Hej, hej
Grem v 8. razred OŠ, v šoli pa me nihče ne mara, nvm zkj nič jim nisem naredila prisežem, prosim za kakšen predlog kaj naj naredim preden padem v depresijo ker me nihče ne mara.
Hvala za odgovor
maca
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Maca!
Praviš, da te v šoli nihče ne mara, ne veš pa, zakaj je tako. Po tvojem mnenju nisi naredila ničesar, da bi si to zaslužila. Želiš si nekaj narediti v zvezi s tem, saj te skrbi, da bi to začelo vplivati na tvoje duševno zdravje.
Najprej se mi zdi pomembno odgovoriti na vprašanje, ali tak odnos sošolcev do tebe traja že dolgo časa ali se je v zadnjem času spremenil. Če ste se prej dobro razumeli in so se sedaj vaši odnosi spremenili, bi bilo dobro ugotoviti, kaj se je spremenilo. To boš najlažje ugotovila tako, da se pogovoriš s tistimi sošolci, ki so se začeli drugače vesti do tebe. Lahko jim poveš, da si opazila spremembo v njihovem vedenju do tebe, in jih vprašaš, če si po njihovem mnenju storila kaj narobe, da si to sprožila. Morda boš na ta način dobila kak koristen odgovor. Če ga ne dobiš, pa lahko z novim šolskim letom v reševanje situacije vključiš razrednika/razredničarko ali drugega učitelja/učiteljico, ki mu/ji zaupaš. O težavi se lahko pogovorite na razredni uri, po potrebi pa se lahko pridruži tudi šolska svetovalna delavka. Seveda se lahko tudi takoj na začetku šolskega leta obrneš na šolsko svetovalno delavko, če ti je ta način bližje.
V kolikor pa odklonilen odnos sošolcev do tebe traja že dalj časa in ste ga znotraj razreda že poskušali reševati, a neuspešno, je možno, da se situacija ne bo spremenila. V tem primeru se moraš zavedati, da za to nisi kriva sama. Odnos sošolcev do tebe ne pomeni, da je kaj narobe s teboj ali da bi se morala spremeniti, da bi te sprejeli. Morda se zaradi medsebojnih razlik in razredne dinamike preprosto niste ujeli. To pa še ne pomeni, da se ne bi ujela z drugim razredom, ki bi bil sestavljen iz drugačnih posameznikov. Če bi težave v tvojem razredu vztrajale, bi bilo zato vredno razmisliti o menjavi razreda. V kolikor se ti zdi to dobra možnost, bi bilo to najbolje urejati še pred začetkom novega šolskega leta. Svetujem ti, da se o tem pogovoriš s starši, nato pa se obrnete na vodstvo šole in se pozanimate, ali bi bila menjava razreda izvedljiva.
Rada bi te spodbudila še k temu, da se v primeru, da bi težave začele resno vplivati na tvoje počutje in bi se počutila zelo žalostno oz. depresivno, o tem z nekom pogovoriš. Naj bo to oseba, ki ji zaupaš. Če bi bilo potrebno, pa se lahko obrneš po pomoč tudi na katerega izmed virov v rubriki Poišči pomoč, ki so navedeni na tej povezavi. Seveda pa lahko kadarkoli spet pišeš v našo svetovalnico in zastaviš še kakšno vprašanje.
Želim ti vse dobro in lep preostanek počitnic,
Anja Rakovec, mag. psihologije