Živjo. zdi se mi, da so se moje prijateljice zelo spremenile. Na slabše. Ena moja prijateljica je začela vejpati, družijo se z ljudmi, ki slabo vplivajo nanje, po internetu se objavljajo in pišejo po internetu grdo drug o drugem. Potem se  kar zarotijo proti nekomu in načrtujejo, da ga bodo pretepli. Zadnjič mi je ena moja prijateljica rekla naj pripeljem neko drugo, da jo bodo pretepli. Ker nisem hotela, je rekla da se bova potem pa midve steple. čist sem znorela in pol mi je poslala miljon sporočil ful oprosti, rada bi bila še naprej tvo ja prijateljica itd. Drugače se pol nisem hotela pobotat z njo, sam zdej mi ful pritiska na vest. Nisem čist prepričana a bi se mogla pobotat z njo al ne. Pa še to, kako na lepo poveš eni prijateljici da se ne bi več rad družil z njo?
Že v naprej se zahavaljujem za odgovor :)
• Uredništvo
Domen Kralj

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Ginny,
hvala za poslano vprašanje. Lahko si predstavljam, da si se znašla v dilemi kako naprej in kaj storiti glede tvojih prijateljic. Greva kar po vrsti. Napisala si, da so se tvoje prijateljice spremenile na slabše. Družijo se z ljudmi, ki slabo vplivajo nanje, na internetu objavljajo in pišejo neprimerne stvari o drugih in se tudi fizično želijo spravljati na druge vrstnike.
To kar si opisala pri tvojih prijateljicah, je izvajanje nasilja nad ostalimi tvojimi vrstniki (na spletu ali v živo). S tem škodujejo počutju drugih in to vsekakor ni ok. Rekla si tudi, da te je tvoja prijateljica spodbujala, da pripelješ nekoga, da ga pretepejo, če ne bo drugače tebe. Praviš, da je tvoji prijateljici kasneje bilo žal in se ti je želela opravičiti. Lahko razumem tvojo trenutno dilemo. Praviš, da nisi čisto prepričana ali bi se mogla pobotati s to prijateljico ali ne.
Za začetek se poskušaj vprašati, ali je prijateljica to storila zato ker je sama to želela ali morda zaradi drugih? Veš, včasih se dogaja, da ljudje začnemo početi stvari zato, ker jih počnejo vsi drugi. To je še posebej pogosto med mladimi in to imenujemo tudi kot vrstniški pritisk. Ko se nekdo znajde pod vrstniškim pritiskom, se velikokrat dogaja, tudi če se oseba ne strinja s početjem (na primer izvajanjem nasilja), da se podredi in sprejme stvar, ki jo mora storiti. Predvsem zato, da bi bil sprejet v neki družbi ali pa tudi zaradi strahu, da se bi potem spravili na nas, če se bomo uprli. Misliš, da se je zgodilo kaj takšnega tudi pri tvoji prijateljici? Vsekakor sem zelo vesel, da se nisi strinjala s predlogi prijateljice. To kaže na to, da zelo zrelo razmišljaš in da se znaš postaviti zase. Dobro bi bilo, da se, preden popolnoma zaključiš z njo, poskušaš s to prijateljico še enkrat pogovoriti. Če sta se pred tem dogodkom dobro razumeli, potem jo lahko povprašaš in raziščeš, zakaj je to storila. Lahko jo tudi vprašaš ali je to, kar je storila, res nekaj kar počnejo pravi prijatelji? Prijatelj je nekdo, ki nas sprejema takšnega kot smo in ki bo razumel in spoštoval naše želje.
V primeru, da boš ugotovila, da ne želiš več biti njena prijateljica, ti predlagam da ji to poveš v živo in enkrat, ko bosta sami (brez ostalih prijateljic). Povej ji tako kot čutiš v sebi in ji tudi obrazloži, zakaj se ne želiš več družiti z njo. S tem, ko ji boš obrazložila situacijo bo tudi ona lažje razumela, zakaj ne želiš več biti njena prijateljica.
Držim pesti zate, da ti uspe!
Srečno.
Domen Kralj, mag. psihologije