Zivjo naslednje leto grem v srednjo solo a bom moral biti v dijaskem domu in me res skrbi da ne bom nasel prijateljev
Nevem zakaj me skrbi ker sicer s tem nimam problemov
mi lahko nekdo pomaga
tnx
• ma
maffin
hej. tud sama sem bla v podobni situaciji. večina dijaških domov na začetku leta organizira spoznavne dneve tako da lahko greš tja in spoznaš koga, pravtako so pa različne intresne dejavnosti in vsak najde kaj zanj.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej hvala, da si se obrnil na svetovalnico in si delil svoje doživljanje.
Pišeš, da boš z naslednjim letom začel obiskovati srednjo šolo in boš bival v dijaškem domu. Sedaj si v skrbeh, če boš sploh našel prijatelje, čeprav s tem sicer nimaš težav. Verjamem, da bo to zate velika sprememba, ki bo zahtevala prilagajanje, spoznavanje novih ljudi, prav tako pa veliko energije. Razumljivo je, da se ti ob misli na to prelomnico pojavljajo različna vprašanja.
Glede na to, da sam praviš, da z navezovanjem stikov nimaš večjih težav in glede na dejstvo, da bo odhod v dijaški dom nova izkušnja tudi za mnogo preostalih, sem prepričana, da ti bo uspelo vzpostaviti stik z drugimi. Res je, da nove situacije v nas vzbujajo različne občutke in da nas skrbi, kakšen bo razplet dogodkov. Pri tem je pomembno, da se vnaprej ne obremenjujemo preveč. Pomembno je, da smo pripravljeni (torej, da se seznaniš kje je ta dijaški dom, kaj je v bližini, kaj ponuja, kako boš prišel do tja itd.), po drugi strani pa se prepustimo. Sprašuješ se tudi, zakaj si v skrbeh glede iskanja prijateljev. Razumljivo je, da se ti pojavljajo takšni občutki, saj gre najprej za novo situacijo in neke vrste prelomnico - prvič boš dlje časa sam, brez svoje primarne družine. Kot drugo pa ti je to pomembno, saj si verjetno želiš prijateljev, ki ti bodo predstavljali neko varno okolje v času, ko boš stran od družine.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije