo vedenje. Vendar sma prislji do zakljucka, da ce bi se isto vedenje pojavilo s strani omenjene profesorice, ali še kaj več, bi ona dejansko to pozornost vracala in z njo pocela neprimerna dejanja.
Torej, zanima me vas pogled na vse to in nasvet zanjo.
Ir
Irina
Zdravo, spet pišem jaz. Sporočam vam da lahko moje vprašanje in ali odgovor svetovalca objavite javno, saj se mi povezava do vprašanja ni shranila in zdaj nimam dostopa do njega...
Čeprav sem prvotno napisala če lahko sporočila ne objavite javno sem razmišljala in ga lahko objavite javno saj je tudi kdo drug v podobni situaciji.
Bodite lepo.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
oz. (če prav berem konec tvojega pisanja) pozdravljeni, saj izražaš vprašanja v dvojini, skupaj s prijateljico.
V tvojem pisanju vidim dve različni vprašanji oz. dilemi.
Najprej opisuješ, kako ti prijateljica (očitno tudi sošolka?), vedno znova pripoveduje, da jo privlači profesorica. Zanima te, kako naj si to razlagaš. Malo za šalo in malo zares, bi bilo najlažje, da jo kar vprašaš :). Sicer pa fasciniranost mladostnika z neko starejšo osebo ni takšna redkost, kot se morda zdi. Mladi pogosto fantazirajo o sicer nedosegljivih jim osebah, ob tem se nedosegljivosti, vsaj na nekem nivoju, tudi zavedajo. Morda smo stereotipno bolj vajeni tovrstnih fantazij pri fantih, a lahko jih imajo seveda tudi dekleta. Kar se tega tiče, me ne bi preveč skrbelo za tvojo prijateljico. Verjetnosti, da bi se iz tega razvilo kaj neprimernega, pa v resnici ni, je tako?
Kar je bolj zaskrbljujoče, je dogajanje v dijaškem domu. Če receptor vabi prijateljico k sebi domov, je že samo to neprimerno vedenje. Kot odrasla oseba bi moral znati presoditi, kje so meje in jih tvoji prijateljici tudi jasno določiti, iz tvojega pisanja pa se zdi, da mu njeno vedenje ustreza in meje sam nedopustno prestopa. Težko s svojega položaja presodim, kaj se dejansko dogaja v domu, saj nisem tam. A če si kolikor toliko realno opisala dogajanje, potem je potrebno o tem povedati odrasli osebi: vajinemu vzgojitelju, svetovalnemu/socialnemu delavcu v šoli, ravnatelju. Tudi staršem. Ne odlašajta, ampak se čim prej obrnita na nekoga izmed naštetih. Odrasli so dolžni poskrbeti za varnost otrok in mladostnikov, ne smejo pa je ogrožati. Ti pa opisuješ, da se tega človeka bojita, kar ni ok.
Vesela bom, če mi bosta napisali, kako se bodo stvari odvile.
Želim vama vse dobro in vaju lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja