Pozdravljeni, zanima me kaj se lahko stori glede emancipacije prijateljice od njenih nasilnih staršev.
Zadnji dve leti mi prijateljica postopoma govori o stvareh, ki so ji jih naredili njeni starši. Ta jih naštejem samo nekaj: z mamo sta se skregali in ta jo je po stanovanju lovila s pištolo (za katero sem prepričana da je ilegalna); mama je opazila, da se samo poškoduje in ji rekla nekaj v smislu, da naj kar nadaljuje in da tako ali tako ne reže v pravo smer, da bi si dejansko kaj storila; ko ji je povedala, da so ji všeč punce, se ji je odtrgalo in več tednov ni smela zapustiti svoje sobe, oče jo je z vso močjo klofnil, kasneje pa so jo prisilili, da bosa hodi po kamenju in skalah do pravoslavne cerkve, kjer se je morala 'pokesati' ker je lejzbika in poljubiti križ nekega mrtveca. Vse to je bilo nam prijateljicam nepojemljivo in kruto, vendar na njeno prošnjo njenih staršev nismo prijavile. Danes se je zgodila kaplja čez rob. Njeno mamo je popadlo da ji pregleda telefon, kjer je našla naša sporočila o njej, o homoseksualnosti, o mentalnih težavah in o ostalih zelo privatnih stvareh. Ugotovila je da kadi travo (poskusile smo vse, da bi jo od tega odvadile, šlo ji je super, že 5 mesecev ni kadila, nakar se je spet zgodila nekakšna drama z mamo, kar je povzročilo, da spet začne kaditi.) in ji rekla, da jo bo testirala. Test je bil pozitiven. Prisilila jo je, da gre narazen s svojo punco (edina dobra stvar, saj jo je zlorabljala tudi ona), ima prepoved, da bi se pogovarjala ali družila z vsemi prijateljicami razen z eno, ki je trenutno naš edini most do prijateljice, ne sme iz hiše, nima telefona, izbrisala ji je vse socialne medije, 24/7 je zaprta v majhno belo sobico, kot da je v zaporu. Kar naprej ji govori kako grozna je in same grozljive stvari, prijateljica pa ima velike težave z mentalnim zdravjem in strah nas je, da bi si kaj storila kot je v preteklosti že poiskusila, za kar mama ve in storila ni ničesar. Mama naj bi bila diagnosticirana z bipolarno motnjo in ne jemlje zdravil. Prijatlica ima mlajšo sestrico, ki je stara približno 12-14 in ima sladkorno bolezen. Ko sta bili mlajši je ona skrbela za njo in njeno vrednost inzulina ker staršev preprosto ni bilo doma. Oče je alkoholik, ki je v preteklosti bil na odvajanju, vendar je spet začel piti.
Mame ne moremo prijaviti, ne brez konkretnega plana saj je prijateljica stara 17 let in v 3. Letniku gimnazije, brez službe. Če bi sprožile kakršen koli postopek proti njej, bi lahka prijateljico odpeljala živeti v bosno z babico in dedkom. Edina prijateljica ki je dovoljena blizu nje, planira, da bi ostala tam vsak dan po šoli, ker je rizika da si kaj stori visoka, ona pa je edina stvar ki jo ima. Skupaj hodita v fitnes in prijateljičina mama jo vedno hvali. Ker je oborožena (pištola je v sefu zraven čokolade, ker ji ne pusti jesti sladkarij, ozeroma lahko je samo kar ji ona da) me skrbi za varnost obeh prijateljic. Ženska je nora, mene sovraži saj je preko branja sporočil povezala da so tudi meni všeč punce, pa tudi pobarvane lase imam kar je po njenem mnenju nesprejemljivo.
Prepričana sem, da sem kaj pozabila...
Prosim Vas, da mi poveste kaj lahko storimo, ker se počutimo ne močne in prestrašene.
Najlepša hvala, T.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Opisala si zelo veliko stvari, ki se tvoji prijateljici nikakor ne bi smele dogajati. Vsaka oblika nasilja je namreč prepovedana in nedopustljiva. Še posebno hudo je, kadar se to dogaja v ožjem družinskem krogi in za zaprtimi vrati. Pogosto še sosedje nič ne vedo. Na srečo pa ima to dekle prijateljice, kot si ti. Iz napisanega se razbere, da ti je zanjo mar in te skrbi. To so prave vrednote prijateljstva, zato velika pohvala tebi.
Sedaj pa k tvoji prijateljici – stvar, ki se lahko izpelje takoj je, da se dekle zateče v krizni center, kjer bo na varnem in kjer so zaposleni strokovnjaki, ki ji bodo pomagali. Tako se bo tudi umaknila iz družinskega okolja in se bo nasilje ustavilo. Napisala si sicer, da je stara 17 let. Kdaj bo postala polnoletna? Če kmalu (nekaj mesecev) bo takrat povsem sama odločala in je tudi mama ne bo mogla več nikakor odpeljati brez njene volje. Stvari lahko pove tudi katerikoli odrasli osebi, ki ji zaupa. Lahko učiteljem v šoli (napisala si, da obiskuje gimnazijo – morda se zaupa svetovalni delavki, kateremu drugemu učitelju, ki mu zaupa), sorodnikom, staršem prijateljev, prijavi na policijski postaji. Ne vem kako na vso situacijo glede tvoja prijateljica. Pomembno je, da ji ve sporočate, da to kar se ji dogaja ni v redu. Da mora nekomu povedati, spregovoriti. Verjamem, da je tudi v velikih skrbeh za svojo mlajšo sestrico. S tem, ko bo spregovorila o odnosih in dogodkih v njihovi družini, bo zaščitila obe in pomagala tudi mlajši sestrici.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
du
duhec
ste prepričane da prijateljica govori resnico? noben starš ni tok crazy, da bi svoje otroke s pištolo lovil po bajti. tut če vm prjatlca to govori v solzah, se prepričajte, da je to res. nekateri otroci si velikrat izmislejo krute zgodbe, ker so v neki stiski in potem da pritegnejo pozornost si izmišljujejo. bi rekel da je nerealno da jo lovi s pištolo in da more križe poljublat. to tud najbl umsko prizadeti starši ne delajo. sploh kje je dobila pištolo? če ima pištolo mora bit mentalno usposobljena in zdrava, da ima lahk orožje pr seb, more opravit velik psiholoških testov pa tut nemogoče da jo bi na črnem trgu dobila. in očitno je to s pištolo izmišljotina, ki vam jo prijateljica govori, pomislite malo, zlo vrjetno je to laž. mogoče so lahk psihično/fizično nasilni ampak to kar opisujete, da prijatlca govori pa je že filmsko, no tut v filmih ne vidš da starši s pištolo lovijo svoje otroke. mama je diagnosticirana z bipolarno motnjo, kar je dalč od psihopata (kar ona opisuje je psihopatsko) in niso tako "nevarni in nasilni", še tisti ki majo shizofranijo ne počnejo takih stvari svojim otrokom. prosim razmislite malo, vrjetno je da vm prijateljica laže, čeprov vrjetn govori v strahu in joku, ampak otroci/mladostniki nasploh nekateri ljudje si izmišljujejo takšne grozne zgodbe, ker majo neke druge hude stiske in rabjo situacijo nardit še 1000x slabše, da bi se počutl slišane in boge.. no upam da se ne boste več tok sekirale, drgač pa vedno lhk pokličete policijo, tut če vm ona govori da ne smete klicat