Pozdravljeni
nevem kaj pomeni ko te prijatelji pokličejo "fake". Danes v šoli sem šel do prijatelja in mu začel govoriti stvari ki mi jih sicer mami ne dovoli .
mami je edina oseba s katero se lahko pogovarjam
Nevem kaj naj storim ker mi mami noče povedati kaj to pomeni.
Jaz imam tudi probleme z izgovrjavo in pisanjem. Nekateri v našem razewdu me kličejo "nepismeni neandertalec". Vem kaj pomeni neandertalec ampak "nepismenost" pa nevemkaj pomeni. Danes sem šel do prijatelja in mu začel groziti da ga bom udaril. Tu je nastal problem ker je na birglah in me je on udaril z birgljo čez hrbet ko sem se obrnil. Drud prijatelj ki je tudi slišal pogovor je potem on skočil na mene in me je udaril po glavi z svojim dežnikom. Ko sem padel potleh se je ustal in špuknil v moje lase. Moje uprašanje je ali sem jaz kriv ali on.
• Uredništvo
Katja Nastran

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Luka!
Najprej bi te rada pohvalila, da si se obrnil po nasvet. Odnosi s prijatelji in sošolci so včasih zapleteni.  Zato je res koristno, da se obrneš na odraslo osebo, ki ji zaupaš. Praviš, da je mami edina oseba, s katero se lahko pogovarjaš. Spodbujam te, da mami poveš, kaj se ti dogaja v šoli in da jo vprašaš vse, kar te zanima. Mogoče mami ne bo imela takoj odgovora zate in bo potrebovala nekaj časa, da premisli. Pomembno je, da ji zaupaš in da veš, da se vedno lahko obrneš nanjo. V šoli pa imaš tudi svojo razredničarko ali razrednika in druge učitelje, v šolski svetovalni službi pa imaš šolske svetovalne delavce. Po nasvet se lahko obrneš tudi nanje. Koristno bi bilo, da imaš tudi med odraslimi v šoli svojega zaupnika ali zaveznika – nekoga, ki bo poznal tebe in ki pozna tvojo šolo in bo lahko zato dobra opora zate.
Prijatelji in sošolci so ti govorili stvari, ki so te prizadele in ki jih ne razumeš. Zato si verjetno jezen. Kar ti govorijo (npr. »fake« in »nepismeni neandartalec«), niso prijazne besede. »Fake« pomeni, da je nekdo kot ponaredek, da »se dela, da je nekdo drug«. »Nepismen« pomeni, da nekdo ne zna brati in pisati. Razumem, da ni prijetno, ko slišiš take besede od sošolcev in prijateljev. Prav je, da se postaviš zase, da jim poveš, da ti to ni všeč in da naj nehajo. Ti pa si se postavil zase tako, da si jim »govoril stvari, ki ti jih mami ne pusti« in da si grozil, da boš udaril. Potem pa je sošolec tebe udaril s berglo, drug sošolec pa še z dežnikom. Vsak je za svoja dejanja odgovoren sam – torej ti za svoje besede in sošolca za to, da sta te udarila. Na koncu ste verjetno v težavah vsi, pa še med seboj niste prijatelji. Ni prav, da te sošolci zaradi tvojih težav z govorom in pisanjem žalijo. Zato se res moraš o tem pogovoriti z mami in v šoli z razrednikom oz. razredničarko. Dobro bi bilo, da skupaj naredite načrt, kako popraviti vaše odnose, da med vami ne bo žaljenja in pretepanja. Dobro bi bilo tudi, da ti pomagajo pri tem, kako se postaviti zase.
Pišeš, da imaš probleme z izgovorjavo in pisanjem. Ali ti v šoli kdo pomaga pri tem? Če ne, prosi za pomoč. Ena od nalog učiteljev in šolskih svetovalnih delavcev je tudi ta, da pomagajo učencem z različnimi težavami. Ljudje smo si zelo različni in imamo različne sposobnosti – enim gre dobro branje in pisanje, drugim gre težje; eni so dobri v športu, drugi v glasbi ali risanju … Za to, s kakšnimi sposobnostmi in lastnostmi se rodiš, nisi sam odgovoren. Je pa tvoja odgovornost ali naloga, da spoznaš sebe (da veš, kaj ti gre dobro in kaj ne) in da skrbiš, da se na vseh področjih razvijaš. Govor, branje in pisanje so pomembna področja v življenju. Žal mi je, da imaš tukaj probleme. V šoli imaš na voljo učitelje in šolske svetovalne delavce, da ti pomagajo. Tvoja naloga pa je, da se obrneš nanje in da se trudiš in vztrajaš pri vajah za izgovorjavo, branje in pisanje. Predvsem pa zaupaj vase in se ne primerjaj z drugimi. Premisli tudi, katere stvari pa ti grejo dobro in kaj rad delaš.
Luka, kar pogumno, navijam zate!
mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja
• Lu
Luka
Pozdravljeni ugotovil sem da sem nepismen in da so imeli moji sošolci prav
• Uredništvo
Katja Nastran
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Luka!
Hvala, da si odgovoril.
Veš, jaz te pa drugače vidim. Si pismen. Nepismeni so otroci v vrtcu, ki ne znajo pisati in brati. Ali pa ljudje, ki nikoli niso hodili v šolo. Ti hodiš v šolo, znaš brati in pisati, kar pomeni, da si pismen. Ti si napisal sporočilo, prebral moj odgovor in mi napisal še eno sporočilo. Vsega tega ne bi znal, če bi bil nepismen.
Prejšnjič si napisal, da imaš težave z govorom in pisanjem. Mislim, da bi ti bilo v veliko pomoč, če bi se obrnil na svojo učiteljico ali na šolsko svetovalno službo. Pri težavah s pisanjem in govorom se da pomagati z različnimi vajami. Otrokom in odraslim, ki imajo težave z branjem in pisanjem pomaga specialni pedagog, v šoli pa tudi svetovalni delavec. Otrokom in odraslim, ki imajo težave z govorom, pa pomaga logoped. Predvsem pa ti bo koristila tudi podpora in spodbuda odrasle osebe.
Mi boš napisal, ko se boš obrnil po pomoč k svoji mami ali v šoli k učiteljici ali šolski svetovalni delavki? Lahko jim tudi poveš, da si v spletno svetovalnico pisal za nasvet in jim pokažeš najin pogovor.
Kar pogumno!
mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja
• Lu
Luka
Pozdravljeni . Saj bi pokazal odgovor oz. Pogovor ampak to nebo mogoče saj ne hodim v šolo.