Pozdravljeni,
Sem v hudi stiski in nevem kaj naj storim. V soli me noben nr mara in se pocutm zelo neprijetno. Prizadela me moja najboljsa prijatelica ki me je podpirala 5 let. Najbolj je priljubljena v razredu in jo imajo vsi radi, zato ko ona spremeni mennje o nekom ga tudi vsi ostali. Cel razred me zmerja naj se izpisem iz sole in da ne spadam sem. To sem povedala starsem to me je tako mocno zabolelo da sem bruhala in imela vrtoglavice. 1 dan sem ostala doma...naslednji dan sem morala oditi v solo. Starsi so me prepicevali da bo use uredu... use je zelo zelo slabo. Neupam si spregovoriti o tem saj so mi starsi rekli da ne smem izrazati svojih custev. Kako naj bom bolj samozavestna?
Hvala ce mi boste odgovorili
L.p
• Le
Leo_queenbroken15
Živojo! Sem punca ki obiskuje 9r. Stara sem 15. In sem zaustala 3r zame nocna mora nov razred novi ucenci. In stem tudi zacetek zafrkavanja. Imam enega sosolca ki me stalno zafrkava od 3r naprej. Velike tezave imam z slj kar se mi pozna pri pisanjo (prosim ne me žaliti zaradi tega) in sem tudi dobra prijateljica tako da ce zelis mi meni lahko poves več najdes pa me na snepu /izbrisano v uredniptvu/ ali pa na insta: / izbrisano v uredništvu /
na obeh sem kar dosti tako da lahko mi vedno napises ce te kaj muci. Lp.????❤️♌
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
v uredništvu "Tosemjaz skrbimo za anonimnost uporabnikov, zato smo tvoje kontakte v sporočilu izbrisali.
Lep pozdrav iz uredništva.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da se v razredu ne počutiš sprejeto in ti je neprijetno, saj te celoten razred zmerja in spodbuja k temu, da se prepišeš. K temu je prispevala tudi tvoja prijateljica, ki je v razredu zelo popularna in vpliva na vse preostale. Verjamem, da ti je ob vsem tem hudo, da si žalostna, razočarana, hkrati tudi jezna, ker te je najboljša prijateljica prizadela. Žal mi je, da se počutiš osamljeno in da moraš skozi vse to sama.
Praviš tudi, da si zaradi vsega tega imela težave, zaradi katerih si izostala od šole. Starša sta te spodbudila, da naslednji dan šolo vseeno obiščeš, v prepričanju, da bo vse vredu. Verjamem, da ti je bilo neprijetno, saj se ne počutiš dobro v razredu. Kljub vsemu pa izogibanje situaciji ne bo izboljšalo tvojega stanja. Napisala si tudi, da o tem ne upaš govoriti, saj starši pravijo, da ne smeš izražati svojih čustev. Vesela sem, da si se odločila spregovoriti o svojem doživljanju, ker je to zelo pomemben del tvojega spoprijemanja s stisko, ki jo doživljaš. Čustva, ki jih doživljamo na splošno in specifična čustva, ki so se ti pojavljala in se ti še bodo, so nekaj povsem normalnega. Prav je, da jih izraziš in se o njih pogovoriš. Zatiranje čustvenega doživljanja ti ne bo pomagalo pri predelovanju tvoje stiske, zato je prav, da o tem razmišljaš in govoriš. Glede na to, da je tvoja stiska vezana na šolski kontekst, bi ti svetovala, da se obrneš na šolsko svetovalno službo. Pomembno je, da najprej skupaj z nekom (npr. šolsko svetovalno delavko, razredničarko) najdeš način, da se nasilje nad tabo preneha. Svetovalna delavka ti lahko pomaga tudi pri razmišljanju o tem, kaj bi bilo najbolje narediti v primeru, da se po teh ukrepih še vedno ne bi počutila sprejete. Pomembno je da ukrepaš, da o tem spregovoriš in si najdeš ustrezno podporo. Ni prav, da si izpostavljena nasilju s strani sošolcev in vesela sem, da si se opogumila ter o tem spregovorila.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije