Pozdravljeni,
zanima me kako funkcionirati v socialnih odnosih? Namreč imam veliko izkušenj, ko so mi ljudje rekli, da ne morejo biti prijatelji z mano, ker menda preveč zahtevam. Tudi samopodobo imam bolj slabo.
Zanima me:
Kako povedati prijatelju, da te nekaj moti in kdaj je primeren čas za toO katerih temah teče pogovor
Ali morata imeti dva človeka enake interese
Kaj več pa morda še kasneje.
Lep pozdrav
Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalca:
Pozdrav,
praviš, da so ti nekateri rekli, da zahtevaš preveč in zato ne želijo biti tvoji prijatelji. Morda se za začetek poskusi s temi ljudmi pogovoriti in ugotovi, kaj točno bi naj to pomenilo, tako boš naslednjič na to lahko bil/a bolj pozoren/na. Prijateljstvo je vsekakor odnos, ki poteka v obe smeri - če ti od prijateljev pričakuješ, da te bodo poslušali, ti pomagali, svetovali, moraš to tudi vrniti, ko oni potrebujejo.
Kot v vsakem odnosu, je tudi pri prijateljstvu pomembna komunikacija, to pa pomeni tudi, da poveš ko te kaj moti (in seveda, da to lahko storijo tudi drugi, ko jih moti kaj pri tebi). Ker ne poznam situacije, jo tudi težje natančneje ocenim. Pomembno je, da izbereš prave besede, da osebe ne boš prizadel/a. Pomembno je tudi, da smo v taki situaciji vedno osredotočeni na vedenje in ne na osebo (moti nas torej njihovo vedenje in ne oni kot oseba). Pripravljeni pa moramo biti tudi na povratno informacijo od te osebe in jo poslušati ter sprejeti. Če je odziv negativen, damo osebi tudi prostor in čas, če ga potrebuje. Predlagam torej, da poiščeš trenutek, ko bosta imela dovolj časa in zasebnosti, da se o situaciji pogovorita. Nato na lep, miren in ne preveč kritičen način razloži, kaj te moti in zakaj. Povej na takšen način, kot bi želel/a, da drugi povedo tebi.
Po navadi se prijateljstva sklepajo ravno zato, ker imata dve osebi skupne interese in podoben pogled na svet. Zato imata na voljo več skupnih tem za pogovor. V primeru zelo nasprotnih interesov, lahko pride do konfliktov.
Pogovor v socialnih situacijah pa lahko teče o vsakdanjih stvareh (vreme, šola, fantje, punce, družina, hobiji ipd.), do tudi kakšnih bolj kompleksnih, na primer kakšne težave, stiske ipd. Pri vključevanju v pogovor je treba biti pozoren kakšna je narava pogovora - če se osebe pogovarjajo npr. o ljubezenskih težavah, se v pogovor ne vključiš s šalo. Pomembno je, da si pozoren/na na druge osebe v socialni interakciji (kako se odzivajo, kakšno je razpoloženje ipd.).
Negativna samopodoba prav tako vpliva na navezovanje in vzdrževanje prijateljstev. Samopodobo lahko izboljšaš. Predlagam, da za začetek poskusiš napisati seznam 10 stvari, ki so ti na sebi všeč. Nekaj nasvetov o izboljšanju samopodobe si lahko prebereš tudi tukaj: https://www.tosemjaz.net/clanki/spostuj ... amopodobe/
Želim ti vse dobro!
Za dodatna vprašanja smo ti na voljo.Barbara Plazar, mag. profesorica pedagogike
le
lexa123
Ko jaz delam prijatelje vedno najprej uprasam kako ti je ime in tako potem poteka naprej, a če se z osebo poznata bi raje najprej uprasala če ima čas za druženje če bo druženje potekalo v redu potem bo oseba vedela kakšen v resnici si!
pogovorih so ponavadi o kakšni smešni stvari ki se je zgodila ta dan ali nekaj kar se je zgodilo in je bilo tako smešno da se je vdrlo v spomin. Pogovri pa so tudi o interesih in stvareh ki jih počne on/ona ali ti.
Omenil si da neves kako komu povedati če te kaj moti, jaz bi počakala na trenutek ko ni slabe volje ali pa kaj takšnega vem pa tudi da so določene osebe bolj občutljive in težko sprejemajo če jim kaj takega rečeš ob takem primeru mu bi jaz rekla takole :oprosti, mogoče te bo to prizadelo a sem ti hotela povedati kaj me moti pri tebi oziroma kaj delaš in mi ni ušeč ............
(.=SVAR KI SI JO HOTELA POVEDATI OZ HOTEL)