Pozdravljeni,
prosila bi za eden nasvet oz. Pomoč. Prosila bi, če prisluhnete moji zgodbi in mi podate kakšen nasvet.
Imam prijateljico, ki sem se družila z njo večino časa.
Videla sem jo kot prijateljico, ki mi bo vedno stopila v bran takrat, ko bo meni najbolj hudo. Zdaj pa se je izkazalo malo drugače in ugodovila sem, da mogoče ona ni tista moja prava prijateljica, ki bi jo jaz hotela imeti ob sebi celo življenje. Sedaj je ta prijateljica zapadla v malo meni ne ljubo družbo...zato sem se jaz malo oddaljlila od nje... Začela sem iskati druge prijatelje, ki mi bodo pripravljeni pomagati...
Sedaj imam prijateljico s katero sva si bili že v vrtcu najbolj blizu... najraje se družim z njo. Velikokrat sva istega mnenja, se strinjava... In opazam, da je mogoce ona tista prijateljica, ki si bi jo jaz želela. Kljub temu me tudi na njej zmoti kakšna pomanjkljivost da nebo pomote.
Seveda se zavedam, da nobeden človek ni popolen. Tudi jaz za marsikoga nisem popolna.
Prosila bi za nasvet ali naj prijateljico, ki je zapadla v napačno družbo pustim in se povežem z drugimi prijatelji ali ji dam jasno vedeti, da mi to kar počne neustreza ali kaj podobnega.
Katerikoli nasvet mi boste podali bom zelo hvaležna.
En
Ena pač
Pozdravljena
dala bi ti nasvet za tvojo zgodbo. Tudi jaz sem bila v enaki situaciji. Jaz sem prijateljici povedala da mi ni vseeno za njo in če bi mi lahko povedala kaj je narobe oz. Če sem kaj narobe naredila jaz. Od ta krat naprej se naprej druživa tako kot prej. Upam da ti bo nasvet pomagal
lp
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
berem, da se trenutno soočaš s stisko glede prijateljstev. Sprašuješ se, ali naj se oddaljiš od prijateljice, s katero sta na različnih točkah, in se bolj zbližaš z drugimi. Na takšna vprašanja ni enostavnih odgovorov in normalno je, da se počutiš zmedeno ali v dvomih. Čeprav ti ne morem ponuditi hitre rešitve, te želim spodbuditi k razmisleku, kaj potrebuješ in kaj lahko storiš.
Prijateljstva se s časom spreminjajo, preoblikujejo in dobivajo nove razsežnosti. Tudi v obdobju mladostništva se zgodi, da ugotovimo, da prijatelji, ki jih poznamo že dolgo in smo z njimi marsikaj doživeli, morda niso tisti, ki si jih želimo. Čas sam po sebi ni edina mera prijateljstva. Z odraščanjem se spreminja tudi naše razumevanje prijateljstva.
Ob situaciji, ki jo opisuješ, lahko razmisliš, kaj ti pomeni prijateljstvo – praviš, da si želiš nekoga, ki je zanesljiv, pripravljen pomagati in ti biti opora, ko ti je težko. Povsem normalno je, da ugotovimo, da nekdo ni takšen, kot smo mislili. To pa še ne pomeni, da nam ob tem ni težko, da ne čutimo žalosti ali razočaranja. S tem se razblini slika o tej osebi, na spomine gledamo drugače, podrejo se načrti in predstave o prihodnosti.
Čeprav je oddaljevanje težko, je lahko tudi priložnost, da spoznaš ljudi, s katerimi se boš bolje razumela, se počutila varno, razumljeno in pomembno. Pri vseh odnosih se pojavijo trenja. Tako kot tebe zmoti kaj pri drugih, tudi druge zmoti kaj pri tebi. To je povsem človeško in ne pomeni, da je s komerkoli kaj narobe. Kadar je mogoče, se lahko o teh stvareh pogovorimo – naj bo to zamujanje, način odpisovanja, sprememba vedenja ali kaj drugega, kar nam ne ustreza - na spoštljiv in direkten način, pri čemer ohranimo odnos, ga poglobimo, ne pa ranimo.
Prav tako ne morejo vsi odnosi zapolniti vseh vlog v našem življenju. Morda si boš s prvo osebo še vedno želela preživljati čas ob kakšnem skupnem hobiju ali si pomagati pri nalogi, medtem ko boš z drugo delila več svojih doživljanj, želja, načrtov za prihodnost in se zanesla nanjo, ko boš v stiski, ali kaj drugega.
Ne pozabi nase in na svoje potrebe. Odnosi se razvijajo in spreminjajo, z izkušnjami pa ne spoznavamo le drugih, temveč tudi sebe.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem tu zate.
Srečno!
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)