Živjo!
Že kar nekaj časa so mi všeč punce, pred kakšnim letom sem to povedala najbližjim prijateljicam in so me zelo lepo sprejele. Nikoli se nismo veliko pogovarjale o tem, da sem lezbijka, ampak to me ni motilo. Kar naenkrat pa so se vse začele obnašati drugače. Ko se srečavamo pride na temo vedno homoseksualnost. Jaz sploh ne začnem teh tem ampak se počutim zelo neprijetno, ker zaničujejo geje, lezbijke itd., čeprav dobro vejo, da so mi všeč punce. Enkrat sem poskusila povedati, da se počutim neprijetno pa so mi odgovorile, da mene podpirajo, vseh ostalih homoseksualcev pa ne. Rekle so mi, da če dobim punco jim ne bo všeč, jaz pa bom še vseeno čisto vredu zanje. Ne razumem jih, poleg tega pa si ničesar ne upam reči nazaj, ker vem, da je njihovo mnenje nespremenljivo in bi vsi moji poskusi vodili do spora, kljub temu pa se ne počutim dobro. Zanima me kaj je najbolje narediti v tem primeru?
Lep dan vam želim in se vam že vnaprej zahvaljujem za odgovor :)
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
verjamem, da ti je neprijetno, ko so prijateljice nesprejemajoče do LGBT skupnosti in s tem hkrati tudi do tebe. Kar opisuješ pri prijateljicah se sliši kot homofobija, ki je iracionalni strah oz. nestrpnost do istospolno usmerjenih oseb. Tovrstna negativna čustva in prepričanja služijo kot podlaga, na kateri se oblikujejo miti, stereotipi in diskriminacija, vse to pa lahko vodi tudi do nasilja. Lahko se kaže kot uporaba žaljivih besed, pripovedovanje šal o spolni usmerjenosti, norčevanje in besedno ali fizično nasilje. Prav tako homofobija pogosto izhaja iz nepoznavanja ali napačnega poznavanja te tematike.
Če se najbližje prijateljice do tebe vedejo neprimerno in se zaradi tega počutiš nelagodno, lahko poskusiš z njimi nasloviti protislovje v njihovem vedenju – večkrat se norčujejo iz gejev in lezbijk hkrati pa ti govorijo, da te sprejemajo – kar nate vpliva tako, da se počutiš nelagodno in nesprejeto. Varnost v bližnjih prijateljskih odnosih pa je ravno to, da se oseba počuti sprejeto in lahko deli tudi bolj intimne in ranljive dele sebe, med katere spada tudi spolna usmerjenost. Lahko jih o LGBTIQ+ temah poskusiš tudi informirati oz. jim podeliti več informacij, da bodo stvari lažje razumele.
Če imaš še kakšno vprašanje smo ti z veseljem na voljo :)
Topel pozdrav,
Eva Mulej, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra
Ti
Tim
Js sm bil na istem... kar lahko poskusis je da jim razlozis, da se ne pocutis prijetno itd... ampak dejstvo je, da sprejemajo samo dele tebe, ki so jim vsec ne pa celotete. Pac to niso pravi prijatli... mogoce probaj najti ljudi ob katerih se pocutis prijetno in sprejeto.