Hojla
Imam eno prijateljico, ki pa je mami še ni spoznala v živo, ampak noče, da se družim z njo. Prijateljica me je povabila na druženje po šoli in rada bi šla, ampak mami ne bi pustila, če bi ji povedala. Naj vseeno grem, ampak tako da mami ne izve?
Kaj naj storim?
Friendless
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi se ti rada opravičila, ker si morala na moj odgovor počakati nekaj dni. Če te prav razumem, tvoja mama nima dobrega mnenja o tvoji prijateljici in ne odobrava, da bi se družili, ti pa si tega druženja vseeno želiš in zdaj ne veš, kaj narediti. To je res neprijetna situacija in popolnoma razumljivo je, da si zaradi tega zmedena.
Čeprav razumem tvojo željo po druženju, bi rada poudarila, da se mi ne zdi dobra ideja, da bi šla na druženje na skrivaj, brez da bi mama vedela, kje si. Ne zato, ker bi mamo s tem spravila v slabo voljo, ampak ker je njena naloga, da skrbi za tvojo varnost. Če bi se ti karkoli zgodilo, ne bi vedela, kje si in s kom si, kar bi lahko bilo nevarno.
Sta se z mamo že kdaj pogovarjali o tem, zakaj ji ta prijateljica ni všeč? Morda jo skrbi to, da je še ni spoznala ali da ne ve, v kakšno okolje greš. V tem primeru bi morda bilo dobro, da se poskusiš z mamo pogovoriti in ji predlagaš kakšen kompromis, na primer, da prijateljica najprej pride k tebi domov, da jo mama spozna, ali pa da ji poveš več o njej. Tako mami pokažeš, da razmišljaš odgovorno in da ti je njeno zaupanje pomembno. Včasih starši potrebujejo le malo več časa, da se ob novih ljudeh v našem življenju počutijo mirno, predvsem zato, ker jih skrbi za nas.
Če se ti zdi, da se z mamo sama težko pogovoriš o tem, lahko razmisliš, ali obstaja kakšna druga odrasla oseba, ki ji zaupaš in bi ti lahko pomagala pri pogovoru. Zelo pomembno se mi zdi, da si varna in da odnose gradiš na zaupanju in iskrenosti, tudi doma. Če želiš, mi lahko napišeš malo več o situaciji in ti bom z veseljem podrobneje svetovala.
Lepo bodi in lepe praznike ti želim!
Lea Figelj, dipl. psih. (un)