Pozdravljeni!
Skregala sem se s prijateljico in je bila jezna ker jo nisva povabili zraven in sem se ji opravičila in povedala da mi je zelo žal za to in da se slabo počutim zaradi tega in da to res ni bil moj namen. Imate mogoče kakšen nasvet kaj naj naredim da mi bo odpustila saj si res ne želim da bi jo izgubila zaradi tega ker mi ogromn pomeni
Lp Danaja
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Danaja!
Praviš torej, da si se skregala s prijateljico, kar te zelo obremenjuje. Zanima te, kaj naj storiš, da ti odpusti.
Ko pride do nesoglasij med prijatelji, je to pogosto zelo boleče, še posebej kadar nam oseba veliko pomeni. V takšnih situacijah je pogosto v ospredju več čustev hkrati – jeza, razočaranje, žalost, občutek izključenosti. Takšni občutki so zelo močni in včasih potrebujejo čas, da se »umirijo«.
Opravičilo je pomemben korak, saj kaže zrelost in iskreno skrb ter zanimanje za odnos. Hkrati pa je dobro vedeti, da odpuščanje ni vedno takojšnje. Vsak človek potrebuje svoj čas, da predela čustva in ponovno vzpostavi zaupanje. To ne pomeni, da opravičilo ni bilo dovolj dobro, ampak da proces čustvenega okrevanja poteka različno hitro. Tako se mi zdi torej pomembno, da ji daš dovolj časa, da ta dogodek predela, hkrati pa ji daš vedeti, da si na voljo za druženje, ko bo pripravljena. Pomembno je tudi sprejeti, da izida ne moremo popolnoma nadzorovati – lahko pokažemo svojo iskrenost, skrb in pripravljenost razumeti drugo osebo, ne moremo pa prisiliti nekoga, da se počuti drugače.
Želim ti vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije