Živjo. Prijateljica me je skozi klicala, tudi ko sem bila na morju. Kaj naj ji rečem da ne bo užaljena ali pa da se ne bo več želela družiti z mano?
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje.
Razumljivo je, da ti je bilo med dopustom pomembno imeti tudi svoj mir, hkrati pa si ne želiš prizadeti prijateljice. Pomembno je, da si znamo postaviti svoje meje, kdaj reči ne. Najboljši način je, da se z njo odkrito pogovoriš, izraziš svoje občutke. Pri tem lahko uporabiš tehniko »jaz stavki« - poveš, kaj te moti, kako se ob tem počutiš in kaj si želiš drugače oz. kakšen kompromis lahko skleneta. Na primer:
»Vesela sem, da me pokličeš in da misliš name. Ko sem bila na morju, sem se počutila utrujeno od telefona in sem si želela več počitka ter časa brez telefona. Zato bi si želela, da se v takih situacijah dogovoriva za manj klicev. Še vedno pa se z veseljem družim in klepetam s tabo, ko sem doma.«
Na ta način ji pokažeš, da ti je prijateljstvo res pomembno, hkrati pa ji postaviš mejo, ki jo potrebuješ. Dobre prijateljice običajno razumejo, da si včasih zaželimo malo prostora zase, in to ne pomeni, da jih imamo kaj manj radi.
Upam, da ti bo pogovor v pomoč.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije