Prijateljica je šla študirat v tujino. Sva se prevej dobro razumela, ampak je ona oseba, ki si ne mara pisati sporočil. Pač ceni čas skupaj ne pa sporočil. Mi je večkrat rekla, da se rada druži z mano in da me bo pogrešala. Torej nekako zdaj, ko je šla sva oz bova počasi izgubila stik. Pač zelo bi rad, da ostaneva prijatelja in mi je tudi rekla naj jo obiščem. Hkrati pa odkar je šla se tudi dopisujeva ne več. Pač prejšni teden sem ji nekaj napisal in potrebuje en teden da odgovori in odgovor je kratek tako da se pogovor tam konča. Ali pa vidim da objavi na story, ampak meni ne bo odgovorila. Sva imela glede tega pogovor, in vem da je do vseh take. Pač odgovori ko se ji zazdi. Nevem kaj naj storim? Pač hrati mi je težko, da bom izgubil osebo, ki jo imam rad in je ena boljših oseb kar sem jih kadarkoli spoznal, hkrati pa nimam praktično nič naredit
Uredništvo
Kiara Marinič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Vid.
Veseli me, da si delil svoje občutke z nami. Popolnoma razumljivo je, da se počutiš negotovo in žalostno zaradi sprememb v vajinem odnosu, še posebej ker ti je ta prijateljica zelo pomembna. Ko se nekdo, ki ga imamo radi, preseli v tujino, se dinamika odnosa pogosto spremeni, kar lahko prinese občutke izgube ali oddaljenosti. Dejstvo, da prijateljica ni navdušena nad pisanjem sporočil, lahko še dodatno oteži situacijo, saj ti je težko vzdrževati stik na način, ki je tebi pomemben.
Pomembno je, da se zavedaš, da so te spremembe normalne, ko se ljudje preselijo ali se njihovo življenje močno spremeni. Tvoja prijateljica morda doživlja veliko novih izkušenj in prilagoditev v svojem novem okolju, kar ji lahko vzame veliko časa in energije. To ne pomeni, da te ne ceni ali ne misli nate, ampak preprosto, da se morda zdaj osredotoča na to, kar se dogaja okoli nje. Ker veš, da se z vsem dopisuje na podoben način, si lahko s tem pomagaš, da tega ne vzameš preveč osebno. Hkrati pa je v redu, da priznaš svoje občutke – pogrešaš prijateljico in ne želiš, da vajino prijateljstvo zbledi.
Predlagam ti, da prijateljici ponovno poveš, da ti veliko pomeni in da bi rad ostal v stiku, tudi če ni vedno aktivna v pogovorih. Povej ji, da jo razumeš, a hkrati upaš, da se bosta občasno vseeno lahko slišala ali videla. Čeprav si želiš več stika, je vseeno pomembno, da sprejmeš, da prijateljica komunicira na svoj način. Morda ne bo pogosto pisala, ampak to ne pomeni, da ji ni mar zate. Razmislita o načinih, ki bi vama obema ustrezali, npr. da se občasno dogovorita za daljši telefonski pogovor ali video klic. Morda lahko izkoristiš priložnosti, ko ona objavi nekaj na družbenih omrežjih, da ji napišeš kratek komentar ali pošlješ sporočilo, povezano s tem. Lahko pa jo tudi vprašaš, kako ji gre in jo spomniš, da jo pogrešaš.
Pomembno je tudi, da neguješ svoje življenje in prijateljstva doma. Verjemi, da čeprav se prijateljstva lahko spremenijo, je prava povezava nekaj, kar bo preživelo tudi razdaljo in čas.
Če potrebuješ podporo ali nasvet, se vedno lahko obrneš na nas.
Vse dobro,
Kiara Marinič, dipl. psihologinja (un)