Pozdravljeni,
Imam en ogromen problem. Prejšnje leto sem spoznala tri prijateljice s katerimi smo si zaupale prav vse (simpatije,probleme,ocene itd.).To leto po poletnih počitnicah pa so se zelo spremenile in za vse konflikte so nas okrivile. Poleg tega pa nas izkoriščajo in nam lažejo v obraz. Razloge ki so jih želele izvedeti prek spleta oz. aplikacija za dopisovanje (telegrama) so vse zanikale (me smo jim to povedale v živo ne prek spelta). Pogovroile smo se in vse so zanikale ter nam dale nesmiselne razloge. Zdaj se nam zdi da je vse še slabše. Do razrednika nismo stopile ,temveč smo stopile do staršev in do učiteljice kateri zaupamo, vsi so bili enakega mnenja. Prosimo vas za pomoč in strokovno mnenje kaj naj storimo v nadaljevanju z njimi.
(v množini smo pisale ker smo tri prijateljice ki smo enotnega mnenja in se poznamo že od rojstva)
Lep pozdrav in hvala za pomoč
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljene,
Če prav razumem, pišete tri prijateljice, ki ste se lansko šolsko leto spoprijateljile še s tremi drugimi puncami. Od letošnjega leta naprej pa se te punce »spravljajo« na vas, vam lažejo in vas izkoriščajo. Zdi se mi zelo dobro, da ste šle do učiteljice, ki ji zaupate in o tem obvestile tudi starše. Kakšno je bilo njihovo mnenje? So že kaj storili, da bi vas zaščitili? Da bi vam lahko svetovala, bi vas prosila, da mi malo bolj opišete situacijo (kaj točno se dogaja, kaj ste že poskusile narediti, kaj so vam predlagali starši, ali so te punce sošolke,...).  Omenjate tudi razloge, ki so jih izvedele. Ne razumem čisto, kaj so ti razlogi. Mi lahko mogoče malo bolj razložite, kaj mislite? Z bolj konkretnimi informacijami vam bom lažje pomagala.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
• BT
BTS Lover
Pozdravljeni,
Hvala za Vaš odgovor.
Starši so nam predlagali, da jih ignoriramo in ko smo to storile so se še bolj spravljale na nas predlagali pa so nam tudi da se nehamo družiti z njimi toda to ni bilo mogoče ker smo sošolke in sedimo skupaj v razredih. Po vseh konfliktih so nas okrivile da smo bile me vzrok za prepire. Nato pa so začele govoriti laži in predvsem grde stvari o nas drugim (puncam iz našega razreda). Potem so se nam za našimi hrbti posmehovale in preusmerjale druge proti nam. Zdaj res več nimamo toliko prijateljev, ker so našim prijateljem in prijateljicam govorile veliko laži o nas npr. da smo me vsega krive, da smo me vse začele, da smo me tu nesramne itd. Čeprav smo upoštevale vse predloge staršev, učiteljev in učiteljic in predvsem drugih starejših oseb, ki so nam svetovale, se ni nič spremenilo, temveč le poslabšalo. Tudi ignoracija ni nič pomagala, ko smo se pa želele pogovoriti in razrešiti konflikte, so le vse zanikale in se delale kot da se ni nič zgodilo a potem so se le še bolj nesramno obnašale in vpletle še dve sošolki, ki sta se začeli tudi onidve grdo obnašati do nas, npr. grdo gledanje, dretje na nas, šepetanje in govorice grdih stvari o nas. Same od sebe nikoli niso želele reševati prepira. Ko pa je bila samo ena od nas sama pa so jo takoj napadle, po uri športne pa je ena od nas šla prej kakor drugi dve. Ko je prišla v garderobo so se vse tri spravile nanjo in se jezile nanjo, vpletle pa so tudi še eno sošolko ki je bolj "popularna" v našem razredu. Na njo so se drle in govorile da one tri niso nič krive, sošolka ki pa ni vpletena v to pa je rekla da one tri niso pičke in da naj se nehamo spravljati na njih. Žrtev napada pa je drugi dve poklicala po telefonu in bila čisto v solzah.
Da boste vedeli še nekaj o tistih treh osebah vam povemo da sta dve hčerki znanega slovenskega pevca (zaradi tega imata veliko privilegijev pri pouku), tretja pa je njuna prijateljica že od 1. razreda.
Hvala za vašo pomoč in lep dan še naprej.
• Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljene,
Če prav razumem se situacija ni nič izboljšala. Zdi se vam, da se je celo poslabšala. Sliši se res težko in predstavljam si, da vam jemlje veliko energije in vas spravlja v slabo voljo. Pravite, da se tem puncam ne morete izogniti, saj ste sošolke. Razumem, da morate najti način, da shajate ena z drugo. Bi lahko vseeno prosile učiteljico, da vas presede, da ne rabite sedeti skupaj in tako vsaj malo zmanjšate stik? Kar lahko še storite je, da razredničarko ali pa šolsko svetovalno službo prosite, da razmisli o organizaciji mediacije. Mediacija je proces razreševanja konfliktov, kjer je poleg obeh strani (torej vas in teh punc, s katerimi se kregate), vključena še tretja odrasla in usposobljena oseba, ki vas vodi v pogovoru. Vsaka stran dobi čas, da pove svoj pogled na težavo, potem pa se poskuša najti skupna točka, kompromis, neka rešitev, s katero se strinjata obe smeri.
Iz napisanega nisem čisto dobro razumela ali se one brez razloga spravljajo na vas, ve pa želite mir, ali gre tu za nek nerazrešen konflikt. Zdi se mi, da bolj za slednje. Omenile ste namreč, da tudi te sošolke pravijo, da se včasih počutijo napadeno. Ali prav sklepam? Če ja, bi mediacija v kolikor vam jo šola lahko omogoči pomagala. Lahko predlagate tudi, da se na pogovor v šolo povabi vse starše (vaše in starše teh deklic) in vse vas, ter se skupaj s šolsko svetovalno delavko, ravnateljico in razredničarko pogovorite o problemu. Menite, da bi bilo to možno?
Če se sošolke brez razloga spravijo na vas in so do vas fizično ali besedno nasilne, pa to sporočite pristojnemu učitelju.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije