Zdravo, sem dijakinja 1. letnika in vedno sem se bala prehoda iz osnovne v srednjo šolo. Sedaj je že skoraj konec 1. letnika a še vedno imam občutek kot da ne spadam v to okolje. V osnovni šoli sem se res dobro razumela z učitelji, imela sem tudi par sošolk z katerimi sem bila v dobrih odnosih vendar mi je vedno veliko več pomenilo to, da so mi učitelji prisluhnili in mi pomagali, ko sem potrebovala pogovor glede stvari, ki jih svojim sošolkam nikoli nisem zaupala (moja občutja, kako gledam na določene stvari). V srednji šoli imam res super sošolke vendar imam občutek kot da ne spadam v nobeno "grupo prijateljic". izbira srednje šole se mi zdi prava, ker res ne vem katero bi izbrala drugače, ampak ne vem kaj naj naredim da se bom počutila bolj sprejeto. Če komurkoli povem se bom počutila kot da iščem pozornost vendar sama opažam, da sem bila v času osnovne šole res bolj vesela in socialna, sedaj večino časa raje preživim sama, kot pa da se počutim "krivo", da se silim tja, kamor se mi zdi da ne spadam. Imamo super razredničarko, razmišljam da bi se pogovorila z njo, vendar me je strah kaj si bo mislila o meni. Kaj naj storim?
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če sem te prav razumela, se ti prehod v srednjo šolo zdi zahteven in ti je težko najti svoje mesto v novem okolju. Prehod iz osnovne v srednjo šolo je res velik korak in popolnoma naravno je, da se ob tem počutiš negotovo. Vsak od nas se v novem okolju včasih počuti izgubljeno ali pa ima občutek kot da ne pripad.Tvoja čustva so povsem okej za to situacijo, saj so takšne spremembe lahko res velik izziv. Verjamem, da ti je to težko in se počutiš zmedeno. Naj ti povem, da se s takšnimi občutki sooča veliko tvojih vrstnikov in sigurno nisi sama v tem.
Zelo lepo je slišati, da imaš razredničarko, ki ti daje občutek, da bi ji lahko zaupala. Pogovor z njo bi bil lahko zelo dober korak. Učitelji so tukaj zato, da ti pomagajo, ne samo v učenju, ampak tudi v osebnem razvoju in soočanju z izzivi, kot je tvoj. Morda se ti zdi, da bi s tem, ko bi delila svoje občutke, iskala pozornost, ampak iskanje podpore in razumevanja je povsem zdrav in pomemben del našega življenja. Kar pogumno!
Včasih se ljudje bojimo, kako nas bodo drugi videli, če pokažemo svojo ranljivost, a prav to je tisto, kar nam omogoča, da zgradimo pristne in globoke odnose. Tvoja razredničarka bo verjetno cenila tvojo iskrenost in ti ponudila podporo, ki jo potrebuješ, da se počutiš bolj sprejeto in udobno v šolskem okolju.
Prav tako, čeprav se trenutno morda počutiš, kot da ne spadaš v nobeno skupino, je to občutek, ki se lahko sčasoma spremeni. Prijateljstva se razvijajo postopoma in morda še nisi našla oseb, s katerimi bi se lahko globlje povezala. Lahko pa tudi samoiniciativno poskusiš najti skupne interese z drugimi ali se pridružiti šolskim krožkom ali aktivnostim, ki te zanimajo. To je lahko dober način, da spoznaš ljudi, ki delijo podobne interese kot ti.
Vedi, da ni nič narobe s tem, da preživljaš čas sama, če ti to prinaša mir. Pomembno je, da poslušaš sebe in delaš tisto, kar ti prinaša veselje in občutek udobja.
Tvoja čustva so res pomembna in prav je, da jih upoštevaš. Pomembno je, da najdeš način, kako se soočiti s tem, kar čutiš. Pogovor z razredničarko je lahko dober prvi korak. Ne boj se ji povedati, kako se počutiš. Če si iskrena, ti lahko to pomaga počutiti se bolje in ti naredi šolo prijetnejšo.
Vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije