Zdravo!
Spet imam za vas eno vprašanje, ki pa je povezano s prijateljicami. Sem punca iz 6. razreda in veselim se, da grem iz šole saj si želim spoznati novih prijateljic...
Torej moja zgodba je taka: Pred kratkim 1 tedn nazaj je bila ena sošolka bolana in je ni bilo cel teden takrat se je druga sošolka zelo družila z mano vedno je hotela sedeti z mano in ja vse je želela početi z mano. Ko je prišla pa ona nazaj se je začela družiti z njo vedno sedita skupaj pač tako kot je delala pri meni. Pred časom smo bile že me 3 pri svetovalni delovki ker pač smo se kregale in zamerile za kar nekaj. Jaz sem svoje vedenje po tem izboljšala. Danes ko smo šli na verouk sta šli onidve prvi jaz sem šla 10 min kasneje. Čakali sta med pred cerkvijo, rekla sem da bom prinesla bonbone in sem jih a oni tega nista vedeli. Vprašali sta me če imam bonbone in da naj jih njima dam. Želela sem jih njima dati v učilnici a ker sem rekla da jih njima bom dala potem sta mi zamerili. V učilnici sta se nehali pogovarjati z mano, ko sem njima ponudila bonbone jih nista hoteli. Zmenilo smo se da vsaka en teden prinese sladkarije to delam jaz in še včasih druga ?prijateljica. Ni mi težko dati sladkarij a mi to ni prijetno ker to pomeni da jih samo jaz nosim.
Problem je da ko me naslednji dan (ja naslednji dan) vprašata če bomo prijateljice nemorem reči ne.????
Nevem če razumete a pač mene zelo prizadane ko mi zamerita za stavri ki niso (pomembne?) po njuno. Druga na drugo vplivata slabo kar sem takoj spoznala.
Zanima me ali je kaj narobe zmano, da se počutim ob tem izrinjena? Kako naj njima to povem da me moti (da mi zamerita za kar tako nekaj in da želita imeti sladkarije samo od mene)? Kaj naj storim ker vedno rečem da smo lahko prijateljice čeprav si tega ne želim? ????
Hvala vam, že prvič ste mi pomagali in upam da mi boste lahko tudi danes. ????
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lola!
Me veseli, da si se odločila, da nam ponovno pišeš.
Opisuješ torej, da imaš dve prijateljici, ki pa ti zelo pogojno izkazujeta prijateljstvo. Enkrat se torej zdi, da sta tvoje družbe veseli, drugič pa te takoj, ko jima kaj ni všeč, začneta ignorirati. Strinjam se, da je zelo težko biti v takem odnosu in so tvoja občutja ob tem čisto primerna. Prijateljski odnosi so v našem življenju zelo pomembni in težko je, če v njih doživljamo take zavrnitve. Povsem normalno je, da se v takem odnosu počutiš odrinjeno in neupoštevano, tako da s teboj ni popolnoma nič narobe.
Zdi se mi zelo zrelo od tebe, da si ugotovila, da tak odnos ni zdrav in nič kaj prijateljski. Pohvalno je tudi, da si svoje vedenje po pogovoru s svetovalno delavko spremenila na boljše. Žal mi je, da se to ni zgodilo tudi pri tvojih prijateljicah. Si predstavljam, da je tudi sam pogovor o tem, da te njuno obnašanje moti, lahko zelo težaven. Še posebej, če je na drugi strani nekdo, ki nas ne sliši. Je pa seveda zelo pomembno, da izraziš svoja občutja in ne vztrajaš v odnosu, v katerem se počutiš slabo. Mogoče se o dogajanju poskusi najprej še enkrat pogovoriti s svetovalno delavko, saj vaš odnos tudi malo bolj pozna. Ena izmed možnosti bi bila tudi, da se poskusiš pogovoriti z vsako prijateljico posebej in ne z obema hkrati. Mogoče bi tako pridobila nekoliko več pozornosti z njune strani in bi te nekoliko bolj upoštevali. O dogajanju se lahko pogovoriš tudi s starši, ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš, da se tako malo razbremeniš.
Vidim pa mogoče še eno možnost. Kako se ti zdi ideja, da bi mogoče poskušala splesti kakšno novo prijateljstvo? Mogoče s kakšno sošolko ali s kom izven svojega razreda, s katerim imata podobne interese, mogoče obiskujeta isti krožek ali kaj podobnega? Včasih je zelo dobrodošlo, da pridobimo neka nova, drugačna poznanstva, pa čeprav je potrebno na začetku izstopiti iz svoje cone udobja in narediti nov korak.
Želim ti veliko poguma in upam, da sem ti vsaj malo pomagala.
Nika Koder, mag. psihologije
Lo
Lola
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Lola!
Me veseli, da si se odločila, da nam ponovno pišeš.
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)
Hvala vam!
Igram kitaro kjer sem spoznala novo punco. In se zdaj spoprijateljujeva.
Hvalaaaaa vam!!!!!