zivjo stara sem 13 let in pred 3 meseci sem se skregal  s prijateljico nakoncu se je use dobro izslo in sva bili do zdaj ok. ko je biu to leto prvi dan sole se mi je zdelo kot da sem nekaj naredila narobe sploh se ni pogovarjala z mano niti me ni ppogledala. tezko mi je biti sama saj imam veliko prijateljic iz razreda ampak smo pri skupinah pri matematiki in sva skupaj ravno midve to mi je neprijetno. razmisljala sem tudi o samomoru in da nezelim vec ziveti na tako tankem ledu ko se trudis delas svicas pa se kr noben ne opazi. to se mi zdi zelo zalostno saj sem bolj zaprta zadrzana oseba ki se dela da je vse uredu se smeji v druzbi ko pa pride domov pa se zvije u kot. nemaram se kako postati bolsa oseba boljsa prijateljica in ne kurva za katero letaji usi fantje saj se mi to dogaja
prosim za nasvet kako poizvedeti kaj je narobe brez da bi naredila se vec napak
hvala ze v naprej
kristina
• Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Kristina!
Hvala, da si z nami delila svoje občutke. Verjamem, da ti je težko, še posebej ko čutiš, da se je prijateljičin odnos do tebe povsem ohladil in nisi prepričana, zakaj se je vajin odnos med počitnicami tako spremenil.
Če prav razumem, pri matematiki skupaj sedita in ti je to neprijetno. Predlagam ti, da se s prijateljico poskusiš iskreno in umirjeno pogovoriti, ji poveš, da ti vajino prijateljstvo res veliko pomeni in pogrešaš vajino druženje (če to zate drži, seveda). Lahko jo prijazno vprašaš, kako se ona počuti glede vajinega odnosa. Ni nujno, da bo pogovor vse razrešil, vendar boš vsaj vedela, kje stojita. Včasih namreč ljudje v sebi zadržujejo stvari, ki jih težko izrazijo. V kolikor prijateljica ne bo pripravljena na pogovor, ti predlagam, da se bolj posvetiš ostalim sošolcem, predvsem tistim, ob katerih se dobro počutiš.
Zelo mi je žal, da se soočaš s samomorilnimi mislimi in občutkom nemoči. Hvala, ker si bila dovolj pogumna, da si to delila. Kadar te preplavijo tovrstni občutki, je zelo pomembno, da o tem spregovoriš z nekom, ki mu zaupaš – to je lahko kdo od staršev, učitelj, šolski svetovalec ali kdo od tvojih bližnjih. Nekdo, ki ti lahko ponudi čustveno oporo in pomoč. Imaš ob sebi nekoga takega? Rada bi te tudi spodbudila, da poiščeš pomoč psihologa ali psihoterapevta, ki ti bo znal bolje pomagati. Lahko morda svoje starše vprašaš, da ti pomagajo poiskati pomoč psihologa ali psihoterapevta?
Če kdaj začutiš hudo stisko, prosim, ne oklevaj z iskanjem pomoči in nujno pokliči eno od naslednjih (anonimnih) telefonskih linij:
01 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj)
116 123 – Zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (24h/dan)
116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike (vsak dan med 12. in 20. uro)
Verjamem, da si v resnici čudovita oseba in prijateljica, čeprav se trenutno morda ne počutiš najbolje v svoji koži. Zaslužiš si vso podporo in pomoč, da boš lahko spet našla občutek veselja in z drugimi zgradila tople in izpopolnjujoče odnose.
Če imaš kakršnokoli vprašanje ali če kdaj samo potrebuješ pogovor, smo tu zate.
Upam, da se boš kmalu bolje počutila in ti želim vse dobro,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)