Pozdravljeni,
nekako se počutim, da nisem dovolj dobra v mojem krogu prijateljev. pa ne gre se za to, da oni niso v redu, daleč od tega, zelo dobri prijatelji so in če bi kadarkoli karkoli potrebovala bi mi pomagali. problem je v tem, da sem precej zaprta vase in le redkokdaj pustim koga blizu in še takrat pravijo da me sploh ne poznajo in da morajo vedno vrtat vame da jim sploh kaj povem o sebi. in zadnje čase to večkrat omenijo in je malo neprijetno, saj vem da ne želijo nič slabega, daleč od tega. radi so v moji družbi, ker se večino časa hecam in jih poslušam in tudi jaz sem rada v njihovi družbi. in ker so to velikrat poudarili sem razmišljala o tem in ja po vsej verjetnosti izvira to iz otroštva ker sem večino časa bila sama saj sta starša ogromno delala, včasih bi ju videla le 20 min na dan in še takrat nista imela časa zame saj sta bila utrujena. in tudi s staršema si nisem blizu na čustvenem nivoju. ampak me imata zelo rada. in ja želim si moje prijatelje pustiti bližje, ampak ne vem zakaj me je strah tega in potem raje ne. in ne vem kako naj to rešim ker če ne je verjetnost da jih izgubim in tudi nasploh težko se sporpijateljim z nekom. prosim za kakšen nasvet. hvala!
lep pozdrav
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si se nam odločila zaupati. Če sem prav razumela tvoje sporočilo praviš, da si po naravi bolj zaprta in težje ter redkje spustiš ljudi blizu. V zadnjem času ti prijatelji to večkrat povedo. Občutek imajo, da morajo siliti vate, da se jim zaupaš in da v resnici ne vedo veliko o tebi. Iz tvojega sporočila sem razbrala tudi, da ti prijatelji veliko pomenijo. Želiš ravnati drugače kot sedaj - jih pustiti bližje. Verjamem, da je to zate zelo težko, a zavedaj se, da je pogumno, da si to pripravljena spremeniti in pri sebi prepoznavaš željo po spremembi za katero meniš, da bi bila dobra za vaše prijateljstvo.
Izpostavila si, da ne veš od kod izhaja tvoj strah pred tem, da osebe pustiš blizu in da ne veš kako to spremeniti. Mogoče je, da prisoten strah izvira iz tvojih zgodnjiih izkušenj z bližnjimi, a pomembno se je zavedati, da lahko prijateljski odnosi v sedanjosti delujejo kot odnos v katerem se naučiš, da je pustiti ljudi blizu lahko prijetno in nagrajujoče. Povabim te, da pomisliš česa te je pri tem najbolj strah. Kaj se lahko zgodi, če prijatelje spustiš blizu? Pri tem pomisli na slabe in tudi dobre posledice.
Pomisli tudi ali si že poskusila ravnati drugače? Si jim že kdaj sama zaupala kaj o sebi, brez da bi te o tem povprašali? Razmišljaš lahko tudi o tem kaj zate pomeni, da nekoga »pustiš blizu«. Si prijateljem zaupala, da je to zate težko?
Takšna in podobna vprašanja ti lahko pomagajo razumeti kaj te ustavlja pri tem, da bi v odnosu ravnala drugače ter s kakšnim vedenjem želiš nadomestiti trenutno. Predlagam ti, da si poskušaš odgovoriti na njih. Če se ti pri tem pojavi še kakšna misel ali vprašanje, ki ga bi želela deltiti z mano, pa te povabim, da nam ponovno pišeš.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)