Začela sem srednjo šolo in na začetku spletna nekatera prijateljstva. A zdaj ugotavljam da me ne marajo preveč, res je da nism popolna in da delam napake ampak še vseeno želim sodelovati pri pogovorih, ker so one vse kar imam v srednji šoli.
Kaj naj naredim ?
Hvala za vso pomoč
Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prehod na srednjo šolo je res velik korak, ki lahko prinese veliko sprememb. Zapisala si, da ugotavljaš, da te nekateri sošolci ne marajo preveč. Ali mi lahko poveš, zakaj tako misliš? Si morda opazila kakšno njihovo vedenje, zaradi katerega se počutiš tako?
Popolnoma normalno je, da nisi popolna in da včasih narediš kakšno napako – vsi jih delamo. Pomembno je, da se iz njih učimo in jih ne ponavljamo. Mi lahko zaupaš, kakšne napake si imela v mislih, ko si to zapisala? Če misliš, da si storila kakšno napako, zaradi katere bi se tvoje sošolke lahko počutile prizadete, bi bilo morda dobro, da se z njimi pogovoriš.
Omenila si, da so tvoje sošolke vse kar imaš v srednji šoli. Vrstniški in prijateljski odnosi so v obdobju mladostništva res izjemno pomembni, vendar ne pozabi tudi na druge pomembne vidike svojega življenja – npr. na družino, svoje interese, hobije in skrb za zdravje. Družina je lahko dober vir podpore, ko se počutiš osamljeno ali negotovo. Prav tako ti lahko ukvarjanje s stvarmi, ki te veselijo (npr. risanje, šport, glasba, branje ali karkoli te osrečuje), pomaga, da se sprostiš in si povrneš energijo. Prijateljstva pa lahko gradiš tudi izven razreda, npr. v raznoraznih športnih ekipah, šolskih krožkih, bralnem klubu ali drugih skupinskih dejavnostih, ki te veselijo. Imaš v svojem kraju kaj podobnega? Predlagam ti, da se vključiš v tovrstne dejavnosti. To ti bo ponudilo priložnost, da spoznaš nove ljudi, ki imajo podobne interese kot ti, in morda zgradiš kakšna nova prijateljstva, obenem pa se udeležuješ aktivnosti, ki te osrečuje.
Želim ti, da se odnosi v razredu kmalu izboljšajo in da ti srednja šola prinese veliko lepih trenutkov, novih prijateljstev in prijetnih izkušenj. Če boš imela še kakršnokoli vprašanje ali če se boš samo želela pogovorit z nekom, smo tu zate.
Lepo te pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)