Januarja sem se zacela druziti z mojo prijateljico in ona mi je pomagal cez eno najtezjih obdobij v mojem zivljenju. Minilo je ze 8 mescov in v tem casu sva vse delali skupaj in ona je bila moja najboljsa prijateljica. Zanjo bi naredila vse in pomenila mi je vec kot kdorkoli. Pred kratkih je koncala najino prijateljstvo in jaz sem cisto osamela. Vmes sem sla z enim prijateljem ven, vendar nimam nobene zenske prijateljice ki bi ji lahko zaupala tako kot sem njej. Res nevem kaj naj naredim.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala za zaupanje, da si podelila svojo zgodbo z nami. Zapisala si, da si v zadnjem letu pridobila eno prijateljico, s katero sta si v zelo kratkem času postali zelo blizu. Ona ti je tudi stala ob strani v težkem obdobju in si jo dojemala kot svojo najboljšo prijateljico. Pred kratkim pa je ona končala vajino prijateljstvo in se sedaj počutiš osamljeno.
Na žalost imam pri odgovarjanju na tvoje vprašanje, nekoliko težav, saj si zelo malo napisala o sebi. Koliko sta ti in tvoja prijateljica stari? V času odraščanja se namreč narava prijateljstva spreminja, tako da je tudi tvoje doživljanje le-tega precej odvisno od tvoje starosti. Vsekakor je pa dejstvo, da so prijateljstva v času vsakega mladostnika zelo pomemben del življenja in njegove identitete. V času 8 mesecev sta namreč razvili precejšnjo mero bližine in se močno navezali druga na drugo. Zato sem prepričana, da jo trenutno močno pogrešaš in se počutiš osamljeno. Pomembno je, da se zavedaš, da so takšni občutki nekaj povsem naravnega.
Napisala si, da je ona bila tista, ki je končala vajino prijateljstvo. Kaj se je zgodilo pred tem? Ali jo je morda kaj spodbudilo, da je to storila? Morda sama prehaja skozi težko obdobje ali ima kakšne stiske. Mogoče pa je preprosto želela spoznati nove ljudi in tudi to je odločitev druge osebe, s katero se moramo sprijazniti. Sprijaznjenje s takšno odločitvijo in žalovanje ob izgubi bližnje osebe sta lahko zelo zapletena procesa. Kljub temu pa je pomembno, da boš na koncu obkrožena z ljudmi, ki ti bodo zaupanje in ljubezen vračali.
Kako pa je bilo preden sta se spoznali? Ali si pred tem imela katero drugo najboljšo prijateljico ali najboljšega prijatelja? Ali si morda imela večje število prijateljev in ne najboljšega?
Mogoče ti bo ta čas ponudil priložnost, da se ponovno zbližaš s kakšnim prijateljem, s katerim sta v preteklosti izgubila stike. Tudi če ne, ti lahko pomaga premislek o preteklih prijateljstvih. Kje si spoznala svoje prejšnje prijatelje? Kje si spoznala prijateljico, o kateri si nam zaupala? Vse to so lahko viri idej, kje bi lahko spoznala nove ljudi, s katerimi boš lahko gradila novo povezanost. Res je, da bo morda minilo nekaj časa, preden boš na novo vzpostavila tak bližnji odnos z novo osebo, a kljub temu verjamem, da ti bo uspelo.
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala.
Lep pozdrav
Dora Mališ, dipl. psih. (UN)