Pozdravljeni.
Potrebujem nasvet. Mislim, da ima moja prijateljica motno hranjenja oz. začetek le te. Obe obiskujeva fakulteto, ona živi v študenskem domu. Letos se je iz 2. nadstropja preselila v 6. Začela je več telovaditi in govoriti samo o tem. Vsak dan ali teče, hodi v fitnes ali greva skupaj na skupinsko vadbo. Hotela me je prepričati, da skupaj hodiva na več vadb, tudi po 2 na dan. V 6 nadstropje hodi po stopnicah in je to tudi eden od razlogov, zakaj je zamenjala sobo. Včasih se odloči, da gre na več urni pohod po faksu in v fitnes. Začela je tudi manj jest in se pritoževati, da poje preveč, zato mora telovaditi. Po enem takem izpadu sem jo vprašala kaj je danes pojedla in ni bilo veliko (kosilo in manjša večerja).
Zanima me, kako naj pristopim k situaciji, kako naj ji omenim, da me njeno obnašanje skrbi ... Prav tako imam težave glede na prtoževanje glede na težo, saj sem imela v preteklosti težave s svojo samopodobo.
li
lip22
ojlaa, jst nism nobena strokovnakinja za to ampak moja prijateljica ima podobno zadevo, jaz sem to takoj ugotovila da ima nekaj podobnega "za bregom". jaz ubistvu z svojo prijateljico normalno funkcjiniram in ne gledm jo na osebo z kakorkolisnmi motnajmi. samo spodbujam jo k hrani, ne silim jo. o tem ED sva se na zacetku pogovorili. odsla je tudi k posebnim zdravnikom in tam so ji to potrdili. samo pogovori se znjo za zacetek potem pa resujta naprej.
priznam pa da grejo meni taki ljudje zelo na zivce in sem rabila kar nekaj casa da sem se pomorila.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si se obrnila name, včasih nam je v takih situacijah res težko, ker ne vemo, kako bi se odzvali in kaj bi rekli. Najprej je pomembno, da prijateljico vprašaš, kako se počuti, ter da ji poveš, da si vedno na voljo za pogovor, če bi ga potrebovala. Lahko ji poveš, da te zaradi tega in tega zanjo skrbi in da bi ji rada pomagala, če potrebuje pomoč. Obenem pa je dobro vedeti, da osebe z motnjo hranjenja svojo bolezen včasih zelo dolgo zanikajo, nekateri vse dokler niso v zares kritičnem stanju. Lahko ji tudi poveš, da jo z veseljem pospremiš k zdravniku ali strokovnjaku za duševno zdravje (psihologu, psihiatru, psihoterapevtu ...).
Nič ni narobe, če ji poveš, da te njene izjave včasih spravijo v stisko, saj si imela tudi ti težave s telesno samopodobo. Morda se ji bo tako še lažje ti zaupati, ker bo spoznala, da si se tudi ti počutila tako, kot se zdaj ona.
Če ti bo zaupala svoje težave, vedi, da nisi odgovorna, da jih rešiš. Če ima res motnjo hranjenja (kar je glede na opisano možno, vendar nemogoče zagotovo trditi), bo za ozdravitev potrebovala strokovno pomoč, seveda pa podpora bližnjih tudi tekom zdravljenja zelo pomaga. Če si prijateljica ne bo poiskala pomoči, je možno, da se bo tudi druženju začela vedno sčasoma bolj izogibati, saj druženja velikokrat pomenijo tudi skupne obroke, vsaj v obliki prigrizkov, za kar si bo morala izmišljevati vedno nove izgovore, da jih ne bo jedla. Če se te začne izogibati ali te porivati stran, takrat je zares pomembno, da ji poveš, da si tam zanjo in da jo imaš rada. Če bo situacija zelo huda in poznaš njene starše, lahko situacijo podeliš tudi z njimi, morda bodo lahko svoji hčerki pomagali.Morda še to, kot je zapisala tvoja vrstnica zgoraj, nikar je ne sili k hrani, ker ne bo pomagalo. Lahko se te zaradi tega začne tudi izogibati. Lahko pa jo poskusiš spodbujati, morda lahko kdaj skupaj kaj skuhata, si pomladi pripravita piknik ... Simptomi motenj hranjenja so povezani s hrano, vendar za njimi ponavadi tičijo globje čustvene težave in včasih tudi osebnostne poteze, ki jih mora oseba skozi terapijo razrešiti oziroma spremeniti.
Pošiljam ti velik objem. Če boš potrebovala pa še kak nasvet, kako pristopiti do prijateljice, kako jo nagovoriti ali kaj storiti, se lahko vedno obrneš name.
Ajda Novak, mag. psihologije