Zdravo,
imam zelo velik problem, imela sem prijatlja, ki je bil zelo prijazen do mene zelo sma se razumela spodbijal me je, zdaj pa je rekel da mi nisem vec usec in da noce bit vec moj prijatelj, jaz se zaradi tega jocem ze en teden, in vse je vedno slabse. On je tudi moj sosolec zato ga skoraj vsak dan vidim v soli. Ampak zdaj je vse se huje ker imama podobne prijatelje in se nemorem vec druziti z mojimi prijteljicami ker se tudi on z njimj. One pa namesto da bi me podpirale pri tem da me je dal na čevelj se se bolj druzijo z njim.
Zato se pocutim zelo osamljeno in tako kot da nimam nobenih pravih prijatleljev. Malo si tudi zelim da bi se pobotala ampak se on defenitivno noce.
Prosim pomagajte ker zaradi tega jocem vasko noc.
Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zelo mi je žal, da te je prijatelj zapustil in se zato počutiš osamljeno. Zapisala si, da sta se prej dobro razumela in sta se podpirala, sedaj pa, če te prav razumem, se je on naenkrat premislil in za seboj potegnil še ostalo družbo. Zdi se mi pogumno od tebe, da si nam to zaupala. Ko od bližnjih in prijateljev ne čutimo več naklonjenosti, pripadnosti, povezanosti, podpore in bližine, se v nas naseli občutek osamljenosti, o kateri tudi ti pišeš. Izgubiti prijatelja ali z njim celo več prijateljev je zato boleča izkušnja, zato so tudi tvoji občutki popolnoma razumljivi.
V odnosih se pogosto znajdemo v situaciji, ko ne moremo na drugo osebo vplivati kot bi želeli - ne moremo spreminjati njihovih dejanj, misli, doživljanja. Vplivamo lahko le na naše doživljanje in pogled na te dogodke, osebe …. Rekla si, da si prijatelja skušala pregovoriti, da bi se pobotala, pa tega ne želi. Če pogledava iz druge perspektive, lahko vidiva, da si pozorna, empatična punca, ki je pripravljena sodelovanja in iskanja rešitev. To so močne vrline, ki si jih marsikdo želi v prijatelju in si lahko na njih ponosna. Misliš, da je ta prijatelj, ki se je kar naenkrat premislil, in ti, ki so potegnili z njim, res pravi prijatelji, če teh tvojih vrlin ne uspejo videti?
Prijateljstev ni mogoče prositi ali izsiliti, lahko se le izkažemo kot prijateljstva vredni in nam bodo pravi prijatelji sami sledili. In glede na tvojo odprtost za gradnjo dobrih odnosov verjamem, da bo občutek osamljenosti le kratka izkušnja. V tem času pa ne pozabi sebi prinesti veselje s kakšno zabavno zadolžitvijo, hobijem, ki ga imaš rada in kjer boš lahko pokazala pravo sebe. Morda ob tem najdeš tudi prave prijatelje.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)