Torej,
na kratko povedano: sem brez prijateljev/partnerja in osamljen. Nikoli nisem bil pretirano družaben, a trenutno mi res manjka stikov. Do konca OŠ sem se vsaj pogovarjal s sošolci in se kdaj dobil tudi po šoli, sedaj po 2. letniku srednje pa se s sošolci praktično ne pogovarjam (razen stvari, ki so v povezavi s šolo). Res je, da imam morda nekoliko specifične interese, a tudi izven šole sodelujem v več športnih in umetniških društvih, kjer se prav tako z nikomer ne pogovarjam po času dejavnosti in izven klubskega prostora/okoli organizacijskih stvari.
Imam sicer 2 prijatelja iz otroštva s katerimi sem se dolgo še dobival, a sem bil vedno jaz tisti, ki je dal pobudo. In če pomislim za nazaj, tudi v OŠ nisem bil praktično nikoli jaz povabljen na druženje - vedno je pobuda prišla z moje strani. Zdaj pa imam zadosti tega, da se vrstniki družijo z mano samo, da mi naredijo uslugo. Nehal sem spraševati in v zadnjih letih sem le enkrat dobil sporočilo v smislu "Hej, a bi se kaj dobil?", pa še to je bilo pred več kot letom s strani enega od prej omenjenih prijateljev iz otroštva.
Želim si, da bi kdo drug naredil potezo. Me vprašal, kako sem, povabil ven na druženje ...Velja tudi za romantična razmerja: nikoli nisem imel punce. Sklepam, da sem preveč dolgočasen ali neprivlačen. Moja postava res ni nič posebnega, interesi pa ne dovolj mainstream.
In vem, da za vse skupaj ni kriva epidemija in lockdowni. Zdaj so zadeve odprte im druženja mogoča popolnoma normalno, na prostem so bila že prej.
Skratka, res ne vem, kaj delam v življenju narobe, da se nihče zunaj družine ne zmeni zame. Saj je res, da sem bolj zadržane sorte, a dobrega prijatelja ali dva imajo res tudi najbolj ekstremno introvertirani ljudje, tako hudo pa pri meni tudi ni.Še en problem, ki ga imam, je lenoba. Moj šolski uspeh je slab, letnik sem sicer naredil, a s povprečjem 2,8. Enostavno se nimam volje učiti, a to se nikoli nisem imel. Kar me skrbi je, da se počutim vedno bolj apatično tudi na področjih, ki me zanimajo. Risanje je bil dolgo en mojih glavnih hobijev - zdaj rišem vedno manj, nimam volje. Nič več se mi ne da, niti stvari, ki so me nekoč zelo zanimale in sem bil ob njih noro vesele volje ne vzbudijo več močnih čustev ali pa vsaj ne za daljši čas.
Hvala tistemu, ki je prebral tole (pre)dolgo objavo. Nekje sem se pač moral razpisati in tu lahko vsaj upam, da mi kdo ponudi kakšen uporaben nasvet.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Hvala, da si se obrnil na nas in nam zaupal svoje težave. Verjamem, da ti trenutno ni lahko, a verjemi, da imaš v sebi moč, s katero lahko življenje obrneš v smer, kot si ti želiš, da bi bilo.
Razumem tvojo stisko in željo, da bi si želel vsaj enega ali dva tesna prijatelja. Kar nas skozi otroštvo in mladostništvo redko kdo pripravi ali opozori je, da se tekom življenja spreminjamo in se tako dogaja, da gremo različne poti. Tako nekateri ljudje 'odidejo' iz našega življenja oz. stiki več niso tako tesni. Po drugi strani pa vedno pridejo novi ljudje. Omenjal si, da si aktiven v različnih društvih – si v teh društvih aktiven že dolgo časa? Če da, mogoče lahko kakšno društvo zamenjaš in si tako odpreš možnosti, da spoznaš nove ljudi.
Pišeš, da si želiš, da bi kdaj kateri od tvojih prijateljev naredil prvi korak in te povabil na druženje. Si to svojo željo kdaj omenil svojim prijateljem in se z njimi o tem pogovoril? Namreč, če si dal ti vedno pobudo, sta lahko tvoja prijatelja razumela, da jo tebi tako okej in se morda sploh ne zavedata, da si ti želiš, da bi onadva, kdaj naredila prvi korak. V odnosih je pomembno, da jasno in na spoštljiv način izrazimo svoje želje.
Nekaj kar nas zelo redko kdo nauči ali opomni, je, da moramo imeti radi sami sebe, se sprejeti takšni kot smo in potem graditi življenje v smeri kot si ga želimo. En korak v tej smeri lahko narediš tako, da ko boš pomislil na kakšno svojo slabo lastnost, si nekam zapišeš 3-5 svojih dobrih lastnosti. Več o samopodobi in kako do boljše samopodobe, si lahko prebereš na tej spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24.
Na koncu si omenil še težave z motivacijo za šolo in tudi na sploh. Nizka motivacija za učenje je pogosto posledica tega, da nam učenje predstavlja neprijetno opravilo iz različnih razlogov. Lahko nas je strah neuspeha, lahko si postavljamo previsoke cilje in stremimo k popolnosti ter smo potem hudo razočarani, če nam stvari ne uspejo, lahko je problem, da ne poznamo ustreznih tehnik in načinov učenja itd. Če imaš težave s slednjim oziroma bi te zanimalo kaj več o tem, kako se učiti, mi kar napiši in ti bom z veseljem odgovorila tudi na to vprašanje.
Za začetek se najprej vprašaj in poskusi poiskati vse pozitivne stvari, ki bi ti jih učenje prineslo, na primer, da bi se lahko vpisal na želeno fakulteto, dobil štipendijo, se naučil nekaj novega o stvari, ki te zanima. Lahko si te stvari tudi zapišeš in jih prebereš preden se začneš učiti. Kar ti lahko nadalje pomaga pri zvišanju motivacije je, da si narediš načrt oz. dnevnik učenja. Ko boste imeli napovedan test, si na list papirja/v zvezek zapiši, kakšen cilj želiš doseči. Pri tem bi rada izpostavila, da je zelo pomembno, da si postaviš cilj, kot si ga želiš ti in se ne primerjaj z drugimi! Prav tako ni potrebno, da imaš pri vseh predmetih enak cilj. Potem pa si naredi urnik učenja – razdeli si učenje snovi na več manjših delov in se uči na primer 1 uro na dan (kar pomeni, da se boš moral začeti učiti dovolj hitro). Zadnji dan nameni ponavljanju celotne snovi. Vsak dan po učenju in po doseženem cilju pa se nagradi za svoje delo z nečim, kar imaš rad ali v čem uživaš (na primer pogledaš najljubšo serijo).
Da bo učenje lažje si ga lahko malo popestriš, tako da na primer pogledaš kakšen video na spletu, ki se povezuje z obravnavano snovjo ali kakšen dokumentaren film. Če ti ustreza, lahko vprašaš kakšnega sošolca ali sošolko, če bi se skupaj učila. Prav tako poskušaj v vsaki snovi poiskati nekaj kar te zanima, sprašuj se, kako se snov povezuje z vsakdanjim življenjem, kje ti lahko to znanje koristi, ali lahko pripomore k temu, da boš bolj uspešen pri opravljanju želenega poklica v prihodnosti. Učni material si uredi tako kot tebi najbolj ustreza – lahko si na primer narediš miselne vzorce, popestriš zapiske z barvami, skicami, slikami. V glavnem ni potrebno, da je učenje nekaj neprijetnega, lahko si ga popestrimo in naredimo zelo zanimivega ter prijetnega.
Omenil si tudi, da imaš na sploh težave z motivacijo, da se počutiš apatičnega. Lahko mogoče poskusiš kakšno novo dejavnost, ki je do zdaj še nisi in bo mogoče to pri tebi vzbudilo novo zanimanje (ena izmed dejavnosti, preko katere lahko spoznaš veliko novih ljudi, je npr. prostovoljstvo). Lahko pa npr. risanje, ki ga omenjaš kot enega izmed tvojih hobijev, poskusiš v kakšni drugačni obliki – npr. če si po navadi risal v svoji sobi, lahko poskusiš z risanjem v naravi ali morebiti z risanjem na računalniku, lahko preizkusiš kakšno drugo tehniko ustvarjanja. Mogoče lahko poskusiš tudi s tem, da narišeš nekaj risb za ljudi, ki ti veliko pomenijo in jim tako polepšaš dan.
Pri soočanju s tvojimi občutki ti morebiti lahko pomaga tudi kakšna sprostitvena tehnika ali tehnika dihanja. Nekaj jih lahko najdeš na tej spletni strani https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske?url=%2Frazisci%2Fcustva-in-psihicne-stiske%2F&topic=38&start=0. Tu pa ti prilagam še povezavo do našega priročnika, kjer boš našel še nekaj nasvetov, ki jih lahko preizkusiš: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč. Vesela bom, če se še oglasiš. V primeru, da bi se ti težave nadaljevale, pa ti svetujem, da se o svojih težavah pogovoriš s strokovnjakom. V svetovalnici preko pisnih odgovorov zelo težko odkrivamo globlje vzroke. Zato bi ti svetovala, da se morebiti prijaviš na brezplačni pogovor s psihologinjo v naši spletni svetovalnici (https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/), poiščeš v jeseni pomoč šolske psihologinje, če jo imate, ali pa obiščeš psihologa v tebi najbližjem centru za krepitev duševnega zdravja otrok in mladostnikov (seznam centrov najdeš tukaj https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/; za obisk psihologa pa ne potrebuješ napotnice osebnega zdravnika).
Bodi ponosen na sebe, da si zbral moč in poiskal pomoč. Najtežji korak si že naredil. Sedaj pa pogumno in vztrajno naprej!
Držim pesti, da se boš kmalu počutil bolje in ti želim lep preostanek poletja.
Sara Seršen, dipl. psihologinja (UN)
Lo
LonelyBoiiiii
Pozdravljeni,
najlepša hvala za odgovor. Se bom odgovora lotil kar po delih, ker mi citiranje povzroča težave, bom namesto tega uporabil poševni tisk.
Omenjal si, da si aktiven v različnih društvih – si v teh društvih aktiven že dolgo časa? Če da, mogoče lahko kakšno društvo zamenjaš in si tako odpreš možnosti, da spoznaš nove ljudi.
Sem že poskušal. Ponavadi se konča tako, da se s kakšnim članom enkrat ali dvakrat celo dobim, potem pa ne več ...
Sem. Na prijazen način, vendar nedvoumno sem večkrat povedal točno to. Ni zaleglo.
[sistematično učenje, popestrenje učenja ...]
Se bojim, da moj problem ne leži v strahu pred nedoseganjem cilja ali da mi manjka ciljev. Želene cilje imam, a sem enostavno prelen, da bi naredil dovolj v njihovi smeri. In tovrstna lenoba mi res ni všeč, vendar se mi enostavno ne ljubi samemu sebi reči "Dovolj je, zdaj pa nehaj odlašati in se spravi k delu". Če pa mi že uspe, pa ne traja dolgo ...
Omenil si tudi, da imaš na sploh težave z motivacijo, da se počutiš apatičnega. Lahko mogoče poskusiš kakšno novo dejavnost, ki je do zdaj še nisi in bo mogoče to pri tebi vzbudilo novo zanimanje (ena izmed dejavnosti, preko katere lahko spoznaš veliko novih ljudi, je npr. prostovoljstvo).
Nove dejavnosti preizkušanm pogosto, oz. vsaj včasih sem jih. Ne bi rekel, da ravno izgubim zanimanje, me pa zelo mine začetni zagon in potem zanimanje nekoliko uplahne, nakar se mi z dejavnostjo ne ljubi več ukvarjati, če pa že, pa ne temeljito, marveč to počnem bolj ali manj iz neke "občutene dolžnosti" (v smislu "če sem že nekaj začel, ne morem kar nehat").
Pri soočanju s tvojimi občutki ti morebiti lahko pomaga tudi kakšna sprostitvena tehnika ali tehnika dihanja. Nekaj jih lahko najdeš na tej spletni stran
Najlepša hvala, bom vsekakor poskusil.
Bodi ponosen na sebe, da si zbral moč in poiskal pomoč. Najtežji korak si že naredil.
S tem se ne strinjam. Anonimno napisati nekaj na splet ni težko. Iti k psihologu osebno, je. Seveda mi je jasno, da s tem ni nič narobe, a možgani včasih ne delujejo racionalno in potem pride do tovrstnih strahov oz. neprijetnosti.
Vsekakor še enkrat najlepša hvala za odgovor. Bom poskusil nekatere stvari, o nekaterih pa še malo premislil.Citiraj