Pozdravljeni,
Na vas se obračam, ker imam že dlje časa težave s sklepanjem prijateljstev. Po končani srednji šoli sem ostala osamljena. Nove stike sklepam težko, ker sem zadržana in nesamozavestna. Ne vem kako naj z nekom začnem pogovor, strah me je zavrnitve. Zato se počutim vedno bolj osamljena in nesrečna. Prosti čas najraje preživim v sobi na internetu in tako se vrtim v svojem osamljenem krogu.
Kljub nasvetom, kii jih dobim od starše , ne vem kako naj naredim korak dalje iz se rešim svoji notranjih strahov.
Hvala za odgovore in lp
Anna
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
dobra socialna mreža, kamor sodijo tudi prijatelji, je izjemnega pomena za posameznikovo blagostanje – dobro počutje oziroma kakovostno življenje, zato ti povsem verjamem, da se počutiš osamljeno in nesrečno. Zaupala si nam, da s težavo sklepaš nova prijateljstva, zato si bolj kot ne sama, kar pa močno vpliva tudi na tvoje počutje.
Ob prebiranju tvojega vprašanja sem pomislila, koliko odraslih se najbrž sooča s podobnimi ovirami. Menim, da je z odraščanjem in po končani šoli nasploh težje oblikovati nova prijateljstva, kot pa v otroštvu, saj imamo za to manj priložnosti, hkrati pa postajamo tudi sami bolj selektivni glede tega, koga spustimo k sebi, je pa vse skupaj še toliko težje, če smo sami bolj introvertirane narave in povrhu še sramežljivi oziroma nesamozavestni.
Izpostavila si predvsem strahove, s katerimi se soočaš. Če te razumem pravilno, te je strah zavrnitve s strani drugih, strah te je, kaj bodo drugi rekli, kako se bodo odzvali in ob tem pričakuješ le najslabše. Sprašuješ se, kako izstopiti iz tega začaranega kroga osamljenosti in pridobiti nove prijatelje. Predstavljam si, da se počutiš nekako izgubljeno in nemočno. Sama praviš, da ne veš, kako narediti korak naprej. Predlagam ti, da pričneš počasi, korak za korakom. Najprej razmisli, kje vse lahko spoznaš nove prijatelje: morda v kakih tečajih, dejavnostih, hobijih, prostovoljstvu - pri vsem tem lahko spoznaš ljudi z istimi interesi in vrednotami, kar je v prijateljstvu še kako pomembno. Razmisli tudi, ali se lahko povežeš s kakimi starimi prijatelji – preko njih lahko spoznaš nove, vse skupaj pa ti bo veliko lažje, saj boš že imela neko bazo. V kolkor študiraš se razglej po učilnici, če pa hodiš že v službo pa izmed sodelavcev poišči tiste, ki bi jih lahko povabila na kavo ali pa jih preko pogovora bolje spoznala. Nasploh razmisli, s katerimi ljudmi redno stopaš v odnose in jih poskusi bolje spoznati.
Poskusi biti odprta. Nasploh kjer koli si, se razglej naokrog, vključi se v vsakodnevne pogovore. Več ljudi kot spoznaš, večja je verjetnost, da med njimi najdeš tisto peščico, s katero se boš ujela in razvila globlje odnose.
Dejstvo je, da te vsi ljudje na svetu ne bodo sprejeli. Ne boš všeč vsem. To je nekaj normalnega. To, da nekomu nisi všeč, ali pa se s teboj noče družiti, ne pomeni, da si ti slaba. Zakaj nas je torej sploh strah zavrnitve? Zavrnitev si ponavadi interpretiramo kot nekaj slabega, kot dokaz, da smo mi slabi, da nas drugi ne marajo. Pa vendar, si lahko zavrnitev poskusiš interpretirati tudi na drugačen način: kot znak, da ima človek drugačne vrednote, cilje, želje, s čimer ni čisto nič narobe – dejstvo je, da smo si ljudje različni in da bomo v življenju večkrat zavrnjeni. Če te kdo pri pogovoru zavrne je lahko to tudi le znak tega, da je ta oseba morda sama bolj introvertirane narave in si ne želi pogovora. Na zavrnitev lahko pogledaš tudi kot na tvoj korak naprej – kljub zavrnitvi si poskusila, si dokazala, da zmoreš vstopati v stike. S takimi pozitivnimi pa tudi negativni izkušnjami krepiš svojo samozavest in pridobivaš dokaze o tem, da zmoreš.
Od tebe je torej odvisno, kako si boš zavrnitev interpretirala – kot dokaz o tem, da te drugi ne marajo, da si slaba in se tako zaprla za okolico in ostala osamljena, ali pa morda kot priložnost in dokaz, da zmoreš, ter si tako povečala možnosti, da spoznaš nekoga, s komer se boš ujela. Poskusi razmisliti tudi, kaj bi se zgodilo, če te kdo zavrne, kako bi se ob tem počutila oziroma kaj je najhuje, kar se lahko zgodi? Kaj je najboljše, kar se lahko zgodi in kaj je bolj verjetno? Kaj lahko izgubiš, če poskusiš in kaj lahko pridobiš? Si pripravljena tvegati zavrnitev, če si tako povečaš možnosti, da spoznaš prijatelje?
Ko želimo razširiti svoj krog prijateljev je tako pomembno, da spoznavamo čim več ljudi in izmed njih izkluščimo prijatelje. Med ljudmi, s katerimi bomo stopali v stik bodo taki, ki jim bomo všeč, pa tudi taki, katerim ne bomo. Med njimi bodo ljudje, ki bodo všeč nam, pa tudi taki, ki nam ne bodo. Z nekaterimi bomo razvili le površinske odnose, med tem ko bomo z drugimi razvili prave prijateljske odnose. Zavrnitve nas pri tem lahko potolčejo ali okrepijo. Od nas je odvisno, katerim mislim bomo dali moč!
Želim ti veliko poguma in uspeha, če imaš še kako vprašanje, pa sem ti na voljo,
Amadeja Jurič, mag. psihologije