V 1. Letniku SŠ sem se zelo dobro spoprijateljila z sošolko. Vedno sva tičali skupaj. Hodila je tudi k meni na obiske. V 2. Letniku oktobra me je začela ignorirat in se ne več družit z mano. Ker smo v razredu 4 punce so se vse 3 obrnile proti meni. Obtožile so me tudi, da je ta prijateljica dobila z mojega emaila neko neprimerno sporočilo, in da sem to poslala jaz. A nisem bila jaz. Zdaj me včasih samo grdo pogledajo. Ta prijateljica ni imela sabo lepila in škarij in si je vedno sposodila od mene. Zdaj me sploh ne pogleda, ne vpraša me nič.
Rada bi da bili spet prijateljica a vem da se to ne bo nikoli zgodilo.... ????
pr
prijateljstvo
Ančica, lepo pozdravljena,
menim, da bi bil v tvojem primeru najboljši iskren pogovor s to prijateljico na samem. Verjamem, da to zahteva veliko poguma in volje, vendar menim, da bi si morali iskreno izpovedati vajine občutke, misli, ter ugotoviti, zakaj in kako je sploh prišlo do tega, da se ne družita več. Za to, da se ne družita več, zagotovo obstajajo neki razlogi, vendar, če si jih ne bosta povedali, ne bosta nikoli vedeli, v katerem grmu tiči zajec. ;)
Želim ti čim več iskrenega in toplega prijateljstva.
Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena »Ančica«,
najprej se ti želim opravičiti, ker si nekoliko dlje časa čakala na moj odgovor.
Če te prav razumem, si srednješolka, ki je z vrstnico sprva imela prijateljske odnose, kateri so se nato spremenili. Tudi druge odnose s strani deklet v tvojem razredu dojemaš kot neustrezne in te čustveno obremenjujejo, saj zaradi njih ostajaš sama. Tvoja želja je, da bi omenjena vrstnica ponovno postala tvoja prijateljica, a imaš občutek, da se to ne bo zgodilo. Imam prav?
Veš, ljudje smo socialna, družbena bitja in nam odnosi veliko pomenijo. Zato je popolnoma razumljivo, da ti ni vseeno z izgubljene prijateljske odnose. Po drugi strani pa so odnosi tisti, za katere se morejo truditi vse vključene osebe in jih, kljub želji, ne moremo nekomu vsiliti, če si tega ne želi. Torej tudi v prijateljski odnos morajo vlagati in si ga želeti vsi člani odnosa.
Lahko razumem, da ti je težko in da si želiš prijateljskih odnosov z vrstnicami v razredu. Največ, kar lahko narediš, je, da se z vrstnico pogovoriš in ji odkrito zaupaš svoje občutke ter želje. Prosi jo, naj ti prisluhne, prav tako pa tudi ti prisluhni njej. Morda bosta ponovno našli skupni jezik, v kolikor pa ne, je prav, da skušaš to sprejeti. Imej v mislih, da se prijatelji ne štejejo v številu, ampak so največ vredni tisti, ki so pristni, iskreni, četudi so redki.
Verjamem vate in ti želim vse dobro,
Anja Knez, mag. psihologije